Työntö/jalat/veto vai suora+epäsuoratreeni/viikko?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli on tullut tässä treenailtua pari kuukautta salilla, pääosin tuolla työntö/jalat/veto -systeemillä. Näitä viestejä täällä alottelijoiden osiossa luettuani olen kuitenkin alkanut miettiä kannattaisiko minun vaihtaa systeemiä sellaiseksi, jossa tehdään yläkehon lihasryhmille yksi suora + epäsuora treeni viikossa, esimerkiksi systeemillä:
Ma: Selkä, olkapäät, ojentajat
Ke: Jalat, vatsat
Pe: Rinta, hauikset, forkut

Eli kaipaisin mielipiteitä siitä kumpi systeemi sopisi itselleni (tai on sopinut teille) paremmin? Itse haen treeneistä pääosin massaa.
Kiitoksia. :worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Originally posted by Hankman
Eli on tullut tässä treenailtua pari kuukautta salilla, pääosin tuolla työntö/jalat/veto -systeemillä. Näitä viestejä täällä alottelijoiden osiossa luettuani olen kuitenkin alkanut miettiä kannattaisiko minun vaihtaa systeemiä sellaiseksi, jossa tehdään yläkehon lihasryhmille yksi suora + epäsuora treeni viikossa, esimerkiksi systeemillä:
Ma: Selkä, olkapäät, ojentajat
Ke: Jalat, vatsat
Pe: Rinta, hauikset, forkut

Eli kaipaisin mielipiteitä siitä kumpi systeemi sopisi itselleni (tai on sopinut teille) paremmin? Itse haen treeneistä pääosin massaa.
Kiitoksia. :worship:

testaa itse? vaikea kenenkään täällä tai missään sanoa miten toisen kroppa käyttäytyy treeniohjelmaa muutettaessa?

edit: 2 kertaa viikossa lihasryhmät ohjelma voisi toimia, esim. ma ja to: rinta, selkä, olkapäät
ti ja pe: jalat, pohkeet, kädet super sarjoina, vatsat. 5 sarjaa per lihas/treeni, toistot noin 10 .

Mä yhtyisin edelliseen vastaukseen. Kokeile niin sitten tiedät. Nämä ovat niin yksilöllisiä juttuja: joku tykkää toisesta, toinen toisesta. Jotkut eivät tykkää suora+epäsuora -menetelmästä, sillä he eivät palaudu tällä systeemillä niin hyvin. Kokeile, kokeile ja kokeile, sillä sulla ei ole mitään menetettävää!

Tottakai on yksilöllistä, kaipasinkin muiden omia kokemuksia en faktaa siitä mikä minulle sopii (ehkä ilmaisin asian vähän huonosti).
Toki voin ja tulenkin kokeilemaan, mikä itselleni sopii. Siihen menee kuitenkin jonkinverran aikaa, joten kaipailin tähän väliin muitten kokemuksia.

Originally posted by Hankman
Tottakai on yksilöllistä, kaipasinkin muiden omia kokemuksia en faktaa siitä mikä minulle sopii (ehkä ilmaisin asian vähän huonosti).
Toki voin ja tulenkin kokeilemaan, mikä itselleni sopii. Siihen menee kuitenkin jonkinverran aikaa, joten kaipailin tähän väliin muitten kokemuksia.

Mulla toimii ehdottomasti paremmin työntö/veto/jalat -jako kuin jokin 4-jakoinen, jossa tulee suoria ja epäsuoria treenejä. Tuota 3-jakoista olen tehnyt 4-6 päivän kierrolla ja niin, että käyn korkeintaan 2 peräkkäisenä päivänä salilla. 4-jakoista käyttäessä oli viikon kierto, mutta sekin voisi toimia paremmin jos lyhentäisi kiertoa.

Originally posted by trebla
Mulla toimii ehdottomasti paremmin työntö/veto/jalat -jako kuin jokin 4-jakoinen, jossa tulee suoria ja epäsuoria treenejä. Tuota 3-jakoista olen tehnyt 4-6 päivän kierrolla ja niin, että käyn korkeintaan 2 peräkkäisenä päivänä salilla. 4-jakoista käyttäessä oli viikon kierto, mutta sekin voisi toimia paremmin jos lyhentäisi kiertoa.
Viitsisitkö laittaa vähän sarjamääriä (eri lihasryhmien), kun oot tehnyt tota työntö jne. -jakoa 5-6 päivän kierrolla. Ootko tehnyt kaikki sarjat kovina, eli loppuun asti?
Ootko painanut tasaisella intensiteetillä koko ajan eteenpäin palautumisesta huolehtien vai ootko välillä ottanu kevyitä viikkoja?

Ajattelin ehkä kokeilla tuota jakoa. 5-6 päivän kierrolla.

Kiitos vastauksista. :joulu6:

Originally posted by Away
Viitsisitkö laittaa vähän sarjamääriä (eri lihasryhmien), kun oot tehnyt tota työntö jne. -jakoa 5-6 päivän kierrolla. Ootko tehnyt kaikki sarjat kovina, eli loppuun asti?
Ootko painanut tasaisella intensiteetillä koko ajan eteenpäin palautumisesta huolehtien vai ootko välillä ottanu kevyitä viikkoja?

Ajattelin ehkä kokeilla tuota jakoa. 5-6 päivän kierrolla.

Kiitos vastauksista. :joulu6:

Sarjamäärät on ollut jotain tällasta:

etureidet: 4-6
takareidet: 3-6
pohkeet: 2-4
yläselkä: 6-9
alaselkä: 2-3
rinta: 4-6
olkapäät: 6-7
hauikset: 3-5
ojentajat: 2-4

Kaikki sarjat loppuun asti ja joskus pakkotoisto päälle. Palautukset yleensä 1-2min luokkaa. Käytän myös melko paljon supersarjoja, ja yllä olevaan listaan olen laskenut yhden supersarjan (esim. sarja vinopenkkiä jonka perään heti sarja ristitaljaa) tarkoittavan yhtä sarjaa. Tässä 3kk aikana en ole pitänyt yhtään kevyttä viikkoa, sen sijaan tarkkailen leposykettä ja muita ylikunnon oireita ja jos on tarvetta niin pidän ylimääräisen lepopäivän tai kaksi. Tänä aikana on kierto tainnut vain kerran venähtää 7 päiväiseksi, mutta muuten on ollut tuota 5-6 päivää. Näin jälkeenpäin ajatellen olisi ehkä kannattanut pitää aina 4-5 kierron välein yksi hieman kevyempi kierto. Tämä siksi, että nyt kun lopetin tuon ohjelman noudattamisen ja siirryin treenaamaan pääasiassa aerobista kuntoa (inttiin tammikuussa :() niin kehitystä tuntuu vieläkin tulevan, vaikka punttitreenit on selkeästi rennompia.

Zone-sarja -42%
Originally posted by Away
trebla: onko sarjapainot noussut hyvin? missä haarukassa toistot ovat sulla olleet tuon 3 kk aikana?

Ainiin unohdin kokonaan toistot. Eli alussa tein noin 1kk ajan jokatoisessa treenissä toistoja ~15 ja jokatoisessa taas ~10. Hiljalleen siirryin tekemään melkein pelkästään ~15 toiston sarjoja. Pääliikkeissä kuitenkin tulee tehtyä välillä vähän lyhyempiä sarjoja. Sarjapainot ovat kasvaneet tasaisen varmasti ja välillä on tullut oikein pyrähdyksiäkin esim. penkin sarjapainot nousivat 10 päivässä 10kg ja kyseessä oli 12 toiston sarja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom