Turvallisia verkko-ostoksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu

Dragon

VIP
Ikä
46
Kaupunki
Turku
Ajattelin, että ihmiset voisivat tähän threadiin laittaa verkko-ostokokemuksiaan ja yleensä aiheesta miten verkosta ostaminen on turvallista.

Olen itse hankkimassa uuden kovon ja prosun myötä gigaa ddr muistia ja mbnetin hintaseurannan kautta päädyin parashinta.fin kauppaan. Sieltä tuote löytyi ja aika edullisesti vielä mutta toimitusehdoissa mainittua postiennakkoa ei voi kuulemma käyttää heidän myyntisoftansa rajoitusten mukaan. Sama softa muuten, jota pakkotoisto käyttää.

Olen käsittänyt, että postiennakko on turvallisimpia ostotapoja netistä. Kuinka suuri riski on laittaa rahat tilille kotimaisessa verkkokaupassa ja sitten miettiä, että tuleekohan sieltä tosiaan se tavara, josta on maksanut.

Aika pitkälle luottamuksesta on kiinni tuokin ostos. Pakkiksen kaupasta voisin ostaa tuotteita suoralla Nordean verkkomaksulla, koska tiedän että kauppa on olemassa ja Mike myös :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
www.mikromaja.fi on ainakin luotettava ja edullinen paikka ostaa tietokoneisiin liittyvää tavaraa. Itse ostin sieltä ulkoisen kiintolevyn ja maksoin nordean verkkopankilla etukäteen. Tuskin olisin näin tehnyt, ellei kaveri olisi paikkaa suositellut ja luotettavaksi maininnut. Mutta tälläkin paikalla on myymällä Helsingissä, mulle se on ainakin yksi tae luotettavuudesta. Eli ei ainakaan ole mikään tekaistu nettisaitti, vaan on ihan kauppakin.

Pari kertaa olen jotain pientä tilannut suomalaisista puljuista periaatteella "kun rahat näkyy tilillä, niin tuote lähtee". Ovat tulleet perille eli ei huonoja kokemuksia.

Onahn noita komponentteja tullut tilattua nettikaupoista, eikä ole mitään pahaa sanottavaa. Bulldog oli todella nopea toimituksissaan ja verkkokauppa.comin takuu toimi täysin moitteetta.
Itse kun metsästin Logitechin näppis/hiiri yhdistelmää, niin huomasin että verkkosivuilla oleva varastolaskuri ei pitänyt paikkaansa kovinkaan monessa paikkaa. Varmistus puhelimella oli ainoa tapa saada tuote sovittuun aikaan.
Maksutapana olen käyttänyt postiennakkoa ja kerran keltaista kuljetusta, milloin maksoin postin ukolle rahat käteen, kun olin tarkastanut pakettien sisällön.

Jenkeistä asti on tullut tilattua jotain härpäkkeitä. Kaikki tullut perille niinkuin pitää. En ole ikinä kuullut että kavereita oltaisiin kusetettu missään nettiostoksissa, kotimaassa tai ulkomailla.

(Offtopic.) Jännin ostokokemus jonka olen kuullut oli kun kaveri osti muistia Easthouse -nimisestä firmasta, joka on pärjännyt Mbnetin hintaseurannassa hyvin. Säästääkseen postikulut kaveri meni itse hakemaan muistin, mikä ilmeisesti ei silloin ollut Easthouselle kovin yleistä. Annettu osoite löytyi jonkun helsinkiläisen lähiön rivitaloalueelta, taloon viimeisestä asunnosta. Kaveri koputti oveen, ja sen avasi partainen äijä reilusti venäläisittäin murtaen. Kämpässä riitti pahvilaatikkoa jos jonkinlaista, mutta myös huonekaluja. Kaikesta päätellen äijä asui firmassaan tai työskenteli kotonaan, miten vaan. Sieltä kaivoi sitten halutunlaisen muistikamman jostain pahvilaatikosta ja tuuppasi käteen... ilman mitään pakkausmateriaalia. Kaveri kysyi asiasta. Antistaattinen suojapussi löytyi jostain ja kaveri lähti ihmetellen kotiin, kaupungin halvimman ja täysin toimivan muistin kanssa.

Firma on pyörinyt pitkään, joten oletan että ihan laillisella pohjalla ollaan, ja meininki on varmaan muuttunut noista ajoista myös.

Itse laitoin just saksan thomannilta tilauksen vetää äänikortista. Vaikutti aika särmältä liikkeeltä, suomenkieliset sivut ja kaikki. Jatkossa pitänee tilata kaikki releet tuolta saksanmaalta, säästää aika kivasti nimenomaan elektroniikassa. Rahtimaksut tuntus olevan kiinteät, samaan 20eken hintaan tilaa sitten vaikka moottoroidun soutulaitteen, norppa-akvaarion sekä kuurakettien laukaisualustan. Maksu hoituu suojattua linjaa pitkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom