TV1 klo 19:00 15.4. Prisma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NiTe
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupunki
K:ni
Yhdysvalloissa arvioidaan olevan 10 miljoonaa reilusti ylipainoista lasta. Lihavuus uhkaa jopa lyhentää heidän elinikäänsä. Mikä saa lapset lihomaan? Liika syöminen, liikunnan puute? Vai olisiko sittenkin kyseessä monimutkaisempi ongelma?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, eikö se ole aika pitkälti itsestä kiinni onko vähän ylikiloja. Mikäs siinä jos se jotai ei haittaa, mutta taitaa useimmiten olla ongelma. Itelle rupes kans vähän kertyy mahan tietämille ja pakkohan sitä oli alkaa tekee jotai. Nyt on salilla rautaa revitty ja pidetty ittestä vähän huolta. Yks rasittavimmista asioista on itsesäälissä kylpeminen.

Hieman eri asia kun kyse on lapsista.
Kukas muistaa sen nelosen dokumentin siitä lasten "läskileiristä"? Eräskin mukelo oli onnistunut pudottamaan painoa jotain reilu kymmenen kiloa. Kotiin päästyään äiti oli palkinnut lapsensa kuudella pussilla sipsejä.

:curs: sanon minä!

Eiköhän tuo ole ihan kulttuurikysymys, lapset opetetaan syömään pienestä pitäen kaikkea rasvaista ja epäterveellistä. Itsekin katoin tuon läskileiri-pätkän, oli aika huvittava kaikessa karmeudessaan.

Tulin just työreissulta tuolta lihavien ihmemaasta,
yks aamu katsoin telkkarista jotain oprahin tyylistä sarjaa jossa aiheena oli joku "Lapseni on ryhävalas".

Siinä oli semmosia vaatimattomasti sanoen 3 henkilön nahkasohvan kokoisia muoreja joku 3 kappaletta ja niiten uskomattoman lihavat lapset. Ne penskat oli varmaan jotain alle 3 vuotiaita ja painoa oli varmaa 50kg.

Se oli ihan kammottavaa katsottavaa, siellä oli joku ravintoexpertti joka sano että tämmön ikäinen pentu elää viikon sillä safkalla mitä te niihin tungette päivässä helposti.

Tuli yllättäviä vihantunteita ku katto mitä ne läskit lihavat typerät ämmät oli tehny niille lapsiparoillen.

Kaverini oli vaihtarina jenkeissä ja kertoi kaivanneensa kunnon kotiruokaa loppuaikoina. Kouluruokana tarjottiin roskaruokaa (hampurilaisia, ranskalaisia, pitsaa) ja kotona syötiin samaa paskaa. Kaikki terveellinen, kuten kala, oli valmistettu erittäin epäterveellisesti leivitettynä rasvalla. Oli kuulemma ruisleipä, keitetyt perunat ja muu suomalainen ruoka maistunut hyvin kun Suomeen palasi. Ja vuoden aikana oli saanut 10 kg lisää painoa, eikä mitään lihasta todellakaan :eek:

Joo, toi on ihan kipeetä touhua...Ei tule olemaan seuraavilla sukupolvilla amerikassa helppoa kun noista lihavuuden aiheuttamista sairauksista rupee tulemaan kroonisia sukurasitteita.

sitä ne teettää noi maccarin ym..rasvaiset ruuat..ku ei tiedetä et mitä suuhunsa pistetään..ja ö syönnit on pahasta vai...sitä aatellaan et mitä nyt yhestä big mac ateriasta..mut ruvetkaapa laskemaan sen aterian kalorimääriä niin päästään aika suurin lukuihin..esim coca cola 100ml/tais olla 42ckal..:curs:

Originally posted by Erik-loka
Joo, toi on ihan kipeetä touhua...Ei tule olemaan seuraavilla sukupolvilla amerikassa helppoa kun noista lihavuuden aiheuttamista sairauksista rupee tulemaan kroonisia sukurasitteita.

Nyt on pakko sanoa, etten ymmärrä ajatuksen juoksuasi - vai ymmärsinkö :confused:

Siis jenkki syö helvetisti. Lihoo muodottamaksi. Lihavuuden aiheuttamista sairauksista tulee kroonisia SUKUrasitteita.

Lihavuus siirtyy perinnöllisesti eteenpäin? Miten lihavan henkilön suku tähän liittyy?

Originally posted by Dragon
Lihavuus siirtyy perinnöllisesti eteenpäin? Miten lihavan henkilön suku tähän liittyy?

Ei geneettisessä perimässä, mutta meemien eli opittujen tapojen puitteissa.

Siis läskien jälkeläisistä tulee suuremmalla todennäköisyydellä läskejä, kun vanhemmat siirtävät paskat tapansa kersoille ja kersat sitten vuorostaan syöttävät omia lapsiaan vieläkin tuhdimmin jne. jne.

Kohta on sitten kasassa ryhävalaiden läskivaivainen klaani.

Jenkeissä kanssa lihavuus ja sairaalloinen liikalihavuus on yleisempää köyhän väestön keskuudessa. Perheet on isoja ja koko suku näyttää valailta. Sitten taas sieltä löytyy ihan hyväkuntoisia ihmisiä, mutta ne ovat useimmiten koulutetumpaa porukkaa. Jännä juttu. Euroopan pikku-jenkkilässä oli Englannissa on muuten sama ilmiö.

Taitaa olla sillein, että suku vaan paisuu paisumistaan kun lapset ottaa mallia vanhempien ruokailutottumuksista. Tohon ei oikein auta mikään muu kuin valtion suunnalta tuleva massiivinen valistuskampanja. Vaikka usein puhutaan, että suomalaiset ovat lihavia niin se taitaa kyllä olla vaan sosiaali -ja terveysministeriön propagandaa. Suomessa on mielestäni valistus hoidettu esimerkillisesti jos vertaa muihin länsimaihin.

mä asuin jenkeissä 2½ vuotta ja voitte arvata, miten mä lihosin siel.. tosiaan, kouluruoka joka tiistaina pizzaa, keskiviikkosin kanakeittoa, jossa lillu rasvakerros siin keiton päällä.. :urjo: perjantaisin oli hampurilaista ja loppuina päivinä oli joskus röstiperunoita ja kananugetteja, joskus jotain muuta... ja sorminhan siel tietenki syötiin

Minua eniten hämmästyttää vanhempien asennoituminen tähän asiaan. Asia on nyt kuitenkin niin, että ohjelmassa esiintyneet lapset söivät sitä ruokaa, jota vanhemmat kantoivat kotiin. Pizza rahat tulee vanhemmilta, suklaa rahat vanhemmilta jne. Ja sitten ihmetellään miksi lapset on lihavia, voi helvetin helvetti.. :curs: Vanhemmille tuossa kohtaa minun mielestä kuuluu vastuu.

Minä en voi tätä asiaa käsittää, kotona asuessani minä en lihonnut kiloakaan kiitos siitä kuuluu äidin kunnolliselle pöperölle, jota syötiin kerran päivässä ja sitten ruokailu oli siinä. Ei tullut liikakiloja ei, mutta eipä tarvinnut nälkääkään kärsiä. Kiloja alkoi mulle kertyä vasta, kun muutin yksin eikä enää jaksanut laittaa joka päivä sapuskaa vaan tuli käytyä mäkkärillä tai pitsalla. Luojan kiitos, että heräsin ajoissa asiaan ja olen pitänyt painon nyt jollain tavalla kurissa (vaikka sitä vieläkin on hieman liikaa).:( . Dieetti on kyllä sujunut lähes tavoitteen mukaan, joten hätää näilla kiloilla ei ole, aikaa on vielä :)

Originally posted by Ankka
Yhdysvalloissa arvioidaan olevan 10 miljoonaa reilusti ylipainoista lasta. Lihavuus uhkaa jopa lyhentää heidän elinikäänsä. Mikä saa lapset lihomaan? Liika syöminen, liikunnan puute? Vai olisiko sittenkin kyseessä monimutkaisempi ongelma?

Helppoa: dieetti, mikä koostuu pääosin tyydyttyneistä rasvahapoista ja sokerista. Tämä pätee etenkin trailer trashiin joka ei muualla kuin BK/Mac/KFC osastolla tunnu murkinoivankaan.

Originally posted by IronMind
Ei geneettisessä perimässä, mutta meemien eli opittujen tapojen puitteissa.

Siis läskien jälkeläisistä tulee suuremmalla todennäköisyydellä läskejä, kun vanhemmat siirtävät paskat tapansa kersoille ja kersat sitten vuorostaan syöttävät omia lapsiaan vieläkin tuhdimmin jne. jne.

Kohta on sitten kasassa ryhävalaiden läskivaivainen klaani.

Aaah... selvensi. Kalpenin jo kauhusta, kun ajattelin kaikkea tuota vielä olemassa olevaa Lamarckismin määrää.

Mutta missäs viipyvät Hulkin tarinat siitä mitä syötiin kun jenkkilässä olitiin?? :david:
(pakko heittää deividi kehiin, kun ei ole vielä päässyt kokeilemaan! :evil: )

Köyhät on fädejä koska lihottava ruoka on halvinta (rasva, sokeri, vehnä, maissi, riisi, peruna). Kaikki täysjyvätuotteet ja sellaset on Suomessakin ainakin pari kertaa kalliimpia kuin perussetit puhumattakaan kasviksista ja sellasista joiden hinta/energia suhde on tähtiteteellinen.

no pistetaan nyt tahan oma lusikka (pun intended) mukaan koska olen asunut vahan yli 5 vuotta taalla ryhavalaiden maassa

katukuva yliopistolla ja keskikaupungilla ei eroa merkittavalla tavalla hesan katukuvasta.

opiskeluryhmassani ovat kaikki varsin hoikkia vaikka syodaankin kokoajan. kukaan meista ei tosin koskaan syo hampurilaisia, pizzaa tai juo cokista :), lieneeko hoikan olemuksen syyna kova treeni tai hyvat geenit, mene ja tieda...

Originally posted by Kimppu
no pistetaan nyt tahan oma lusikka (pun intended) mukaan koska olen asunut vahan yli 5 vuotta taalla ryhavalaiden maassa

katukuva yliopistolla ja keskikaupungilla ei eroa merkittavalla tavalla hesan katukuvasta.
Me kun ei tiedettykaan etta asut Jenkeissa. :rolleyes:
Originally posted by Kimppu

opiskeluryhmassani ovat kaikki varsin hoikkia vaikka syodaankin kokoajan. kukaan meista ei tosin koskaan syo hampurilaisia, pizzaa tai juo cokista :), lieneeko hoikan olemuksen syyna kova treeni tai hyvat geenit, mene ja tieda...
Veikkaan syomishairiota.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom