Turkin Marmarikseen huhtikuun lopulla kokemuksia?

VIP puolella ei tullut juurikaan kokemuksia paikasta. Ensin en laittanut yleiselle puolelle, kun ajattelin että tulee liikaa ”karvakäsi”-juttuja. Löytyykö yleiseltä puolelta Turkin Marmariksessa kävijöitä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kahesti oon vieraillu kyseisessä paikassa ja pelkästää positiivisiä kokemuksia jäi. kebab oli siellä jotain mieletöntä btw :kuola: oikein mukava paikka kaikin puolin :D

Itse kävin kaverin kanssa viime kesänä Marmariksella. Jos tykkää viimesen päälle turistirysästä niin Marmaris on oikea paikka. Eli tiedossa paljon turisteja (pääasiassa pohjoismaista, myös venäläisiä ja vähän saksalaisia), hemmetin sitkeitä sisäänheittäjiä, ravintoloita, pikkukauppoja jne.

Turkkilaisethan on kohteliaita niin pitkään kun massia näyttää, mutta kun baarissa ei enää ostakkaan mitään niin kohta tulee lähtö ja muutenkin kohteliaisuus loppuu. Sinänsä ihan ymmärrettävää kun niin paljon jengiä pyörii, bisnes on bisnestä. Kannattaa vaan oppia sanomaan "EI" jo valmiiksi kun tuonne menee, siellä nimittäin joutuu torjumaan välillä ärsytykseen asti noita sisäänheittäjiä, kaupustelijoita jne. . Pienenä vinkkinä : Kannattaa välttää silmäkontaktia sisäänheittäjien kanssa. Marmaris elää turismista ja tämä kannattaa muistaa kaikessa (tipit yms.).

Bar street on ehdottomasti näkemisen arvonen, siellä on baareja lähes joka lähtöön, on räppi / R&B - baareja, perus eurotekno-vaahtobileet - clubia, on pubityylistä jne. Juomat baareissa on pääasiassa Suomen tasoa joten jos haluaa päästä halvalla niin kannattaa tsekkailla vaikka vähän alkuillasta menoa siten että käy ostamassa Bar Streetin varrella olevista pikkukaupoista pullobisseä joka nyt ei erityisen halpaa ole, mutta baareihin verrattuna kyllä. Sitten kattelee kadun vilinää ja siemailee.

Varmasti mukava reissu tulossa jos tykkää bilettää, loikoilla rannalla, on jonkin verran rahaa ja turismin lieveilmiöt ei haittaa. Jos taas hakee rauhallista chillailupaikkaa tai jotain OG:tä niin kannattaa pysyä kaukana tuolta.

Viime kesänä tuli käytyä ja kyllä me paikasta tykättiin.
Lazki tuossa jo mainitsikin monta hyvää pointtia paikasta.

Sisäänheittäjät todellakin osaavat hommansa, ovat todella sitkeitä kavereita. Kaupunki kun on turistirysä niin hinnat eivät enää ole kauhean halpoja.
Paikallisilla markkinoilla (torstaisin muistaakseni) voi tehdä huokeampia hankintoja kuin pääkadulla ja sen lähistöllä olevista putiikeista/basaareista.
Siellä näkee myös paikallisten elämää parhaiten (kauppahallissa on muuten ihan mielettömän kuuma).

Satama on myöskin käymisen arvoinen paikka, siellä voi ihailla tosi makeita
laivoja.
Parhaat biitsit taasen löytyy läheisestä Ismelerin kylästä jonne on Marmariksesta about 10km.

Tuo Bar street oli kyllä melkoinen disco-helvetti, ei vanha enää viihtynyt tuollaisissa paikoissa.
Ennemmin hempeiltiin ja otettiin mamman kanssa drinksuja rantakadun idyllisissä kuppiloissa :love: :haart:

Paikallisille ihmisille täytyy antaa iso plussa, me ainakin saimme ystävällistä palvelua aina vaikkemme mitään ostaneetkaan. Paikallisessa kulmakaupassa
tuli hengailtua monet kerrat ihan muuten vain.
Aina riitti juttua ja monet naurut hepun kanssa naurettiin.

Ei enää ikinä!

Paikalliset oli kokoajan muijan kimpussa, ehdotteli ja yksi kävi jopa käsiksi.
Esim. kun erään laivan kannella oltiin ja lähdin käymään vaikka vessassa, niin pari Turkkilaista iski heti muijan viereen lepertelemään.

Sisäänheittäjät hyppii eteen, kauppiaat käy jopa käsiksi ja turisteja on rasittavuuteen asti.

Olen nähnyt n.30 maata ja kokemuksesta voin suositella, että kannattaa jättää rättipäävaltiot ihan suosiolla käymättä.

Oon käyny paikassa noin reilu 10 vuotta takaperin pikkupenskana ja silloin paikka oli melko "menevä". Sisäänheittäjiä joka puolella ja basaarissa kaikki myyjät koitti tyrkyttää väkisellä tavaraa. Olen kyllä kuullut jostain, en muista että mistä, että paikka olisi nykyään jo rauhoittunut, tai ainakin "sivistyneempi".

Mukava saada vähän kommenttia. Ajattelin että huhtikuussa ei olisi vielä ruuhkaa kun paikka vasta aukee. Reissu on all inclusive eli pohjienottoa ei tarvii suunnitella, kun voi hotellilla ottaa kuppia ravintolassa jos maistuu.

Alanyasta sisäänheittäjät on tuttuja ja hyvä taktiikka oli kävellä melko keskellä katua ja ei edes vilkaista huutelijoita. Serkun kanssa ei ollut mitään ongelmia kun käytiin Alanyassa. Kukaan ei huijannut ja kerran taksi yritti vedättää hintaa. Maksettiin sama hinta mitä ennenkin ja kuski ei napissut vastaan. Oman naisen kanssa turkki voi olla ahdistava, varsinkin jos mukana on joku hemaiseva blondi. Sinkkuna turkki on ollut ok ja ihmiset ystävällisiä ja palvelualttiita.

Olin viime kesänä kaverin kanssa Alanyassa ja kyllä viikon jälkeen alko ottaa päähän ne sisäänheittäjät ja muut myyjät. Ei saanut rauhassa olla hetkeäkään kaupungilla. Koko ajan yritetään kusettaa hinnoissa jos ei ole tarkkana. Itse hotellilla oli taas kiva lillua altaassa. Enään en mene kyseiseen maahan. PS. taksikin yritti ryöstää meidät :curs:

Suosiolla skippaisin koko maan. Me lähetään seuraavaksi bulgaariaan, toivottavasti ei ole niin paha.

huonoimpia paikkoja missä olen käynyt, vain alania oli paskempi. muutenkin turkin ainut plussa oli halvat hinnat, eioo enää hinnat halpoja. kohteliaisuudesta ei oo tietoakaan,pelkkää huijaamista joka välissä.rasittava maa olla lomalla. EI KOSKAAN ENÄÄ TURKKIIN. ei olis menty edes toista kertaa mutta matkat oli viime kesänä vähissä,kun oltiin niin myöhään tilaamassa sitä. jatkossa jään mielummin suomeen kun lähden turkkiin.:down:

KukiHilli sanoi:
... kannattaa jättää rättipäävaltiot ihan suosiolla käymättä.

Eikä. Niissä pitää vaan osata käyttäytyä oikealla tavalla. Ja se tapa ei ole espoolaisen insinöörismiehen nöyrä tapa.

Kun olallesi heitetään apina ja sinulle yritetään pakkokaupata valokuvaa tuosta ikimuistoisesta Kodak-hetkestä, niin räväkkä surmaan-kaikki-jotka-yrittävät-kaapata-sieluni-valokuvaan -tyyppinen raivokohtaus lähettää nyrkillätapettavan kokoiset hiekkaihmiset pakosalle.
Olalle heitettyä apinaa vältä vahingoittamasta, se on basaarin mukavin apina.

Yli-innokkaista sisäänheittäjistä on harmia tasan niin kauan kun annat niistä valkopaitadeivideistä olla. Kiltti kärsii. Välinpitämättömyys ja kulkulinjan valinta hoitelee suurimman osan, eteen heittäytyvät hoituvat päin kävelemällä ja potentiaaliseen asiakkaaseen tarttumapintaa hakevan lonkeron olkavarresta puristaminen osoittaa sille kaikkein spedeimmällekin limapäälle fyysisen koskemattomuuden rajan.

. Me lähetään seuraavaksi bulgaariaan, toivottavasti ei ole niin paha.[/QUOTE]

Bulgaaria on ihan nasta paikka,turkkiin verraten kymppi. saa rauhassa katella kojuilla, joissa jopa suurimmassa osassa hinnat esillä. porukka asiallisempaa.perheelliselle ainakin ihan ok.

flagellum dei sanoi:
Eikä. Niissä pitää vaan osata käyttäytyä oikealla tavalla. Ja se tapa ei ole espoolaisen insinöörismiehen nöyrä tapa.

Kun olallesi heitetään apina ja sinulle yritetään pakkokaupata valokuvaa tuosta ikimuistoisesta Kodak-hetkestä, niin räväkkä surmaan-kaikki-jotka-yrittävät-kaapata-sieluni-valokuvaan -tyyppinen raivokohtaus lähettää nyrkillätapettavan kokoiset hiekkaihmiset pakosalle.

Yli-innokkaista sisäänheittäjistä on harmia tasan niin kauan kun annat niistä valkopaitadeivideistä olla. Kiltti kärsii. Välinpitämättömyys ja kulkulinjan valinta hoitelee suurimman osan, eteen heittäytyvät hoituvat päin kävelemällä ja potentiaaliseen asiakkaaseen tarttumapintaa hakevan lonkeron olkavarresta puristaminen osoittaa sille kaikkein spedeimmällekin limapäälle fyysisen koskemattomuuden rajan.

Kyllä noiden käytös alkaa vituttamaan vaikka kuinka yrittäisin olla "lomalla". . Jotain tapoja pitäisi niilläkin olla ja se ei kyllä liity mun "insinööriasenteeseen" vaan siihen että ne on suhteellisen sekopäitä ja ei tajua ASIAKASpalvelusta mitään.

flagellum dei sanoi:

eikö ole huomattavasti helpompaa skipata koko turkki kun yrittää opettaa niille apinoille tapoja. noinhan siellä on toimittukin ei vaan meinaa pysyä lomafiilis leipoessa.:thumbs:

hotari sanoi:
eikö ole huomattavasti helpompaa skipata koko turkki kun yrittää opettaa niille apinoille tapoja. noinhan siellä on toimittukin ei vaan meinaa pysyä lomafiilis leipoessa.:thumbs:

Siis lomafiilishän on katossa kun basaarikauppias hilpaisee käpälämäkeen omasta rotanesinahkaisia lompakoita myyvästä kaupastaan vaalean turistin heittäytyessä ärsytettynä ennakko-odotusten vastaisesti avoimen aggressiiviseksi.
Run Akhmed, run.

Edit. Ja ne turkkilaisethan on niiiiin ihanan erilaisia. Sillee niinku välittömiä ihan eri tavalla kuin suomalaisjörrikät Aapelin baarissa mun kotikulmilla. Sitku ne kaikki vielä sanoo vähän väliä et mä oon maailman kaunein, aah - ne on niinku sillee hirveen romanttisia.

Tuli noista ihanan välittömistä ja romanttisista Turkin pojista mieleen, yksi sisäänheittäjä boustaili laittaneensa kolmen kuukauden mittaisen sesongin aikana n. 60 eri naista. Tiedä sitten miten paljon liioittelivat noita juttuja, mutta ihan mahdotonta se niitten touhu on.

lazki sanoi:
Tuli noista ihanan välittömistä ja romanttisista Turkin pojista mieleen, yksi sisäänheittäjä boustaili laittaneensa kolmen kuukauden mittaisen sesongin aikana n. 60 eri naista. Tiedä sitten miten paljon liioittelivat noita juttuja, mutta ihan mahdotonta se niitten touhu on.

Taannoin tuli hauska dokumentti jonkun etelän lomakohteen baarityöntekijäpoitsuista. Hoitelivat vaaleat turistikinkut liukuhihnameiningillä. Tekivät kyllä todella lipeän sujuvaa tiimityötä.

Samaten ehkä 40:n maan kokemuksella hirvein paikka missä olen ikinä käynyt. Ei ikinä enää. Vihaan Turkkia, turkkilaisia ja paska-marmarista. Mä en osta tätä "ei se haittaa kun kävelet vaan just keskellä tietä ja pidät katseen suorassa eteen ja vältät katsekontaktia" läppää.

Pointti on että mun mielestä on väärin jos ihmisen pitää lomakohteessa tsempata saadakseen olla rauhassa! Totta mitä tuolla joku sano että Bulgaria on noin tuhat kertaa kivempi paikka. Se turkkilaisten miesten päällekäypyys, röyhkeys ja totaalinen piittaamattomuus toisen yksityisyydestä ja toiveesta saada olla rauhassa oli kuvottavaa.

Samaan aikaan kaikesta näki että ne halveksii turisteja - turistimuijia pitävät huorina ja miehinä pelleinä kun eivät tajua lukita naisiaan kotiin kettingillä. Turkissa ei paikallisia nuoria naisia näe käytännössä lainkaan kaduilla kun niiden ei anneta poistua kotoa. Turkkilainen mies on sitä mieltä että fiksu pitää oman eukkonsa linnassa ja panee turisteja minkä kerkeää.

Vakavasti: Yhdessä ravintolassa Marmariksessa oli fiksu, hillitty ja käytöstavat omaava tarjoilija. Kysyin siltä että miksi sä oot erilainen kuin muut. Tämä kaveri vastasi että siksi koska hän on syntynyt Marmariksessa. Sitten se puhkesi selittämään että vähintään 90% näistä sioista on lukutaidottomia landepaukkuja ja maaseudun roskasakkia jotka tulevat Marmarikseen töiden perään. Ravintoloiden ja vaatekauppojen omistajat pitävät niitä duunissa nälkäpalkalla kun yhtä työntekijää kohden olis 20 halukasta tulokasta maaseudun köyhälistöstä. Ne on alienoituneita vieraassa ympäristössä, kaikesta huolimatta kaipaavat maalle sinne kakkamökkiinsä ja ovat katkeria turistien rahoille ja elintasolle ja siksi harrastavat sitä länsimaiselle käsittämätöntä sikailua.

Aika uskomattomalta tuntuu jutut että olisi saatu huonoa palvelua Alanyan kokemuksen perusteella. Siellä saatiin hirveän hyvää palvelua taksikuski näytti meille parhaat ja halvimmat ruokapaikat. Hän tuli myös mukaan odottamaan syönnin ajaksi ja mittari laitettiin taksissa kiinni. Syönnin jälkeen matka jatkui.

Toinen esimerkki on kun kaveri osti nahkatakin ja sai sen maksamatta ilman vakuuksia mukaan vain jättämällä henkilötietonsa ja ottamalla laskun. Turkkilaismies osasi täydellistä suomea ja hänellä on putiikki suomessakin. Bulgariaa voisi testata kanssa. Makuja on monia ja toinen tykkää äidistä ja toinen isoäidistä vai miten se menikään.

Itse olin viime kesänä Kemerissä, joka oli siisti ja ok paikka. Huomattavasti parempi kuin vaikkapa Kanarian kohteet. Meillä oli hyvä hotelli, jossa henkilökunta oli erittäin asiallista ja ystävällistä, samoin hotellin omalla rannalla sai olla rauhassa. Kauppiaat oli innokkaita, ja lopulta sanoinkin englanniksi, että me suomalaiset ei tykätä tuommoisesta tuputtamisesta, eli jos haluatte, että ostan jotain, niin antakaa katsella rauhassa. Esimerkiksi venäläiset kuulemma tykkää, kun saavat paljon palvelua ja huomiota, ja heitä on paljon ko. kohteissa. Heillä on myös käytössä paljon rahaa. Ainoa huono kokemus itselläni oli, kun en tykännyt, kun erään kaupan myyjä alkoi koskettelemaan, kävi kiinni vyötäröön ym... Ravisteltuani itseni irti mies alkoi sepustamaan matkakumppanilleni (myös nainen) "your friend is cold" jne.. :rolleyes: On varmaan tottunut, että keski-ikäiset naiset on ihan kuumissaan, kun nuori kolli käy koskettelemaan.. :david: Joo, mutta tämä hieman :offtopic: , kun eri paikasta kyse, mutta mielestäni Turkki on maana ihan ok, eikä paljoa eroa muista turistirysistä.

Jos alkaa ottaa päähän ne kaupustelijat ja ei ole muuta tekemistä, niin tehkää pieni ukotuskierros. Käytte niiden liikkeissä, ja otatte vastaan ilmasia goodseja mitä ne teille tarjoaa kauppojen toivossa. Olette ostavaisen näkösenä ja kysytte että voisko saada vaikka tuopillisen jos ne ei itse älyä tarjota. Sitten kun ootte saanu tuopillisen juotua niin kiitätte ja poistutte. :) Väitätte toki olevanne ruotsalaisia sitten.

Turkki on kyllä semmonen paikka mihin viimesimpänä naisen kanssa lähtisin. Enkä kyllä oikein ymmärrä tuolla käyviä naisiakaan, tai varsinkaan niitä jotka hehkuttaa turkkilaisia miehiä, heidän kohteliaisuuttaan jne. . Ehkä he on juuri niitä ylikiloisia pubiruusuja jotka ei muuten kehuja saa kuin lipevältä saldoaan kartuttavalta Ötzeliltä. Jotenkin tulee semmonen myötähäpeän tunne kun kattoo niitä kujertavia vaaleita naisia kun sisäänheittäjät kehuu niiden kauneutta ja mahtavaa luonnetta ja lupaa kuun taivaalta jos vaan tulette syömään meidän raflaan. (tekisi mieli käydä sanomassa että "herätkää läskit, noin se on sanonu kaikille naisille tänä iltana, eilisiltana, ja pari viimestä vuotta") Sitten naiset kattoo lumoutuneena kun mutut pyörittää sormen päässä ruokalistaa ja käy välillä puhumassa sokerisia juttuja korvaan. Kohta sovitaankin tapaaminen ravintolan kiinnimenon jälkeen, johon mutu tulee jos ei saa sovittua parempaa panoa sille illalle.

En tiedä miten tuohon nyt pitäs suhtautua, saahan naiset hauskaa pitää, mutta itse olen sen verran periaatteen mies että jos saan tietää että joku nainen on tuommosen adoniksen kanssa pelannut niin pidän tätä kyllä pahasti latvakakkosena ja pysyn kaukana. Ehkä tämä nyt vaan on minun katkeruuttani siitä kun mutut nussii kolmen kuukauden aikana enemmän naisia kuin minä tulen koskaan saamaan. Anteeksi, loppu meni vähän offtopiciksi. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom