Työmoraali.....MIKÄ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Jorkka merkkariin ei sitten kannata lähteä hetken mielijohteesta. Aika suuri lopetusprosentti kys. koulussa. Ja jos menet niin varo ettet joudu pahoille teille, perinteisesti aika paljon ns. huonoa ainesta koulussa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Natupelle
Jorkka merkkariin ei sitten kannata lähteä hetken mielijohteesta. Aika suuri lopetusprosentti kys. koulussa. Ja jos menet niin varo ettet joudu pahoille teille, perinteisesti aika paljon ns. huonoa ainesta koulussa.
No ei tietenkään. Ennenku laitoin sen ykkösvalinnaks nii mietin sitä kauan.
Jos saan lääkäriltä hyväksytyt paperit nii sitte mä meen sinne, ja se on varma.

Joo, oon kuullu juttuu noista "pahiksista", yhen tutun luokalta lähti yks jätkä vankilaa ja yks hullujenhuoneelle :D

Ootko ite käyny merkkarin??

Originally posted by paistijauheliha
Mikä vittu on merkkari? Merirosvokoulu?:D
Sellanen musta karkki...no ei ku se on merenkulkuoppilaitos, mistä tulee merimiehiä ja ne voi sitte alkaa vaikka merirosvoiksi :D

Juu, kyllä sitten se lepäily vituttaa kun ite maksavalla puolella.
Urakkapalkkaus olis monessa hommassa paras, silloin ahkerat tekis oikeesti sitä rahaa ja ne joita ei hommat kiinnosta tai muuten on hitaita ei tienais.

ite oon ollu sen verran raksahommissa et tiedän että sitä en halua tehdä lopun elämääni...ensinnäkin suuri osa niistä "ukoista" on vaan niin tyhmiä juttujensa kanssa ettei sitä jaksa:curs: puheet pyörii pillun ja kaljan välillä.ja osa niistä on niin laiskoja et mua ainakin hävettäs.....sit ku rupee tekee jotain hommaa siel niin kuuluu"hei poika älä hosu"voi vitun prutkuhousut!argh!

OBS!en leimaa kaikkia raksamiehiä idiooteiks prutkuhousuiks

Jorkka tuo kaverisi luokka on ilmeisesti ollut tavallista kesympi..

Toivotaan että nykyiset oppilaat on viksumpia kuin ennen, noin keskimäärin.

Mää yritän säilyttää anonyymiteettini edes hetken enkä vastaa siksi mihinkään tiedusteluihin yleisesti Jorkka.

Originally posted by Natupelle
Jorkka tuo kaverisi luokka on ilmeisesti ollut tavallista kesympi..
"kesy" :lol2: , mielenkiinnolla oottelen minkälainen luokka tulee jos sinne pääsen...

Originally posted by Natupelle Mää yritän säilyttää anonyymiteettini edes hetken enkä vastaa siksi mihinkään tiedusteluihin yleisesti Jorkka.
Oolrait...

Aiheeseen:

Mutta jos on tuntipalkalla nii mikäs siinä lorviessa ku rahaa tulee, mutta jos on urakkapalkalla nii sitte on ihan eri asia.

Mikä tässä oikein on ongelma? Äijät tekee työtä tuntipalkalla, ja onhan se selvä ettei silloin kannata tehdä töitä perse limassa. Raksalla töissä olleena voin kertoa, että jos työnantaja haluaa hommien sujuvan, se tarjoaa urakkaa hyvään hintaan ja hommat hoituu. Jos taas firmalla on hommat vähissä, tehdään hommat tuntiliksalla ja vähän rauhallisemmin. Jos joku luulee ettei pomot tiedä miten pitkään oikeesti jonkun putkirempan tekemisessä menee, niin väärässä olette.

Ja toisaalta harvemmin remontit ihan äänettömästi sujuu..

Originally posted by Mike
"HEI RAPE, TUOTKO SEN VATUPASSIN JA MIUN TERMARIN, VEDETÄÄN SUMPIT SAMALLA KUN MITATAAN YHDESSÄ TÄÄ KAKKOSENELONEN!" "HEI KUKA NUSSI TON KAIVURIN AVAIMEN, NO EI SE MITÄÄN, VEDETÄÄN RÖÖKIT JA JATKETAAN HUOMENNA!" .

Heh, tulee mieleen jotkut vanhat kommari duunarit. ;)

Meillä remontoitiin alakerrassa jotain arkkitehtitoimistoa ja remontti kesti noin puoli vuotta:curs: Joka päivä alko pora huutamaan klo 7 aamulla ja siitä sitten tasasin väliajoin...välillä menivät seinistä läpi ja tuntu että koko vitun talo kaatuu:(

Natupelle : et sattus tietämää, että onko merkkarin "konepuolella" samat värinäkövaatimukset ku kansipäällystöllä?, ku mulle sanottii, että ne on vähä lievemmät.

Originally posted by Shamrock
Ihme juttu, että esim. teidän pomo ei ole selvillä tuosta teidän velttoilusta. Luulisi että jossain vaiheessa aina käry kävisi. Työnantajalta varastaminen on kuitenkin vakava juttu..(varastamisella tarkoitan mm. täyden liksan + ylityöt nostamista muutaman tunnin duunista). Jos mä olisin teidän pomo, niin tulisin jollain paintball-aseella vähän laittamaan jamppoihin vauhtia. Ihme paskahousuja:evil: , mutta taitaa olla kirjoittamaton laki että ollaan rötviä noissa piireissä

Tuskinpa tuo on työnantajalta pois, tuleepahan enemmän laskutettavia tunteja tai sitten urakko on sovittu niin väljäksi ettei väliä ole, jos tuo yrittäjän pussista olisi pois tuskin olisi tuollaista...

Mulla on töissä vähän samanlaista..

Työaika 7,5 h, mutta käytännössä työtä tehdään 4-5 tuntia josta voi sitten laskea, että tuntipalkka nousee jonnekkin 20-30 e vaikkei virallisesti sitä olekkaan.

Tyhmä paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Vai mitenkäs se menikään ?

No ei sentäs, onhan se rasittavaa jos toiset vain laiskottelee ja siitä sitten aiheutuu muille harmia/kustannuksia. Siksi minusta paras tapa palkata on aina urakka palkka. Tietysti joihinkin ammatteihin se ei vain sovi, mutta aina jos mahdollista ni sitä olisi mielestäni hyvä käyttää. :thumbs:

Originally posted by gmarx
Sitä se on kun teettää hommia tuntipalkalla. Toista oli seurata erään kaivinkoneurakoitsijan työntekoa parvekkeelta muutama vuosi sitten. Äijä aloitti hommat aina ennen sianpieremää ja lopetteli joskus ilta kymmenen jälkeen. Eikä paljoa taukoja pidellyt.

Näin se joillaki työmailla menee,olin vuoden verran kaivinkone hommissa ennenkuin jatkoin tätä huimaa vartijan uraani.
Aamulla piti olla klo 07 kone käynnissä ku duunarit tulee töihin ja monilla työmailla ei saanu lähtee ennenku vika ukko oli lähteny,välillä auto toi hiekkakuorman ja se piti levittää ennen seuraavaaa aamua yms....
Aika vähän tollasta laiskottelua olen havainnu mistä mike paasaa.
Olin kyllä ison rakennusyhtiön työmailla ja siellä oli tarkat ajat tauoille joita mestari valvo. Monesti oltiin meitä kone kuskejaki hätyyttämässä muihin hommiin ku oli kaivamisessa hiljanen aika....

Ja vielä pakollinen mielipide rakennus hommista on että: Ihan perseestä,vanhat ukot tekee asiat niinku ne tehtiin 20 vuotta sit,liiton mies harppoo ympäri työmaita vittuilemassa väelle jotka ei kuulu liittoon ja vanhat äijät on vitun lapsellisia.:blow:

Empä Jorkka osaa tuohon sanoa mitään.

Originally posted by efuman
Näin se joillaki työmailla menee,olin vuoden verran kaivinkone hommissa ennenkuin jatkoin tätä huimaa vartijan uraani.

Aiheen vierestä...

Tarviiko kaivinkonekuski minkäänlaista koulutusta, vai voiko puikkoihin hypätä kuka tahansa? Pikkupoikana kyseinen ammatti oli ehdoton ykkönen. Ja olis sillä koneella nytkin varmaan hauska pyöritellä :D

Se urakoitsija, jonka mainitsin, teki jonkun pytingin perustuksia ja taisi olla ihan oman itsensä herra ja yrittäjä. Saattoi kyllä tienatakin aika mukavasti, jos töitä on jatkuvasti yhtä paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom