Työpaikan kuntosali

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Lord
Salia ei oo duunipaikalla, mutta firma kustantaa punttisalit yms. kunhan kiikuttaa kuitit töihin. On aika hyvä työsuhde-etu, eikä tarvii vertailla salien hintoja vaan treenaan siellä missä homma hoituu parhaiten.
Tuo ei välttämättä ole ihan vimosen päälle hyvä systeemi siinä vaiheessa kun verottaja sen huomaa. Jos liikuntapaikan saa itse valita, kyseessä on veronalainen etu, eli salillakäynnin hinta lasketaan palkkaan mukaan ja verotetaan sen mukaan. Ja kun liikuntaetu katsotaan työntekijälle veronalaiseksi palkkatuloksi, myös firma joutuu jälkikäteen maksamaan ennakonpidätykset korotuksineen ja palkan sivukulut.

Verottomuus siis vaatii, että liikunta- tai muun harrastusmahdollisuuden täytyy olla yrityksen etukäteen järjestämä ja koko henkilökunnan käytettävissä, eli esim. sali firman tiloissa tai kaupallisen salin kanssa tehty sopimus. Tietysti systeemi pelaa niin kauan kuin verottaja tai vaikka tilintarkastaja siihen iskee kiinni, mutta sitten saakin odotella veromätkyjä eli ei ihan ilmaiseksi tullut tämä "ilmainen sali".

Käyn faijan työpaikan salilla. Sielä on ihan hyvät laitteet: kyykky/mavepaikka, penkki, prässi, scott-penkki, taljoja ja jalkalaitteita ja painoja tarpeeks ainaki mulle.. :D

Ainut vaan että sali on sen kokonen että jos 5 ihmistä on treenaamas niin tilat käy ahtaaksi.. no.. reilu puoli vuotta oon käyny ja kerran on ollu yli viis ihmistä (tais sattua kaikki salin käyttäjät samalle päivälle ja samaan aikaan).. usein saa olla yksin.

Originally posted by Pauliina
Tuo ei välttämättä ole ihan vimosen päälle hyvä systeemi siinä vaiheessa kun verottaja sen huomaa. Jos liikuntapaikan saa itse valita, kyseessä on veronalainen etu, eli salillakäynnin hinta lasketaan palkkaan mukaan ja verotetaan sen mukaan. Ja kun liikuntaetu katsotaan työntekijälle veronalaiseksi palkkatuloksi, myös firma joutuu jälkikäteen maksamaan ennakonpidätykset korotuksineen ja palkan sivukulut.

Tottakai minä maksan verot tuosta rahasta!
Se maksetaan heti käteen mutta lisätään bruttoansioihin ja merkataan palkkaennakoksi.

Originally posted by Lord
Tottakai minä maksan verot tuosta rahasta!
Se maksetaan heti käteen mutta lisätään bruttoansioihin ja merkataan palkkaennakoksi.
Ok, ymmärsin tekstistäsi että käyt salilla ihan ilmaiseksi eli että et maksaisi edes sitä veroprosentin kokoista osaa salimaksuista. Aika jännä että teillä homma hoidetaan noin, kun sekä työnantajalle että työntekijälle tulisi halvemmaksi tehdä sopimukset liikuntapaikkojen kanssa -> työntekijälle ei veroja eikä firmalle palkan sivukuluja (n. 50% palkkasummasta), vaan homma muuttuu näin verottomaksi henkilökuntaeduksi.

Sali on ....

On firmalla oma sali ja siellä rautaa kiitettävästi seuraavaksi 2:ksi vuodeksi. (Natu linjalla )
Ainoa paha puute on hauispenkin puuttuminen, mutta saahan sitä muutenkin treenailtua.
Pitänee vaihtaa johonkin OIKEALLE salille, jos käy niin ikävästi että rauta loppuu.
Toisaalta tällänen harrastelija ei vielä taida ISOJEN poikien kanssa salille mennä :D

Työpaikallani on S.A.T.S.-ketjun erikoissali jossa on spinningiä ja salsaa ym. ja bodypump-painoja plus pitkä rivi laitteita, ei mitään vapaita painoja tai kyykkyä. Tällainenhan on Muskelitädille yhtä tyhjän kanssa ja kun Norjan suurin sali + sauna on lähempänä kotia kaikkine kunnon puntteineen, en tientenkään viitsi kuljettaa treenivaatteita bussilla ja metrolla töihin. Työpaikkasalin kuukausimaksu on alle puolet siitä mitä maksan oikealla salilla, mutta eihän sitä turhasta kannata maksaa, oil sitten miten halpaa tahaansa.

Originally posted by Pauliina
Ok, ymmärsin tekstistäsi että käyt salilla ihan ilmaiseksi eli että et maksaisi edes sitä veroprosentin kokoista osaa salimaksuista. Aika jännä että teillä homma hoidetaan noin...

Hyvä puoli tässä on se että kun firmassa on vain muutamia kymmeniä työntekijöitä, niin kaikki saa urheilla mitä milloinkin tahtoo. Ei kaikki halua mennä salille tai aerobickiin, osa käy pelaamassa sulkista, uimassa, ratsastamassa jne.
Jos tehtäis sopimus jonkun salin kanssa missä muuten kävis vain muutama työntekijä niin eihän siinä olis paljon järkee.

Suositut

Back
Ylös Bottom