... mites jotkut kahvin / viininmaistelijan hommat
Harvalla oikeesti riittää kyvyt noihin hommiin, en muista sitä suhdetta monellako niin tarkka maku&hajuaisti että tehtävään soveltuvat (;
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
... mites jotkut kahvin / viininmaistelijan hommat
Harvalla oikeesti riittää kyvyt noihin hommiin, en muista sitä suhdetta monellako niin tarkka maku&hajuaisti että tehtävään soveltuvat (;
Te jotka teette duunia jossa ei tarvii tehdä juuri mitään, muttei voi tehdä mitään muutakaan: Kestääkö pää? Tarviiko duunin ulkopuolella olla jotain aktivoivaa ja kehittävää harrastusta? Mulla olis mahdollisuus vaihtaa alaa lähitulevaisuudessa hommiin missä ei tarvii kun istua kopissa päivästä toiseen, mutta samalla ylläpitää keskittyminen prosessin aikana joka jatkuu päivästä toiseen lähes samana ja aina tasaisin väliajoin tehdä joitakin pieniä 1-5sekunnin toimenpiteitä, eli joku matopeli tai sudokut ei ole mahdollisia... Kuitenkin palkka on semmonen 25-50% parempi kun mitä tän hetkisellä omalla-alalla tulis olemaan...
Te jotka teette duunia jossa ei tarvii tehdä juuri mitään, muttei voi tehdä mitään muutakaan: Kestääkö pää? Tarviiko duunin ulkopuolella olla jotain aktivoivaa ja kehittävää harrastusta? Mulla olis mahdollisuus vaihtaa alaa lähitulevaisuudessa hommiin missä ei tarvii kun istua kopissa päivästä toiseen, mutta samalla ylläpitää keskittyminen prosessin aikana joka jatkuu päivästä toiseen lähes samana ja aina tasaisin väliajoin tehdä joitakin pieniä 1-5sekunnin toimenpiteitä, eli joku matopeli tai sudokut ei ole mahdollisia... Kuitenkin palkka on semmonen 25-50% parempi kun mitä tän hetkisellä omalla-alalla tulis olemaan...
Mitä prosessissa tuotetaan? Millaiset vuorosysteemit jne? Mulla oli alkuun aivan helvetin vaikeata saada kulumaan aika eikä se yhtään helpottanut myöhemminkään. Yövuorot pahimpia. Onneksi ei tarvi enää noita hommia tehdä.
Kuulostaa lähinnä joltain kidutukselta. Ihan kuin Lostissa...
Onko se palkka oikeesti ainut juttu? Ei kai kukaan halua tehdä duunia jonka osaisi koulutettu apinakin vaikka siitä maksettaisiinkin hyvin. Nukkumisen jälkeen taidetaan eniten aikaa viettää duunissa.
Vuorosysteemit on aikalailla epäinhimilliset, homma pyörii 24/7 ja menekki vaihtelee vuorokaudenajasta/viikonpäivästä/sesongista riippuen nii paljon että edes mitää säännöllistä kiertoa ei ole.
Sitä mäkin pelkään, että nopeesti kyllästyis hommiin ja sit jokainen herätys työvuoroon olis yhtä masentavaa kun intissä maanantai-aamun herätys kun leirille lähtöö on 2h...
Ei olekkaan. Mutta kyllähän se palkkakin merkkaa paljon, noista hommista kun sais bruttona sen 4-6tonnia/kk. Sitten aikanaan kun on tarpeeksi vuosia alalla niin lomaakin kertyy 36päivän vuosivauhtia. Ja irtisanomisriski lähes olematon verrattuna nykyiseen alaani.
Juuri noiden hyvien ja huonojen puolien tärkeysjärjestykseen laittaminen onkin tässä se isoin ongelma. Onko hyvä palkka, hyvät lomat, "suojatyö" ja yksin työskentely se juttu, vai vaihteleva ja mielekkäämpi työ sosiaalisessa ympäristössä vähän riskialttiimmalla alalla... Saatana kun on kaksi sellasta "once in a lifetime" -mahista käsillä, valinnan vaikeus.
Mä kokeilisin erkjetterinä tuota hyväpalkkaista duunia. Ehkä sä tykkäisitkin siitä ja osaisit ottaa sen oikealla tavalla, duunina joka tulee hoitaa hyvin, vaikka sitten olisikin yksitoikkoista. Vastapainona matkustelet paljon, vaihdat autoa, syöt mukavasti ravintoloissa jne. Varsinkin jos ei oo vielä kakaroita tiellä menemässä omien tarpeidesi edelle. Ja nurisijoille: jep palkka ei ole kaikki kaikessa, mutta kyllä se vaan on töissä tosi tärkeä elementti.
Mä kokeilisin erkjetterinä tuota hyväpalkkaista duunia. Ehkä sä tykkäisitkin siitä ja osaisit ottaa sen oikealla tavalla, duunina joka tulee hoitaa hyvin, vaikka sitten olisikin yksitoikkoista. Vastapainona matkustelet paljon, vaihdat autoa, syöt mukavasti ravintoloissa jne. Varsinkin jos ei oo vielä kakaroita tiellä menemässä omien tarpeidesi edelle. Ja nurisijoille: jep palkka ei ole kaikki kaikessa, mutta kyllä se vaan on töissä tosi tärkeä elementti.
Miten olis tuo portsarin homma? Onko niillä muulloinkin duunia kuin pe-la iltaisin? Aika kova tuntipalkka jos jotain 2000€/kk tienaa pelkästään sillä että on sen 20h töissä viikossa.
No nykyisessä työpaikassa riippuen hommasta, saan tehtyä päivän työt valmiiksi ensimmäisen kolmen tunnin aikana, jonka jälkeen: Kävelen kustannuspaikka-kahvihuone väliä ja välillä pööpöilen ympäri tehdasta.. Älyvapaapuhelin ja netti on pelastus. Olen taidokas silmän lepuuttaja, nukun koiran unta ja jossain vaiheessa häivyn saunomaan. Joku kategorioisi laiskaksi, mutta teen kaikki mahdolliset ylkkävuorot mitä tarjotaan ja ei hommat koskaan ole tekemättä jääneet..Te jotka teette duunia jossa ei tarvii tehdä juuri mitään, muttei voi tehdä mitään muutakaan: Kestääkö pää? Tarviiko duunin ulkopuolella olla jotain aktivoivaa ja kehittävää harrastusta? Mulla olis mahdollisuus vaihtaa alaa lähitulevaisuudessa hommiin missä ei tarvii kun istua kopissa päivästä toiseen, mutta samalla ylläpitää keskittyminen prosessin aikana joka jatkuu päivästä toiseen lähes samana ja aina tasaisin väliajoin tehdä joitakin pieniä 1-5sekunnin toimenpiteitä, eli joku matopeli tai sudokut ei ole mahdollisia... Kuitenkin palkka on semmonen 25-50% parempi kun mitä tän hetkisellä omalla-alalla tulis olemaan...