työntötulos surkee, rinnalle menee vaikka mitä

mistä kiikastaa mikä kiristää? pohkeet takareidet lonkat vai alaselkä? 40kg pään päälle ja siitä kkyykkyyn ja ylös niin jo meinaa kaatua eteenpäin jne.

vaikka mitä rinnalle??? 200kg? eiköhän toi ole ihan tasapaino- ja tekniikkaongelma. miksi työnnössä pitäs mennä kyykkyyn???

Taitaa kysyjä tarkoittaa että ylöstyöntö takkuaa. Ilmeisesti jotain jäykkyyttä kun kyykkyvalassa tuppaa painot kaatumaan eteen. Painopistettä ei ts. saada pysymään tangon alla. Kysyjän luettelemissa paikoissa voi olla jäykkyyttä ja lisäksi myös lavoissa/olkapäissä. Koroke kantapään alla auttaa tasapainossa, vaikkakaan sen hyöty ei ylöstyönnössä niin ilmeinen.
Notkistelua em. paikkoihin ja treeniä:)

tai sitten kysyjä ei tiedä, mikä on työntö ja sekottaa sen kyykkyvalaan. yks keino on tseakata ne jalkojen asennot kyykkyvalassa. jos liian kapeella ja jalkaterät eteenpäin, ei pääse istumaan sinne väliin pystyssä. eli 30-40cm kantapäiden väliin ja varpaat ulospäin niin homma onnistuu. pidä koko ajan painopiste jalkaterän keski- takaosalla.

Tekeeköhän blueberry06 ton ylöstyönnön push jerk -tyyliin vai mikä se nyt oli nimeltään mitä esim. Pyrros Dimas tai Zhang Guozheng käyttää? Se on ainoa tilanne missä työnnössä pitäis olla edes hieman kyykyssä tanko suorilla käsillä mitä mulla ainakaan tulee mieleen. Tai sitten tosiaan on termit ihan sekasin.

Tekeeköhän blueberry06 ton ylöstyönnön push jerk -tyyliin vai mikä se nyt oli nimeltään mitä esim. Pyrros Dimas tai Zhang Guozheng käyttää? Se on ainoa tilanne missä työnnössä pitäis olla edes hieman kyykyssä tanko suorilla käsillä mitä mulla ainakaan tulee mieleen. Tai sitten tosiaan on termit ihan sekasin.

Kyseistä työntötapaa kutsutaan ainakin (Full) Squat Styleksi, tässä videossa mallia:
http://www.youtube.com/watch?v=rhk5l3n6qho

Silti veikkaisin vahvasti, ettei blueberrykään tuollaista liikettä harrasta vaan muuten vaan on jotenkin termit sekaisin...

no vaikka sillai että nostan painot vaan pään päälle ja laskeudun kyykkyyn ja nousen ylös ilman mitään nopeeaa työntöä. liekö sitte kyykky vala. tässä takkuaa pahasti.

kyllähän toi ulosanti on tavattoman epäselvää siinä suhteessa, mikä liike on kyseessä. jos nyt ymmärsin oikein, punnerrat (vai työnnät) painot suorille käsille ja jalat suoriksi. sitten vasta meet kyykkyyn? se on kyykkyvala juuri. miksi sun sitä pitää tehdä, jos et vedä rinnalle kyykkyyn vaan raakana mitä suurimmalla todennäköisyydellä?

- pystypunnerrus: tanko nostetaan ilman jalkojen apua suorille käsille
- vauhtipunnerrus: sama, mutta jalkojen apua käyttäen. ei kuitenkaan koukisteta jalkoja uudelleen eli ei "mennä alle", kuten työnnössä.

Veikkaan, että kirjoittaja tarkoittaa juurikin punnerruksen jälkeistä valaa (kädet suorana kyykkyyn ja ylös). Tarkkailehan, että tanko on kunnolla hartioiden päällä, pää välissä tms. Sitten vaan jalat vähän leveämmälle mitä hartiat (tai suunnilleen, miten tykkäätkään kyykätä) ja hiljalleen laskeudut alas, niin johan venyy. Todennäköisesti olet ottanut penkkipunerrusta, joten hartiasi eivät ole välttämättä niin liikkuvat kuin voisivat olla. Venyttely auttaa.

kyllähän toi ulosanti on tavattoman epäselvää siinä suhteessa, mikä liike on kyseessä. jos nyt ymmärsin oikein, punnerrat (vai työnnät) painot suorille käsille ja jalat suoriksi. sitten vasta meet kyykkyyn? se on kyykkyvala juuri. miksi sun sitä pitää tehdä, jos et vedä rinnalle kyykkyyn vaan raakana mitä suurimmalla todennäköisyydellä?

- pystypunnerrus: tanko nostetaan ilman jalkojen apua suorille käsille
- vauhtipunnerrus: sama, mutta jalkojen apua käyttäen. ei kuitenkaan koukisteta jalkoja uudelleen eli ei "mennä alle", kuten työnnössä.

Miks mun mitään pitää tehdä? kai tuo teksti on yhtä selvää kuin aamun tulo. Ei mun sillä tarvii treenata kokeilen vaan joskus että vieläkö tuntuu yhtä vaikealle. jos sanotaan niin heitän ne 50kg pään päälle siinä punnertamista tartte ja sittekun kun ne on pään päällä laskeutuminen kyykkyyn on niin hankala että lähtee kaatumaan.

Miks mun mitään pitää tehdä? kai tuo teksti on yhtä selvää kuin aamun tulo. Ei mun sillä tarvii treenata kokeilen vaan joskus että vieläkö tuntuu yhtä vaikealle. jos sanotaan niin heitän ne 50kg pään päälle siinä punnertamista tartte ja sittekun kun ne on pään päällä laskeutuminen kyykkyyn on niin hankala että lähtee kaatumaan.

No valitettavasti sun tekstisi hipoo oikeasti käsittämättömiä, varsinkin kun liikkeet ja niiden nimetkin on sotkettu niin suloisesti keskenään, ettei kukaan meinaa saada selvää, mitä oikeasti olet treenaamassa.

Sitten yritetään sanoa jotain hyödyllistäkin: jos olet siis yrittänyt tehdä tempausvalaa eli valakyykkyä, jossa otetaan painot jollain konstilla suorilla käsille leveälle otteelle ja käydään kyykyssä ja ylös painot pään päällä, niin tasapainon pitäminen helpottuu kovasti, kun ottaa jalat kohtuullisen leveään asentoon ja kääntää jalkateriä reilusti ulospäin. Normaalikyykyn jalka-asennolla ei onnistu, jolleivat olkapäät veny kuin jollain kumimiehellä.

Back
Ylös Bottom