Työharjoittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lear
  • Aloitettu Aloitettu
Eli eli, olisiko kenelläkään tietoa yrityksestä, joka ottaisi / tarvitsisi datanomin työharjoitteluun? Myös hyvät vinkit yrityksistä joihin kannataisi hakea olis kullan arvoisi.

Tämän hetkinen harjoittelu paikka ei juurikaan vastaa koulutusta, että mielellän vaihtaisin toiseen. Itteltä rupee jo ideat loppuu minne kannatais hakea.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse asustelen Helsingissä, et pääkaupuniseutu olis alue. Hommalla nyt ei sinällään ole merkitystä, kunhan se nyt vaan liityis tohon datanomin hommaan.

Varmaan lähtisin ensimmäisenä hakemaan noista IT-alan palveluyrityksistä, joilla on paljon isoja asiakkaita. Esim. Tietoenator, WM-Data, IBM, HP, Fujitsu... Firmat ovat nimittäin melko pitkälle ulkoistaneet IT-toimintonsa noille palvelufirmoille, joten niistä luulisi tärppäävän helpoimmin IT-alan harjoittelupaikka. Ja ei se varmaan huono idea olisi kysellä henkilöstövuokrausfirmoistakaan. Niillä on paljon kontakteja erilaisiin firmoihin.

mee lontooseen. tyohaastattelussa valehlet etta asut lontoossa, siella eivat tykkaa harjoittelijoista, vaan antavat samantien vakipaikan. Avoimia paikkoja siella on heletisti.

Neuvona voin heittaa etta kaikki paikat lansi lontoossa, slough staines, jne.
Asenna skype omaan koneeseen, ja taman jalkeen avaat paikallisen UK:n puhelinnumeron, mika saa sinut nayttamaan etta asut siella.
Lennot lontooseen ei juuri maksa mitaan, joten kokeile paasetko tyohaastatteluun. Irlantiin ei kannata menna palkat on paskat.

kotimaassa en harkitsisi muita firmoja kuin tietoenaattoria, ja nokiaa.

Lear sanoi:
Eli eli, olisiko kenelläkään tietoa yrityksestä, joka ottaisi / tarvitsisi datanomin työharjoitteluun? Myös hyvät vinkit yrityksistä joihin kannataisi hakea olis kullan arvoisi.

Tämän hetkinen harjoittelu paikka ei juurikaan vastaa koulutusta, että mielellän vaihtaisin toiseen. Itteltä rupee jo ideat loppuu minne kannatais hakea.

Itse aikoinani lähetin varmaan yli 30 hakemusta. Lopulta otin luurin käteen ja lähdin soittamaan erilaisiin yrityksiin. Yllätyksekseni pääsin lopulta yhteen ohjelmointiyritykseen. Homma oli verkkopalvelujen ylläpitoa ja sisällöntuotantoa sekä erilaisia hallinnollisia toimistorutiineja (tuotannonohjausjärjestelmä ja intranet). Toisella työharjoittelijajaksolla olin oppilaitoksen atk-tuen apurina. Siellä sitten tuli luokka-asennuksista, ongelmien ratkaisuista aina opetustehtäviin asti kokeiltua kaikkea mahdollista.

Tsemppiä vaan ja rohkeesti soittamaan mitä ihmeellisimpiinkin yrityksiin. Moni pikkufirmakin voisi olla onnellinen ilmaisesta työvoimasta kahdeksi kuukaudeksi. Varsinkin kun teet liiketoiminnan näyttöraporttia josta heillekin on hyötyä ja samaan syssyyn katot että heillä on kaikki koneet ja vempaimet kunnossa.

Anteeksi kun bumppaan näin vanhan postin, mutta en viitsinyt uuttakaan threadia tehdä. Te jotka olette olleet esim jossain atk-kaupassa työharjoittelussa, niin oletteko saaneet työharjoittelun lopussa mitään lahjakorttia tms? Kiinnostais ku ittekkin oon juuri tällä hetkellä työharjoittelussa. :thumbs:

Anteeksi kun bumppaan näin vanhan postin, mutta en viitsinyt uuttakaan threadia tehdä. Te jotka olette olleet esim jossain atk-kaupassa työharjoittelussa, niin oletteko saaneet työharjoittelun lopussa mitään lahjakorttia tms? Kiinnostais ku ittekkin oon juuri tällä hetkellä työharjoittelussa. :thumbs:

Vuonna miekka ja kivi olin töissä ATK-liikkeessä ja sinä aikana sain ostaa tuotteita henkilökunta alennuksella. Lahjakortteja ei tosin paljon satanut niskaan.

Hmm? Eikös työharjoittelusta saa palkaksi merkinnän suoritetusta työharjoittelusta? Jos tekijä on jotenkin erinomainen, vakuuttava tjsp hän saattaa saada vakituisen työpaikan. Edellämainituista syistä johtuen myöskin lahjakortteja tai jotain muuta lahjaksi :)

ei kannattane kauheesti lahjakorteista ym haaveilla ellet saa hommattua firmalle jotain tosi isoa vakituista asiakasta (valtio, kunta, isot firmat....)

Selvä. Kiitos vastauksista. :) Kaveri saa toisesta firmasta Intelin E6700 prossun ja GF 7600 GT näytönohjaimen. :eek: Eli riippuu varmaan kaupasta aika paljon.

Eiköhän nuo neuvottelut käy joku aivan muu taho kuin työharjoittelija.

niinpä...

mutta kai jos oikeaan paikkaan pääsee harjotteluun, ni voi olla hyvätkin mahollisuudet..

Ite oon kanssa viimeisen vuoden harjoittelu jaksoa käymässä ja jotain pientä oon saanu, 120€ ja 75€ powerit (2kpl) ja 320GB WD kovon, lisäksi jotan usb muistia ym ym, firma on niin uus ja just aloittanu joten ei kauheita saa, lisäksi pieni paikka = pikkasen asiakkaita. Voi olla että puolet työharj jatkan toisessa firmassa kun tekis mieli käydä parissa paikassa. Töitä saan koulun jälkeen jos kauppa pyörii niin että on varaa palkata mutten tiiä rupeenko edes tekeen näitä hommia kun ois niin paljon parempaakin tekemistä kun lusia atk liikkeessä pikkupalkalla, tämä oli joku aika sit tavoite mutta jotenkin ei enään nappaa vaikka työssä ei vikaa olekaan ja vastuuta saan enemmän kun uskalsin odottaa....

EDIT: Kannattaa mainita asiasta että harjoitteluhan on ilmaista mutta jos haluaaniin jotain voi antaa ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom