Työtä/Tekijöitä tarjolla

Ikä
47
Niin,tuli tällanen ajatus mieleen,että pakkiksella on kait monen eri alan osaajia ja koululaisia ja työttömiäkin,että voisko perustaa sellasen osaston,missä vois kysyä jos tarvii apua esim.auton tai kämpän korjaamisessa jne. ja jos on työtön,vois ilmoittaa,mitä työtä hakee.Vois olettaa,että jotain pätkäluonteisia jobeja varmaan syntyis sitä kautta.Itekin tarviin ukkoja välillä lyhyisiin työsuhteisiin eri asioihin.Ja varmaan joku kaipaa ammattiapua.Heti tulee mieleen esim.nyt kun ostin ton uuden auton,type-r hondan,niin foobari vois auttaa mua virittämään sitä niinkuin omaansakin.Ja ATK-alan asiantuntijalle olis itelle välillä käyttöä,jne...Ei näin varmaan leipätyötä saa,mutta jotain pikkupuuhaa lisäksi.

Pätkätoisto: pakkotoiston työnvälitys - akuuttiin hätään

Olen idean puolesta. Toteuttamisessa pitäisi huomioida joitain seikkoja, esim. minkälaisia ilmoituksia saa tehdä; mitä palveluita saa myydä, mitä pyytää. Saavatko verkostomarkkinoijat tarjota tällaisessa paikassa työpaikkoja, vai häiriköidäänkö heidät pihalle? Saako kilpaileva lisäravinneliike hakea täältä myyjää ilmoituksella, koska täällä todennäköisimmin löytyy urheilullisia nuoria? jne jne.... Vai tulisiko "säännöksi" että vain person to person- työtehtäviä saa tarjota, eli kertaluontoisia palvelutehtäviä, kuten tietokoneapua, auton viritystä, sisustussuunnittelua, sterkkojen valinta-apua, maalausduuneja tms.

Juu,ja kyseessä olisi sellainen "toverillinen" työkeikkailu,joka tulisi halvemmaksi kuin muuten.Ja mitä lakiasioihin tulee,voin itse ja varmaan Tatukin neuvoa verotuspuolta,ettei aleta epäilemään mistään harmaasta työvoimasta pakkista.

Jos minusta on kiinni,kieltäisin verkostomarkkina-homman tästä ideasta.Kyseessä olisi "oikeat" työt,juuri kuten yllä mainitaan esimerkkejä.Ja tietenkin kaikenlainen laiton ei olisi sallittua.

Mixu sanoi:
Pätkätoisto: pakkotoiston työnvälitys - akuuttiin hätään

Vai tulisiko "säännöksi" että vain person to person- työtehtäviä saa tarjota, eli kertaluontoisia palvelutehtäviä, kuten tietokoneapua, auton viritystä, sisustussuunnittelua, sterkkojen valinta-apua, maalausduuneja tms.

Jotian tuollaista mä miettisin, mutta kaippa sitä ihan oikeitakin töitä vois ilmoitella.. Jos joku hakee verkostomarkkinointiin, niin se on sitten selvästi ilmoitettava. Ei mitään "Tuu kahville ja mä kerron lisää rikastumisesta".

Lisäravinne hommat ny Mike miettiköön.

Ville1Suuri sanoi:
Juu,ja kyseessä olisi sellainen "toverillinen" työkeikkailu,joka tulisi halvemmaksi kuin muuten.Ja mitä lakiasioihin tulee,voin itse ja varmaan Tatukin neuvoa verotuspuolta,ettei aleta epäilemään mistään harmaasta työvoimasta pakkista.
No, enpä usko että kukaan antaa alennusta vain sen takia, että asiakas lukee pakkista :rolleyes: eikä pakkikselta varmaan duunia sais yhtään paremmin kuin hesarissa ilmoittelemalla, mutta en näe ideassa mitään pahaa - ainakaan vielä.

Tarkoitin lähinnä sitä,että (en tunne foobaria) jos esim.pyytäisin foobaria auttamaan virittämään omaa hondaani,sovittais joku korvaus siitä jne..Foobarihan voi olla vaikka putkiasentaja ja 7-16 töissä,mutta osaisi harrastuksensa puolensa auttaa minua ja tienata samalla.Eli en tarkoitakaan,että kukaan leipätyöstään tinkaa.Ja monet ketkä käy ns.vieraalla töissä kiinteällä palkalla,vois olla halukkaita tekemään joskus vkonloppuisin vähän extraa.

Mahtoiko tosta saada ideasta selvää?!

Ville1Suuri sanoi:

tosiaan ihan hyvä idis,mut en usko et alkaisin itse kenellekkään mitään hommia halvemmalla tekemään juuri sen takia että luetaan pakkotoistoa.

Luni sanoi:
tosiaan ihan hyvä idis,mut en usko et alkaisin itse kenellekkään mitään hommia halvemmalla tekemään juuri sen takia että luetaan pakkotoistoa.

Ei kai ajatus ole se, että tässä nyt mitää jäätäviä rojekteja ruvetaan tekemään, mutta esim. jollain on ongelmia tietokoneen kanssa niin vois heittää ilmoituksen ja sitten samassa kaupungissa kotona tylsistyksissään makaava hemmo vois mennä morjestamaan ja tarkistamaan tilanteen.

Lähinnä harrastuksen kannalta ei niinkään työn

Juuri noin.Pointti oli just,että extratuloa vierailla töissä oleville ja harrastuksen puolesta,jos voi auttaa jotakuta.

Jokuhan voi olla vaikka raksahommissa arkisin,mutta silti kauhea ATK-nero.Eiköhän sitä vois just mennä vapaalla auttamaan toista ja saada siitä muutama kymppi?Ei siinä silloin ole kyse mistään halvemmalla tekemisestä.

Ei kait ole vastoin sääntöjä jos laitan työpaikkoja auki:Lappiin kirvesmiehiä,alkaen n.kuukauden päästä.Asuminen,matkat,päivärahat jne.tottakai maksetaan ja muutenkin hyvä palkka.En kerro tässä tarkempaa,mutta jos löytyy kiinnostuneita,pistäkää mailia privana.Työn kesto on itsestä riippuen max.10-15vuotta.

Ville1Suuri sanoi:
Tarkoitin lähinnä sitä,että (en tunne foobaria) jos esim.pyytäisin foobaria auttamaan virittämään omaa hondaani,sovittais joku korvaus siitä jne..Foobarihan voi olla vaikka putkiasentaja ja 7-16 töissä,mutta osaisi harrastuksensa puolensa auttaa minua ja tienata samalla. vois olla halukkaita tekemään joskus vkonloppuisin vähän extraa.
Ville1Suuri sanoi:
Pointti oli just,että extratuloa vierailla töissä oleville ja harrastuksen puolesta,jos voi auttaa jotakuta.
Ville1Suuri sanoi:
Haetaan Lappiin kirvesmiehiä,alkaen n.kuukauden päästä.Asuminen,matkat,päivärahat jne.tottakai maksetaan ja muutenkin hyvä palkka. Pistäkää mailia privana.Työn kesto on itsestä riippuen max.10-15vuotta.
Ristiriitamittarini meni juuri kattoon. :D

Voin pienestä maksusta levitellä aurinkorasvaa punttimimmien selkään kesäisellä hietsulla. Minut löytää sen tolpan päällä seisovan sorsan juuresta :hyper:

Mä tarjoan omaa työpanostani sekä pieniin että suuriin graafisen alan duuneihin. Olen alalla leipätyössä, joten tietotaito ja vehkeet on kunnossa :D Duunia olen tehnyt mm. näille:

-Silja Line
-PlayStation
-Helsingin kaupunki
-Kämp Galleria

Pistä privaa tai meilaa jos kiinnostuit!
aki@kimppakaverit.com

Back
Ylös Bottom