Työhakemus migreeni

Ikä
48
Onko mitään järkeä mainita työpaikkahakemuksessa työharjoittelusta saadusta lyhyestä(1,5 kk) kokemuksesta, kun minulla ei satu olemaan minkäänlaista todistusta asiasta. Jätin nuo opinnot kesken, enkä uskonut milloinkaan tarvivani dokumenttia asiasta. Oppilaitoskin on nyt joululomalla, sinne saa otettua yhteyttä vasta kun työpaikan hakuaika umpeutuu, jos niillä nyt enää mitään on tallella minusta.

Mites te työhönottajat suhtautuisitte hakijaan joka sanoo ettei mulla siitä nyt todistusta ole?(hakemukseen ei tarvi todistusta, mutta mahdollisessa haastattelussa ne pitää esittää) Taitaa antaa aika urpon kuvan? Onko parempi jättää pois vaikka työkokemus jää muutenkin hakemuksessa vielä vähäisemmäksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole työhönottaja mutta itse kertoisin työharjoittelusta. Laittaisin mukaan tiedon myös siitä koska pystyn todistuksen toimittamaan tarvittaessa. Työhaastattelussa tiedetään tällöin harjoittelustasi, muttei yllätytä siitä ettei todistus ole mukanasi.

Kuulostaa järkeen käyvältä. En tosin ole varma saanko yleensäkään hankittua sitä todistusta. Olin oppilaitoksessa 96-97, mahtavatko noin vanhat tiedot olla enää tallella.

Originally posted by Krusifiksi
Olin oppilaitoksessa 96-97, mahtavatko noin vanhat tiedot olla enää tallella.
Pitäisi olla. Ja jos ei ole, niin järkkää jonkun opettajan nimi ja puhelinnumero (voi vaatia hieman neuvottelua), jolle mahd. tuleva työnantajasi voi soittaa ja kysyä asiasta. Ei kaiken tarvitse olla mustaa valkoisella, vaikka parempi toki olisi olla. Tsemppiä työnhakuun!

Originally posted by Krusifiksi
Kiitti. Vähän tämän threadin tekstaamisen jälkeen tuli ensimmäinen haastattelukutsu. Josko sieltä ura sitten urkenisi.

Haetko nyt myyntialalle, josta kirjoittelit yhdessä aiemmassa ketjussa vasta?

Jos/kun saat paikan, kerro vähän fiiliksiä, vastaako työ oletuksiasi.

Tsemiä hakuun! :joulu4:

Originally posted by Orld

Tätä hakemusta olin kiikuttamassa pankkiin, kyllähän sielläkin tavallaan myyntiä harrastetaan. Tuo ensi viikon haastattelu on myyntihommiin. Pitänee tavata tuo Bettgerin kirja oikein ajatuksen kanssa tässä joulun pyhinä. Jos saan paikan pistän kyllä kokemuksia esille.

Orid sanoi:

Jos/kun saat paikan, kerro vähän fiiliksiä, vastaako työ oletuksiasi.

No niin, 2.2. alkoi Krusifiksin myyntimiehen duuni. Kolme viikkoa siis täynnä, niistä viikko koulutuksessa. Yhtään kauppaa ei nyt vielä ole tullut(firman tavoite on 2 kauppaa/viikko), tosin vasta yksi tarjouskin on tehty, jos ensi viikolla sais putken auki, seuraavalla mennään taas viikoksi koulutukseen, joten varsinaisesti pääsen rutiiniin käsiksi viikolla 11. Sitten painetaan töitä niin paljon kuin jaksetaan, voipi tulla vähän reenitaukoa, mutta homma on opittava ennen kuin takuupalkka loppuu.

Fiilikset on korkealla, tuntuu sopevalta hommalta, ihan ei vielä ole saanut itsestä irti niin paljoa kuin toivois, mutta luottamus on kova ja pakkohan sen on olla. Muu työporukka on samanlaista keskittymishäiriöllä, vakavalla harkintakyvyn puutteella ja suunnattomalla vittuiluinnolla varustettua. Jotenkin sitä sopii porukkaan. Jos mielit myyntialalle, niin kokeile, eihän se muuten selviä millaista se on. Tienesti puolesta on mainittava se, että keskimääräisen palkansaajan kuukausiliksan voi tienata parissa päivässä tai sitten parissa kuukaudessa. Pistä sitten vaikka privaa, jos kiinnostaa jotain yksityiskohtaista tietää.

Krusifiksi sanoi:
Muu työporukka on samanlaista keskittymishäiriöllä, vakavalla harkintakyvyn puutteella ja suunnattomalla vittuiluinnolla varustettua. Jotenkin sitä sopii porukkaan.

:hyper: :kippis1:

Onneksi olkoon duunipaikasta! :kippis1:

Itsellä myös ajankohtaista töiden haku nyt kun on pitkä opiskeluputki saatu päätökseen. Vähän hirvittää, että mites käy.. Tsemppiä vaan myyntihommeleihin, tuolla asenteella menestyt varmasti, luulen ma.

Krusifiksi sanoi:
Jos mielit myyntialalle, niin kokeile, eihän se muuten selviä millaista se on. Tienesti puolesta on mainittava se, että keskimääräisen palkansaajan kuukausiliksan voi tienata parissa päivässä tai sitten parissa kuukaudessa. Pistä sitten vaikka privaa, jos kiinnostaa jotain yksityiskohtaista tietää.

Juu, olen myyntialalla ollutkin, halusin vaan kuulla omat kokemuksesi, kun silloin jossain toisessa threadissa oli näistä juttua.
Kuvauksen perusteella, et päätynyt ainakaan niitä toimistotarvikkeita myymään yms. luukutushommia tekemään? :)

Orid sanoi:
Juu, olen myyntialalla ollutkin, halusin vaan kuulla omat kokemuksesi, kun silloin jossain toisessa threadissa oli näistä juttua.
Kuvauksen perusteella, et päätynyt ainakaan niitä toimistotarvikkeita myymään yms. luukutushommia tekemään? :)

Noo ei tarvi luukuttaa, ainakaan vielä. Ja mukavalta tuntuu homma, vielä kun saisi kauppaa aikaiseksi. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom