TurkuFight- V

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeVe
  • Aloitettu Aloitettu
danusoikkeli.jpg


Forsbergin seuraava koitos on Lucky Punchissa, 26.10. Caribia Areenalla Turussa, jossa hän saa vastaansa kolminkertaisen Ruotsin mestarin Rickard Petterssonin.

Lucky Punchissa ei kuulla eikä nähdä thainyrkkeilyn perinteisiä rituaaleja. Kaikki ottelut ovat 3x3min täysin thainyrkkeilysäännöin. Kortilla myös raskaan sarjan Pasi Kupila, jonka kaksi viimeisintä ottelua on päättynyt Kupilan nyrkkiin ennen täyttä aikaa. Eilen nähty Jussi Pirttikangas ottelee myös kortilla.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kootusti vähän kritiikkiä ja huomioita ja mielipiteitä ja ja ja...
-NHB teki hienon pienen paluun, mutta nyt se on viimeistään nähty -> ei enää näitä kiitos

-Tollaaset American Boxing ja muut FreakFightit on parhaimillaan iha hauskaa kevennystä, mut ne vois mun mielestä olla siinä tauon jatkeeksi yms. Vähä ittellä ainakin "katkas" tunnelmaa siinä vaparimatsien ja nhb matsien välissä.

-Thainyrkkeilystä hyvin vähän ymmärrän, mutta Forsbergiä lisää!

-Vaikka moni on ämätöörimatseja haukkunu ni mun mielestä on toimiva konsepti tuo "useampi amatöörimatsi ja muutama ammattilaisten koitos"

-Tyttöjen nyrkkeily ei oikee sopinu tunnelmaan.

-Vähempi on enempi. 6 kuudet eri säännöt, vähä maammelauluu, vähä stipendien jakoo, pitkähkö tauko jne oli vähä liikaa. Jotenkin oli sellanen rasittavan rikkonainen ilta. Itse esim tykkäsin "Turku Fight 4:stä" enemmän kun se oli simppelimpi.

Mut joo hienoo että järkkäätte tapahtumia.
 
vähä maammelauluu
Joo, ja jos pitää sellainen laulaa niin voisi edes hankkia henkilön joka osaa sanat ilman lunttaamista, ja osaa toistaa ne pari viimeistä virkettä säkeistöissä :D Isänmaallinen osa minusta heitti kierrevolttia. Ja tuohon Kvarnströmin haastatteluun: täyttä asiaa ja hyviä pointteja nosti esiin, niissä onkin sitten miettimistä.
 
Täältä Jerryn tuoreet tunnelmat NHB-ottelun jäljiltä Turku Fight vitosessa. Kvarnström kertaa ottelunkulun ja antaa tiukkaa palautetta mm. vapaaotteluliiton suuntaan.




llan pääottelun voittanut Sauli Heilimön tunnelmia. Sauli päätti vapaaottelu-uransa tähän NHB-otteluun ja kertaa mietteitään myös siitä.




Ei kyllä käy kateeksi niitä, jotka yrittää liitossa vapaaottelun tulevaisuutta vastuullisesti rakentaa. Yritä nyt tollasille luupäille selittää miksi NHB ottelut ei ole hyvä juttu laji imagon kannalta. Suomen laki antaa mahdollisuuden järkätä vaikka vapaaitteluillan missä pygmit ja jättiläiset ottaa mittaa toisistaan. Ne kielletään vasta sitten kun jotain sattuu ja sitten kielletään samalla kaikki muukin vapaaottelu. Suomessa pitää aina sattua jotain ennen kun joku laji kielletään. Ranskahan on sivistysvaltio ja siellä on vapaaottelu kai edelleen kiellettyä. Haluatteko että Suomessa käy samalla tavalla?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Siis Heilimö puolustautuu ihmettelemällä miksi hänen tekemisiään arvostellaan, kun häntäkään ei harmita muiden tekemiset? Sekavaa. Eihän tässä ole kyse Heilimön touhuista sinällään, vaan siitä mitä NHB retroilu tekee vaparin maineelle. En itse edes kovin jyrkästi tuomitse tuota höntsäilyä, tuskin tuo kokeilu vaparin mainetta isossa kuvassa muuttaa. En kuitenkaan tekisi tuosta mitään pysyvää trendiä, Jerryhän tuossa jutteli näitä vielä tulevan. Eiköhän se ollut aika kerralla nähty muistojen verestys, kun vanhat säännöt odotusten mukaisesti tekivät otteluista varovaisempia ja vähemmän yleisöystävällisiä.
 
Siis Heilimö puolustautuu ihmettelemällä miksi hänen tekemisiään arvostellaan, kun häntäkään ei harmita muiden tekemiset? Sekavaa. Eihän tässä ole kyse Heilimön touhuista sinällään, vaan siitä mitä NHB retroilu tekee vaparin maineelle. En itse edes kovin jyrkästi tuomitse tuota höntsäilyä, tuskin tuo kokeilu vaparin mainetta isossa kuvassa muuttaa. En kuitenkaan tekisi tuosta mitään pysyvää trendiä, Jerryhän tuossa jutteli näitä vielä tulevan. Eiköhän se ollut aika kerralla nähty muistojen verestys, kun vanhat säännöt odotusten mukaisesti tekivät otteluista varovaisempia ja vähemmän yleisöystävällisiä.

Tuskin muuttaakaan, Amerikoissa ei varmasti kiinnosta ketään millä säännöillä täällä Pohjolan perukoilla otellaan. Mutta jos Suomessa on tavoitteena yleisömäärien lisääminen ja vaparin yleisen hyväksynnän lisääminen ja tunnustaminen urheiluksi niin jokainen tällainen tapahtuma on riski. Vapaaottelu ei voi olla tommoista niinkun Turussa oli eilen, jos halutaan saada taviksetkin lajia seuraamaan. Pertti perusjamppa ei ymmärrä eroa NHB ja MMA sääntöjen välillä, sille kaikki on yhtä ja samaa vapaaottelua.

Jos taas tavoitteena on pitää laji pienen piirin huvina ja vähän "underground" henkisenä niin sitten tämmöiset tapahtumat on ihan OK.

Se ei kuitenkaan ole tavoite vaan tavoite on K-A-S-V-U!

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää näille turun herroille, jotka siis kuitenkin ovat kaikella tapaa kovia urheilumiehiä?
 
Liitto ois kyllä aikasemmin voinu ottaa kantaa asiaan. Hyvä että tämän nyt antoivat ilmesesti tapahtua ja uusilinja alko vasta nytten. Onhan se aika loogista että liitto vaatii että heidän alaisissa tapahtumissa otellaan heidän säännöillä. Mulla on sellanen kutina että Jerryllä suurin syy halulle jatkaa NHB:säänöillä on iha oma seikkailun halu ja jonkin sortin kunnian himo. Omanlaistansa äärimmäisurheilua siis ja jollain asteella tuon toki ymmäränkin. Kysymys kuuluukin että onko yleisöllä enää halua nähdä tuollaista. Jos rehellisiä ollaan niin voi olla että skippaan jatkossa nuo NHB matsit nyt kun tuli sellaiset nähtyä. Ne ei tälleen kuluttajalle tarjoa mitään mitä nykyaikaisemmat säämmöt ei tarjois, kukkahattutädeille sit taas saattaa tarjota. Ei kai säännöt ois muuttunu ellei ois ollut tarvetta muuttua?
 
Liitto ois kyllä aikasemmin voinu ottaa kantaa asiaan. Hyvä että tämän nyt antoivat ilmesesti tapahtua ja uusilinja alko vasta nytten. Onhan se aika loogista että liitto vaatii että heidän alaisissa tapahtumissa otellaan heidän säännöillä. Mulla on sellanen kutina että Jerryllä suurin syy halulle jatkaa NHB:säänöillä on iha oma seikkailun halu ja jonkin sortin kunnian himo. Omanlaistansa äärimmäisurheilua siis ja jollain asteella tuon toki ymmäränkin. Kysymys kuuluukin että onko yleisöllä enää halua nähdä tuollaista. Jos rehellisiä ollaan niin voi olla että skippaan jatkossa nuo NHB matsit nyt kun tuli sellaiset nähtyä. Ne ei tälleen kuluttajalle tarjoa mitään mitä nykyaikaisemmat säämmöt ei tarjois, kukkahattutädeille sit taas saattaa tarjota. Ei kai säännöt ois muuttunu ellei ois ollut tarvetta muuttua?


Minä tulkitsin tuon Jerryn puheen jonkin sortin kapinallisuutena, hänhän sanoi suoraan / antoi ymmärtää että jokainen voi halutessaan laittaa liiton pystyyn ja näin ollen liiton sääntöjä ei tarvitse noudattaa. Jos turkulaiset haluavat näitä järjestää jatkossa niin ei liitto sille mitään mahda, ne on sitten liiton ulkopuolisia tapahtumia. Harmi vaan, että ei peruskatsoja sitä ymmärrä, sille edelleenkin kaikki vapaaottelu on yhtä ja samaa. On hyvä ettei Turussa ole lehdet kirjottaneet tästä tapahtumasta, toinen tapa kitkeä tämän tyyppiset "villit" tapahtumat pois on yksinkertaisesti äänestää jaloilla.
 
Mitähän toi Jerry tossa haastattelussa oikein spedeilee... Haluaa lisää yleisöä ja näkyvyyttä, haluaa junioritoimintaa ja sit samalla puolustaa ikivanhaa säännötäntä vaparia joka on syystä jätetty pois. Itse olen ollut hardcore vaparifani noin 10v ja tuon rahaa suomivapariin käymällä tapahtumissa, mutta ilmeisesti olen vain "kesäbodari ja wannabe vapaaottelija" Nyt hei pikkasen valoja päälle. Turussa on hyvää meininkiä ja vahva vapariscene, ei pilata sitä tälläisellä paskalla. NHB-otteluita en menisi katsomaan ikinä.

"Ei kai tätä ikinä hyväksytä urheiluksi" No ei varmaan hyväksytä jos nakkikioski tappeluja yritetään myydä urheiluna.
 
Ei kyllä käy kateeksi niitä, jotka yrittää liitossa vapaaottelun tulevaisuutta vastuullisesti rakentaa. Yritä nyt tollasille luupäille selittää miksi NHB ottelut ei ole hyvä juttu laji imagon kannalta. Suomen laki antaa mahdollisuuden järkätä vaikka vapaaitteluillan missä pygmit ja jättiläiset ottaa mittaa toisistaan. Ne kielletään vasta sitten kun jotain sattuu ja sitten kielletään samalla kaikki muukin vapaaottelu. Suomessa pitää aina sattua jotain ennen kun joku laji kielletään. Ranskahan on sivistysvaltio ja siellä on vapaaottelu kai edelleen kiellettyä. Haluatteko että Suomessa käy samalla tavalla?

Vapaaottelu ei itse asiassa ole Ranskassa kiellettyä, mutta säännöt ovat tiukasti rajoitettuja, olikohan mattolyöminen kokonaan kielletty, kuten meillä amatööreillä. Mutta muutoin argumentissa on jopa pointtia.
 
Olin viimeisessä matsissa pistetuomarina ja istuin aivan kulman kohdalla jossa venäläinen luovutti. Se taputus oli täysin selvä. Otti sen joku siinä vieressä videollekin ja meni tarjoamaan sitä venäläisen kulmamiehille. Eivät halunneet katsoa.
 
^ Näin teki. Ja kohtuu selkeästi sitä yritettiin sieltä kehänlaitamilta tuomarillekkin asti huuteloida.
 
Meikän two cents tästä keskustelusta ja "keskustelusta".

Pölyn laskeuduttua konkreettisin jäljelle jäävä asia taitaa olla järjestäjien kassalippaan pohjalla, ja ellei siellä mitään ole, vapaaotteluliiton sääntökirjassa jatkossa. Nythän liitto ei lopulta tehnyt muuta kuin ilmaisi tyytymättömyytensä, tajusivat itsekin olleensa liian myöhään liikkeellä eli sanktiointi olisi ollut kohtuutonta. Tulevaisuudessa sitten toisella tapaa.
 
Back
Ylös Bottom