Työmoraali.....MIKÄ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by gmarx
Aiheen vierestä...

Tarviiko kaivinkonekuski minkäänlaista koulutusta, vai voiko puikkoihin hypätä kuka tahansa? Pikkupoikana kyseinen ammatti oli ehdoton ykkönen. Ja olis sillä koneella nytkin varmaan hauska pyöritellä :D
Mun mielestä siihen tarvii ihan 3 vuoden koulutuksen amiksessa.

Pääsen sitte ens vuonna putkimieheks opiskelemaa, ku merkkariin en pääse, ku värisokeustestien mukaan oon värisokee :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Putkimiespä repiiki ihan toista rahaa ku joku perusskönäri laivaa skrapatessaan. Ja illaks himii.

Originally posted by Shamrock
Ihme juttu, että esim. teidän pomo ei ole selvillä tuosta teidän velttoilusta. Luulisi että jossain vaiheessa aina käry kävisi. Työnantajalta varastaminen on kuitenkin vakava juttu..(varastamisella tarkoitan mm. täyden liksan + ylityöt nostamista muutaman tunnin duunista).

Jos hommat on vaan tuntiliksalla, niin kyllä varmaan kaikki ainakin jonkun verran kusettaa. Ja kyllähän ne pomot sen tietää kuinka kauan jokin homma vie aikaa suurinpiirtein.
Yhdessä firmassa missä olin töissä tehtiin usein 4-6tunnin päiviä, mutta tuntilappuihin laittettiin aina vähintään 8 tuntia. Välillä oltiin jopa 2 tuntia ja silti 8 tuntia merkittiin ylös.

Originally posted by efuman
Aika vähän tollasta laiskottelua olen havainnu mistä mike paasaa.

Itse taas päinvastoin. Varsinkin kaupungin hommat kestää ja kestää... ja todellakin on niin, että 1 tekee ja 5 katsoo vierestä.

Originally posted by Raven
Jos hommat on vaan tuntiliksalla, niin kyllä varmaan kaikki ainakin jonkun verran kusettaa. Ja kyllähän ne pomot sen tietää kuinka kauan jokin homma vie aikaa suurinpiirtein.
Yhdessä firmassa missä olin töissä tehtiin usein 4-6tunnin päiviä, mutta tuntilappuihin laittettiin aina vähintään 8 tuntia. Välillä oltiin jopa 2 tuntia ja silti 8 tuntia merkittiin ylös.

niin ihminen on luonnostaan laiska ja tekee kaikkensa välttääkseen työnteon. Eri homma, jos tekee urakalla tehtaassa duunia siinä, kun ei aina kerkee jotkut ees syömään:(. Mutta oikeestaan mä suostuisin vain aamuvuoroon ja tuntipalkkaan. Se on vaan niin paljon parempi syömisten ja nukkumisten kannalta. Rahaa ei kyllä tuu niin paljon mutta ei tässä niin paljon kotona hilluessa mee:D rehellisesti sanottuna. Kyllä tosin ite safkaa ostan, koska en voi olettaa että porukat kustantaa koko harrastuksen :).
Lasketaan vaikka rahkat, tonnikalat, kaurahiutaleet, öljyt(oliivi ja rypsäri), palautusjuomat, proteiinit ja ruisleipää menee perkeleesti päivässä :kippis1: ja mahtavaa sulatejuustoa ;) eli 2 ateriaan porukat kustantaa.

edit: mutta opiskellessa, jos ei olis tuloja, niin noinkin paljon syöminen ei olis mahdollista:( nyt kesätöistä täytyy repiä rahaa

Jo

Toivottavasti joku noheva raksajamppa jää joskus kiinni tuosta kusetuksesta. Mua ei ainakaan huvita remontteja maksaa, jos työn teko on nenän kaivamista ja seisoskelua.

Tuokin teko täyttänee väihintäänkin lievän petoksen tunnusmerkistön, ellei jopa petoksen...:curs:

Originally posted by gmarx
Aiheen vierestä...

Tarviiko kaivinkonekuski minkäänlaista koulutusta, vai voiko puikkoihin hypätä kuka tahansa? Pikkupoikana kyseinen ammatti oli ehdoton ykkönen. Ja olis sillä koneella nytkin varmaan hauska pyöritellä :D

Mä pääsin suhteilla sillon,olin bob cattia ajellu aikasemmin ja sit aloin siinä virmassa ajelee kaivinkoneita,aika harvoin pääsee suoraan kaivurin puikkoihin koska riski tekijät on aika suuret nimimerkki: 1 kerran katkassu kaukolämpö putken.
aika iisiä se on pikkasen reenaa.
Nyt jokus it kysyy et miksi hemmetissä vaihdoita pienempi palkkasempaan työhön. No siksi että talvet on kone hommissa tosi hiljasia,uusia työmaita ei aloiteta kun maat on jäässä. Lomautuksia on melkeen joka talvi. Tykkään kyllä nykyisestä työstäni enempi.

Eikös tämä ole ihan normaalia rakennusalalla? Varsinkin ISOISSA firmoissa. Pienemmissä tuskin hirveesti lonkkaa veteleevät. Ukko oli melkein 30v raksalla. Hyvää se meno on siihen nähen käsittääkseni mitä se oli esim -70 luvulla. Kaikki kelpas töihin pultsareista lähteen enemmän olivat tiellä kun avuksi ja osa puolet työ ajasta päissään. Uskomattomia juttuja työ kavereista kuulee siltä ajalta.

Itse taas päinvastoin. Varsinkin kaupungin hommat kestää ja kestää... ja todellakin on niin, että 1 tekee ja 5 katsoo vierestä.

Se kyllä yleensä kunnan hommissa niin, että viis kattoo kun yks ei tee mitään:D

Mulla piti alkaa parvekeremppa kesäkuun alussa. Toistaiseksi on käyty tunnustelemassa parvekkeen kuntoa. Mitään työvälineitä ei ole paikalla. Kun en röökaa, niin ei haittaa vaikka tuo partsi oiskin kiinni syksyllä.

Tänää laitettii tohon meijän talon sisäpihalle tollanen teline parvekeremonttii varten. Kurkkasin pari kertaa sinne, niin 1 oli siellä telineellä tekemässä hommia ja toinen katto.

Laittakaas telkkarinne tänään neloselle 20:30

Helvetin raksamiehet
Pienestä korjaushommasta voi sukeutua
suuri ja kallis urakka, jos luottaa väärään mieheen.
Englantilainen dokumenttiohjelma.

Meijän talon parvekeremontilla on ainakii työmoraalit kohallaa, ku olin siellä eilen töissä, nii koko ajan painettii duunia, mitä nyt muutama tauko välissä, töitä oli kuitenkii 8 h.

ps. Mainittakoon vielä, että pääsin sinne merkkariin, kun täällä oli siitä joskus puhetta, mutta kannelle ei oo asiaa vaa konepuolelle, ku näkö on liian paska, mutta koneita rassaamaan mä halusinkii! :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom