Työsopimuksen purkaminen

Jees. Kannattaa soittaa etukäteen ja pahoitella ettei pääse tulemaan töihin niin pomo sitten kiittelee ilmoituksesta ja soittaa toiselle joka ei tullut valituksi. Reilua kuitenkin ilmoittaa etukäteen niin saa nekin hoidettua uuden työntekijän hommaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jees. Kannattaa soittaa etukäteen ja pahoitella ettei pääse tulemaan töihin niin pomo sitten kiittelee ilmoituksesta ja soittaa toiselle joka ei tullut valituksi. Reilua kuitenkin ilmoittaa etukäteen niin saa nekin hoidettua uuden työntekijän hommaan.

Jep, tähän minä pyrin. Kaikki riippuu vaan siitä toisesta työsopimuksesta ja sen saannista. Kyseinen yritys on pieni n. 5 hengen kauppa jonne oma-aloitteisesti pyysin päästä kesätöihin, joten heillä tuskin on automaattisesti kakkosvaihtoehtoa minulle. Se voi tehdä asioista mahdollisesti vaikeampia.

mä onnistuin kerran purkamaan määräaikaisen sopimuksen ku sain parempi palkkasen duunin :D olihan se kiusallista ku mut oli koulutettu kesää varten lomittajaksi mutta sit tilaisuuden tultua lähdin pois. Ottivat muuten vielä takasin töihi 6kk jälkeen , soittivat jopa itse. Ei ilmeisesti ollut katkeraa tyyppiä tuo pomo

Kävin kysymässä onnistuuko sopimuksen purku kun sain koulutusta vastaavan työn ja läheltä kotia.Pomo sanoi vaan että ei oo kummankaan edun mukaista pitää työntekijää joka ei halua firmassa työskennellä. Ja nimet alle.

Työvuorolistakin on minulle jo lähetetty.

Suullinenkin työsopimus on sitova, joskin saattaa olla hankala todistaa tarvittaessa. Tuo lainaamani kohta riittää tekemään työsopimuksen olemassaolon todistamisen helpoksi. Ei kaupat huvikseen niitä vuorolistoja lähettele joka jannulle.
Soita ihmeessä sinne toiseen firmaan ja kerro mikä on tilanne, niin saavat ajoissa hankittua toisen sinun tilallesi.

Ja p*skat.

Tuntuu, että pää hajoaa kohta! Pitäskö mun sanoa sinne paikkaan, että en vittu ole tulossa kun tuntuu homma teillä kusevan niin paljon! Palkka vaan olis melkeen 40% suurempi ja työmatka 45min sijasta 6min!
Työsopimusta on odoteltu n. 8vko, työvuorolista lähetettiin mukamas jo viikko sitten maanantaina ja just laitoin sähköpostia jonka jälkeen soitin sinne kysyäkseni missä se työvuorolista viipyy. Sanoi juuri olevansa kirjoittamassa vastausta sähköpostilla, työsopimuksesta ei edelleenkään tietoa. Myönsi tosin, että omasta mielestäänkin tuntuu kestävän aika pitkään. Vastaus työvuorolistasta piti tulla pikapuoliin sähköpostilla, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut. Nyt ko. henkilö on jo lähtenyt työpaikaltaan kotiin. Tänään pitäis muka sitten ilmoittaa sinne toiseen paikkaan, että tuunko vai enkö tule.

Noh, turha kai tässä sivukaupalla mun ongelmia on pohtia. Pakko vaan saada avautua jonnekin.

Ja p*skat.

Tuntuu, että pää hajoaa kohta! Pitäskö mun sanoa sinne paikkaan, että en vittu ole tulossa kun tuntuu homma teillä kusevan niin paljon! Palkka vaan olis melkeen 40% suurempi ja työmatka 45min sijasta 6min!
Työsopimusta on odoteltu n. 8vko, työvuorolista lähetettiin mukamas jo viikko sitten maanantaina ja just laitoin sähköpostia jonka jälkeen soitin sinne kysyäkseni missä se työvuorolista viipyy. Sanoi juuri olevansa kirjoittamassa vastausta sähköpostilla, työsopimuksesta ei edelleenkään tietoa. Myönsi tosin, että omasta mielestäänkin tuntuu kestävän aika pitkään. Vastaus työvuorolistasta piti tulla pikapuoliin sähköpostilla, mutta mitään vastausta ei ole kuulunut. Nyt ko. henkilö on jo lähtenyt työpaikaltaan kotiin. Tänään pitäis muka sitten ilmoittaa sinne toiseen paikkaan, että tuunko vai enkö tule.

Noh, turha kai tässä sivukaupalla mun ongelmia on pohtia. Pakko vaan saada avautua jonnekin.

Onhan kaikki yhteystiedot varmasti oikein ?
Ja mites.. pystytkö menmään käymään siellä ? En nää mitään syytä miks ne haluaa rekrytä sut ja sitten eivät saa lähetettyä/tehtyä/muodostettua sopparia 8viikossa ??

Itse en tekisi vielä mitään ennen kuin firma y antaa jotakin konkreettista.

Jos tuo toiminta tässä "paremmassa" paikassa on noin epämääräistä, niin itse olettaisin että hommassa on jotain mätää. Pitäisin alkuperäisen työpaikan ja asennoituisin menemään sinne siihen pisteeseen asti, kunnes olisi kirjallinen työsopimus allekirjoitettuna. Sitten ekana työpäivänä irtisanoutuminen koeaikaan vedoten alkuperäisestä työpaikasta.

Ei ehkä reiluinta tuota alkuperäistä työntarjoajaa kohtaa, mutta näin välttää kaikki ikävät tilanteet ja ei riskeeraa omia töitään.

Onhan kaikki yhteystiedot varmasti oikein ?
Ja mites.. pystytkö menmään käymään siellä ? En nää mitään syytä miks ne haluaa rekrytä sut ja sitten eivät saa lähetettyä/tehtyä/muodostettua sopparia 8viikossa ??

Itse en tekisi vielä mitään ennen kuin firma y antaa jotakin konkreettista.

Valotetaan nyt sen verran, että firma Y on eräs pääkaupunkiseudun sairaala. Se antaa ehkä hieman perspektiiviä tuolle odotteluajalle. Toisaalta olen saanut heiltä sähköpostia, jossa konkreettisesti luvataan minulle olevan työtä sovittuna aikana. Kaikki sähköpostit joita sieltä olen saanut ja sinne olen lähettänyt ovat tallessa.

Lähetin joka tapauksessa nyt sinne firmaan x sähköpostia ja kerroin olevani estynyt ottamaan työpaikkaa vastaan. Näytin eräälle henkilölle sähköpostit yms. viestit, joiden perusteella hän suositteli perumaan toisen paikan ja olemaan varma tuosta sairaalan paikasta.

Joka tapauksessa helpotti kun sain peruttua ton toisen paikan niin ei tarvi enää ottaa helvetinmosta stressiä siitä, että mitä tekee. Nyt katsotaan vain, että teinkö tyhmästi.

Joka tapauksessa helpotti kun sain peruttua ton toisen paikan niin ei tarvi enää ottaa helvetinmosta stressiä siitä, että mitä tekee. Nyt katsotaan vain, että teinkö tyhmästi.

No ihan turhaa stressausta pätöasian vuoksi. Kysehän on kuitenkin vain työpaikasta, eikä tulevan aviopuolison valinnasta. Olisi tehnyt niin tai näin (esim. irtisanoutunut koeajalla), niin kukaan ei olisi muistanut tuota tapausta firmassa X enää viikon kuluttua.

Mulla kävi joskus niin, että hain työharjoittelupaikkaa suuresta valtion omistamasta firmasta. Työharjoitteluajan palkan olisi vielä maksanut koulu, eikä työnantaja. Meinin työhaastatteluun, ja sanoivat (suusanallisesti), että paikka on teidän. Piti vain järjestää mulle työpiste, eli pöytä, tuoli ja tietokone. Lupasivat ottaa yhteyttä noin viikon kuluttua, kun työpiste on järjestetty ja saisin tulla töihin.

Kului viikko jos toinenkin, mutta ei yhteydenottoa. Viimein soitin itse parin viikon odottelun jälkeen, ja asia oli kuulemma työn alla vielä. Lupasi soittaa seuraavalla viikolla. Tuli seuraava viikko, ja ei soittanut. Soitin itse, niin tällä kertaa sai kakosteltua, että ei nyt palveluksia tarvitsekkaan, kun ei työpistettäkään saaneet järjestettyä.

Eli siis mitä tästä opimme. Työnhakua ei kannata lopettaa, ennenkuin on nimi paperissa. Mullakin meni tuossa kuukauden päivät hukkaan, kun uskoin työpaikan olevan varma. Käytin sen ajan siihen, kun pelasin mm. Half Lifen (ykkönen) läpi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom