Työkalut

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
42
Olis tarvetta momenttiavaimelle ja lähinnä tollasiin pienempiin auton remontti hommiin mitkä nyt joten kuten on itse tehtävissä. Sopiva väli olis varmaan joku 20-100nm tai hieman yli. Mitäs mieltä motonetin avaimista jotka on luokkaa alle 50e? Niin ja miten hyvin tuo 3/8" kara kestää vääntöä? Itsellä on hylsyt 1/2" niin muunto pää tuohon väliin tarttis varmaan hommata kun ei erilliseen kunnon sarjaan oo oikeen varaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Yleisenä kommenttina voisin sanoa että halvalla saa juurikin halpaa, laadusta ei sitten niin tietoa. Suolaisempaan hintaan ja toki asiantuntevista kaupoista saa sitten oikeasti kestäviä ja toimivia välineitä joilla on jopa joku takuu.

Suosittelen ostamaan kerralla kunnolliset vermeet. Se on vittumaista ostella uusia työkaluja kun on joskus ostanut halvalla "hyviä". Tälleenhän se kallis maksaa itsensä takaisin.

Brayerilla on kokemuksia noista motonetin momenttiavaimista, kysy siltä. :)
Mitä tulee halpaan ja hyvään niin usein se on noin mitä sumu sanoin mutta voi poikkeuksiakin löytyä. Ja omiin tarpeisiin pikku remppohin tuskin kannattaa kovin kummoisia rahoja tuhlata.

Kannattaa myös muistaa momenttiavaimen käytössä se, että tärkeintä on saada kaikki esim kannenpultit samaan momenttiin keskenään. Sillä ei ole niinkän paljon merkitystä onko momentti juuri se mitä ohjekirjassa sanotaan, kunhan se on siellä päin ettei kansi ala vuotaa tai kierteet korkkaa..

Olis tarvetta momenttiavaimelle ja lähinnä tollasiin pienempiin auton remontti hommiin mitkä nyt joten kuten on itse tehtävissä. Sopiva väli olis varmaan joku 20-100nm tai hieman yli. Mitäs mieltä motonetin avaimista jotka on luokkaa alle 50e? Niin ja miten hyvin tuo 3/8" kara kestää vääntöä? Itsellä on hylsyt 1/2" niin muunto pää tuohon väliin tarttis varmaan hommata kun ei erilliseen kunnon sarjaan oo oikeen varaa.

Kyllähän se kara kestää, mikä siihen on laitettu, ethän kuitenkaan väännä sillä enempää kun asteikko antaa myöten? Voimahylsyt ja pitkät varret on sitten erikseen.
Muuntopää väliin on ihan toimiva ratkaisu.
Hinta x laatu - no, se on tullut jo sanottua.

Brayerilla on kokemuksia noista motonetin momenttiavaimista, kysy siltä. :)
Mitä tulee halpaan ja hyvään niin usein se on noin mitä sumu sanoin mutta voi poikkeuksiakin löytyä. Ja omiin tarpeisiin pikku remppohin tuskin kannattaa kovin kummoisia rahoja tuhlata.
Prayerillä joo oli aika huonoja kokemuksia kys. avaimista. Oli muistaakseni lähteny ratas asiakkaalta alta :eek:

Hinta x laatu - no, se on tullut jo sanottua.

Ja päälle vielä että niitä 3-30Nm kiristyksiä ei todellakaan kannata tehdä millään 3-150Nm yleisräikällä.

Pieniin hommiin pieni ja tarkka laatuavain ja jos ei raha piisaa kahteen niin sitten se isomman alueen räikkä voi olla joku vähän halvempi. Avain on yleensä tarkin siinä speksien keskialueella ja heittää asteikon laidoilla enemmän.

Kannattaa ostaa kerralla kunnollinen, Kamasan momenttiavaimia sai muistaakseni 80€:n pintaan.
Joo kyllä mäkin suosittelen noita Kamasan työkaluja. Kyllähän ne maksaa, mutta eipä tarvi sitten enään ostella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kunnollisiin työkaluihin kannattaa aina sijoittaa. Paskoilla vehkeillä tekeminen maksaa yleensä enemmän, aikaa menee turatessa, joko avaimet tai pulttien esim,kannat hajoavat ja muutenki tuhoa on helppo saada aikaan.

Huonoilla työkaluilla pärjää jos on seppä syntyessään, hyvätkin työkalut ovat hukka investointi jos ei ole tietoa ja taitoa mitä tekee. Halvemmaksi ja helpommaksi tulee teettää remontit ja korjaukset muilla "ammattilaisilla"

Hyvät työkalut kannattaa aina pitää omassa käytössä ja merkata esim, tussilla tai dremelillä. Lainaamalla "kaverille" saa kaiken paskaksi tai häviämään.

Nämä ed main, asiat on tulleet esiin työssä ja lkaikissa moottoriurheiluharrastuksissa.

Kai se on sitten sijoitettava vähän parempaan momenttiavaimeen. :)
Tuo auton huollattaminen ja korjaaminen on kuiteskin niin saatanan kallista tänäpäivänä vanhaankin autoon että pakko hommata näitä välineitä että voi itse tehdä helpoimmat hommat. Ymmärrän toki että laitteet ja työvoima maksaa tänäpäivänä mutta ei mulla ole siitä huolimatta varaa huollattaa autoa korjaamoilla.:)

Hakusessa olisi työkaluvaunu työkaluilla.
Kenelläkään kokemusta esim. Motonetin 795€ Bahco setistä tai vastaavista?

Bahco on hyvälaatunen sarja.
Mutta suosittelen menemään ihan johonkin liikkeeseen kysymään tarjousta missä myydään muutakin ammattikamaa.
Saa varmasti edullisemmin ja ne kasaavat juuri ne työkalut mitä ikinä siihen laatikkoon tarviit!

Zone-sarja -42%
Bacho on ollut joskus hyvälaatuinen, nykyään sillä kyllä tekee mutta laatu kärsinyt vuosien saatossa.

Suhteellisen onneton tuo Bachon sarja. Lenkkejä ja hylsyjä todella niukasti, mitä jos kasaisit oman tai menisit tosiaan kysyyn vaikka ProMartista tai IKH:lta.

Jos kasaat itse, niin vkl aikana upotat kyllä kalut tuohon muoviin. Sillai itsekin yhdellä työmaalla olen tehnyt, eli kun menin töihin ekaa kertaa annettiin kassillinen kaluja, tyhjä vaunu ja pohjaa. Asetteli kalut pohjanpäälle oman mielen mukaan, tussilla ääriviivat ja terävällä puukolla leikkaan pohjasta päällimmäinen kerros irti. Pohjalle siis jäi vielä yksi kerros, eli työkalut eivät ole tyhjänpäällä, vaan tuohon tarkoitukseen on tehty ihan tuota pohjapehmustetta. Jos terävä veitsi tökkii, niin kolviin leikkuupää kiinni ja kuumana se menee kuin veitsi voihin.

Toinen on että leikkaat pohjapehmusteesta aivan läpi ja asetat vaan alle toisen siivun jota et leikkaa, ellei joku paksumpi työkalu sitä erikseen vaadi.

Jos kasaat itse, niin vkl aikana upotat kyllä kalut tuohon muoviin. Sillai itsekin yhdellä työmaalla olen tehnyt, eli kun menin töihin ekaa kertaa annettiin kassillinen kaluja, tyhjä vaunu ja pohjaa. Asetteli kalut pohjanpäälle oman mielen mukaan, tussilla ääriviivat ja terävällä puukolla leikkaan pohjasta päällimmäinen kerros irti. Pohjalle siis jäi vielä yksi kerros, eli työkalut eivät ole tyhjänpäällä

Mistä tuota kerrosvaahtomuovia Suomen puolelta saa?

Tarvis olisi nimenomaan tällaisille paksummille versioille:
kaizen-foam-feature01-370x336.jpg

Jenkeissä näköjään vahvasti brändätty Kaizen foam -tuotteeksi, mutta eipä juuri kotimaan jämyjä ole pienellä googlailulla löytynyt.

Hakusessa olisi työkaluvaunu työkaluilla.
Kenelläkään kokemusta esim. Motonetin 795€ Bahco setistä tai vastaavista?

Mulla on ollut puolisen vuotta tää setti ja todella tyytyväinen oon ollut. Työkalut on siroja ja hyviä käsitellä. Ehkä olisin halunnut isot kuusiokolot vielä settiin. Itse vaunu on paksuhkoa peltiä, joten painaa aika reilusti, mutta on myös tukeva ja pullotelineen saa myös kylkeen kiinni magneetilla. Slovenialainen tehdas, jos sillä on jotain väliä.

Meillä on töissä Boxoja todella kevyessä käytössä. Itse laatikot on todella näppäriä, joskin hieman heiveröisiä. Iso plussa siitä, että täysiä + tyhjiä moduuleita saa käytännössä joka nurkalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom