Tutkimustuloksia sohvaperunoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

protsku

Banned
Teksti-TV sanoi:
KOTIMAA YLE24 PERJANTAI

Terveysliikunta vaatii hikeä

Suomalaiset eivät liiku tarpeeksi
terveytensä eteen, selviää Ylen sekä
Suomen liikunnan ja urheilun kyselystä.

Kaksi kolmesta suomalaisesta uskoo,
että oma liikunta on terveydelle
riittävää, mutta käytännössä vain joka
kolmas liikkuu tarpeeksi.

Suomalaiset kyllä liikkuvat, mutta
terveyden kannalta se on liian kevyttä:
peräti kolmannes kuntoilijoista ei edes
hengästy juuri koskaan.

Terveyden kannalta riittäväksi liikun-
naksi katsotaan se, että harrastaa
hengästyttävää liikuntaa ainakin viite-
nä päivänä viikossa vähintään 30 min.

Muistelen että aikaisemmin suositus oli mitä tahansa liikuntaa 3 kertaa viikossa puoli tuntia. Nyt sitten vaaditaan hengästyttävää liikuntaa 5 kertaa viikossa vähintään puoli tuntia!

Tämän suosituksen mukaan varmasti 2/3 kaikista Euroopan ja USA:n ihmisistä on taantunut sohvaperunan asteelle, ei pelkästään me Suomalaiset. Eiks niin?

Herää vaan kysymys että mistä ihmeestä pitkää työviikkoa tekevät repii sen 5x30-45 minuuttia viikossa rasittavaan liikuntaan. Koska jos jokainen treeni on niin tiukka että siinä kerta kaikkiaan hengästyy oikein kunnolla niin sitten joutuu väkisin käyttämään palautukseen toiset 45 minuuttia. Eli tästä päästään viikossa jo tasolle 7-8 tuntia kovaan liikuntaan liittyviä aktiviteetteja. Melkoisia huippu-urheilijoita sanon minä!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
Muistelen että aikaisemmin suositus oli mitä tahansa liikuntaa 3 kertaa viikossa puoli tuntia. Nyt sitten vaaditaan hengästyttävää liikuntaa 5 kertaa viikossa vähintään puoli tuntia!

Tämän suosituksen mukaan varmasti 2/3 kaikista Euroopan ja USA:n ihmisistä on taantunut sohvaperunan asteelle, ei pelkästään me Suomalaiset. Eiks niin?

Herää vaan kysymys että mistä ihmeestä pitkää työviikkoa tekevät repii sen 5x30-45 minuuttia viikossa rasittavaan liikuntaan. Koska jos jokainen treeni on niin tiukka että siinä kerta kaikkiaan hengästyy oikein kunnolla niin sitten joutuu väkisin käyttämään palautukseen toiset 45 minuuttia. Eli tästä päästään viikossa jo tasolle 7-8 tuntia kovaan liikuntaan liittyviä aktiviteetteja. Melkoisia huippu-urheilijoita sanon minä!

En kyllä oikein allekirjoita tuota.
En mä ainakaan salilla läheskään aina hengästy, mutta en mä silti näe, että siitä liikunnasta ei hyötyä olisi... Itse harrastan "hengästykseen asti menevää" liikuntaa kolme kertaa viikossa, sen lisäksi salilla kolme kertaa viikossa, mutta silti tuon tutkimuksen mukaan liikun liian vähän... :)

Joskus ohjeistamiskeskus antoi ohjeen, että jos liikkuu ja hengästyy, niin liikkuu liian rivakasti. No, sen jälkeen kaikki sohvaperunat on kävellyjolkottanu nii hitaasti ettei vaan yhtään hengästy. Nyt näköjään vedetään vähän takaisin.

No tuskin toi hengästyminen tarkoitaa sitä, että räkä poskella mennään kuin Mietaa aikoinaan. Vaan sellaista hengästymistä jossa kuitenkin vielä pystyy puhumaan ymmärrettävästi. Eli suomeksi, kävelyn pitää olla reipasta ja sellaista että siinä lämpenee kunnolla.

No tuo hengästymis juttu kuntoilun mittarina on vähän kehno. Mutta kun kaikilla ei ole pulssimittaria ja jotenkin on kuitenkin kerrottava miltä pitäisi tuntua.

Mitä taas tulee tohon aikaan. Nii kyl se rautakoura voi vaik lampsia sinne konepajalle ripeesti.

Ihmisetn pitäisi liikkua 10 krt viikossakovaa, jotta saadaan ylipainoiset laihtumaan. Melkein kaikki on kohta ylipainoisia, siksi suositukset nousee...

Kyllä tuo kuullostaa jo paremmalta, kuin ennen.
Ja kyllä itse ainaskin hengästyin aina salilla..ehkä tein jopa liian kovalla temmolla.
Ja kyllä tulen jatkossakin tekemään kovalla sykkeellä.
Nyt kun ei puntti suju, niin kyllä 5x30min lenkkeilyä tuntuu ihan sopivalta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom