Turistihelvetit - Turkki vs. Bulgaria vs. Kreikka

Arvoisat Pakkislaiset.

Täytän lähiaikoina 30 vuotta. Tämän kunniaksi aion matkustaa tänä vuonna taas pariin otteeseen jonnekin pitkälle, katsomaan maailman ihmeitä ja seuraamaan paikallista kulttuuria. Tämä tapahtunee kuitenkin vasta talvipuoliskolla..

Nyt kuitenkin tulen saamaan lahjaksi mm. yhden matkalahjakortin jonka meinaan tuhlata syyskuun alkupäivinä lähtemällä viikoksi jonnekin. Tämän oivan tilaisuuden meinaan käyttää reissaamalla joko Turkkiin, Bulgariaan tai Kreikkaan...ja ei minnekään kulttuurimatkalle, vaan suoraan helvetilliseen turistirysään leikkimään tyhmää länkkäriä ja sikailemaan! :dance2:
Tiedän tiedän...mautonta on, mutta minkäs voit. Nämäkin joskus koettava, sillä tällä kertaa aikaa vain sen viikon ja myös joitain bilekavereita tulossa mukaan.

Joten aiheeseen..

Kysymyksiä:
- Mikä ylipäätään halvin näistä (laatu huomioon ottaen)?
- Bilemahdollisuudet?
- Naiset? (nyt ei kyse "onko niitä naisia", vaan ennemmin minkälaista yksilöä ja onko paikallista porukkaa baareis laisinkaan)
- Mitä kohteita suosittelette viikon matkalle?
- Paras paikka lähteä syyskuussa, jossa menoakin riittäisi?
- Missä ihmiset avoimia?

Ehdotuksia, pohdintaa ja vinkkejä..

Danke! :david:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse kun en niissä pahimmissa "biletyskohteissa" viihdy, niin en ehkä ole ihan oikea kaveri vastaamaan, mutta yritetään.

Kreikasta varmaan Kos olisi sellainen, jossa sitä biletoimintaa on ihan riittämiin. Ainakin oli silloin, kun siellä viimeksi kävin.
Turkista käynee niin Alanya kuin Marmaris. Noi on omien kokemuksien mukaan aika samantyylisiä mestoja.
Bulgariassa en ole käynyt, mutta Sunny Beach kuulostaa juuri sellaiselta, jota etsit ja samalla juuri sellaiselta, johon en halua mennä.

Hintatasolta Kreikka on varmasti kallein. Turkki ja Bulgaria pyörinee samoissa hintatasoissa.
Kaikissa lienee menoa vielä syyskuussakin.

Naisiin en osaa ottaa kantaa, varattu mies ollut jo niin pitkään, että ei ole sellaisia asioita reissussa tullut mietittyä.

Mitä ihmisiin tulee, itse pidän huomattavasti enemmän Kreikkalaisesta tyylistä kuin Turkkilaisesta. Kreikkalaiset tuntuu ainakin omien kokemuksien mukaan aidommilta, kun taas Turkkilaisilla tuntuu usein olevan tärkeimpänä asiana se tuotteen tai palvelun myynti.

Bulgarialaisiin ei tässäkään kommenttia.

En tiedä oliko tästä mitään hyötyä, mutta joku muu saa jatkaa :D

Komppaan MTM1977:aa. Turkin Alanya:ssa kerran käynyt ja toista kertaa ei tule. Kreikkaan lähtisin uudestaan koska vaan. Bulgariassa en ole käynyt minäkään mutta voi olla lähinpänä mitä etsit.

Naisiin en osaa ottaa kantaa, varattu mies ollut jo niin pitkään, että ei ole sellaisia asioita reissussa tullut mietittyä.

Kiitos. Kaikki tieto otetaan vastaan, ja kuten itsekin sanoit, en myös minäkään mikään turistihelvetin parhaita kavereita ole..

Näistä naisasioista yritän vaan kalastaa sellaista tietoa, että miten "päällekäyvää porukka" siellä on. Eli onko siellä myös aitoja naisia eikä pelkästään hyvää kulissia ylläpitävää turistikalastajaa.
Eli vaan sitä että miten aitoa ja paikallsita porukkaa siellä mahtaisi olla.. Tätä vaan ihmettelen kun ei käynyt näissä ko. paikoissa ennen, ja siksi myös tämä seksibisnes ihmetyttää kaikkialla. Eli tulisiko olla varuillaan..? En muuta.
Muslimivaltioissa kuitenkin ehkä nihkeetä tämä seksipuoli baareissa, vai??

Komppaan MTM1977:aa. Turkin Alanya:ssa kerran käynyt ja toista kertaa ei tule. Kreikkaan lähtisin uudestaan koska vaan. Bulgariassa en ole käynyt minäkään mutta voi olla lähinpänä mitä etsit.

Onkos se nyt sitten pelkkä bilepaikka vai voiko siellä kenties jotain muutakin vaihteeksi keksiä?

Bulgariassa alkaa olla sesonki jo syyskuussa ohi, ainakin syyskuun lopulla, joten Turkki tai Kreikka vois olla parempia vaihtoehtoja kun ovat etelämpänä. Oon käyny ite vaan Bulgariassa (sekä Sunny Beachilla että Kultahietikolla). Kumpikin soveltuu sikailuun vallan mainiosti:D. Turkkiin (Alanya) lähetään kuukauden päästä, mutta aiemmin en siellä ole käynyt.

Kiitos. Kaikki tieto otetaan vastaan, ja kuten itsekin sanoit, en myös minäkään mikään turistihelvetin parhaita kavereita ole..

Näistä naisasioista yritän vaan kalastaa sellaista tietoa, että miten "päällekäyvää porukka" siellä on. Eli onko siellä myös aitoja naisia eikä pelkästään hyvää kulissia ylläpitävää turistikalastajaa.
Eli vaan sitä että miten aitoa ja paikallsita porukkaa siellä mahtaisi olla.. Tätä vaan ihmettelen kun ei käynyt näissä ko. paikoissa ennen, ja siksi myös tämä seksibisnes ihmetyttää kaikkialla. Eli tulisiko olla varuillaan..? En muuta.
Muslimivaltioissa kuitenkin ehkä nihkeetä tämä seksipuoli baareissa, vai??

Ei kyllä ole tullut Kreikassa tai Turkissa sellaista tyrkyttämistä vastaan, jota on jossain muualla tullut (esim. Aasian suunnalla). Eli jos sitä seksibisnestä on niin ei ainakaan hyppää silmille sen enempää kuin suomessakaan.

Se, että kuinka aitoja ihmisiä löytyy, riippuu täysin siitä missä päin siellä liikkuu. Turistialueet on toki enimmäkseen täynnä porukkaa, joka tekee bisnestä tavalla tai toisella, mutta kyllä esim. Kreikan saaristosta löytää helposti ihan aitojakin ihmisiä. Kreikasta itsellä on eniten kokemuksia, se kun on oma suosikkikohde euroopassa, Kreikkaan suuntautuu matka taas elokuussa.

Huoriako vaan etit vai käykö turistitypytkin?

Ei kai missään massakohteissa paikallisia juuri baareissa tapaa?

Huoriako vaan etit vai käykö turistitypytkin?

Ei kai missään massakohteissa paikallisia juuri baareissa tapaa?

Siis en ole etsimässä mitään..
Kysyin vaan kulttuurista ja miten käytännöt siellä. Esim. Sunny Beach on melkein kokonaan mafian omistamaa paikkaa, joten siksi kysyin myös mahdollisesta seksibisneksestä ja miten mammoihin suhtautua siellä jos päälle käyvät (tuskin käykään :D ).

Turkin osalta suosittelisin Izmiriä tai Bodrumia mikäli hieman laadukkaampaa bilemestaa hakee. Alanya-Marmaris akseli on menettänyt suosiotaan suomalaisten keskuudessa roimasti 90-luvun jälkeen, kun homma karkasi käsistä liikarakentamisen sekä maaseutuväestön päällekäyvän (tarkoittaa lähinnä tyrkyttämistä ja huonolla tapaa lepertelyä) asenteen vuoksi. Mun faijan mukaan ainakin Marmaris oli unelmamesta hauskanpidon suhteen joskus 80-luvun alussa ja puolivälissä. Siitä on jo siis tovi ja paikka on kasvanut pieleen. Nyt siellä viihtyy typeriä ja yksinkertaisia brittejä ja sakuja. Lukuisia ryssiäkin mahtuu joukkoon.

Izmir on muuten ehkäpä Turkin vapaamielisin ja länsimaalaisin kolkka.

Miten Turkin Alanya ja Marmaris eroavat toisistaan? Kumpi on pahempi paikka?

Omien kokemusten mukaan ne ei eroa mitenkään. Molemmissa on tullut käytyä, Marmariksessa 2003 ja Alanyassa 2005.
Ei mulla sinänsä mitään valittamista ole kummastakaan, mutta en mä niitä ihan varauksetta lähtisi suosittelemaankaan.

Marmariksessa on se hyvä puoli, että sieltä pääsee katamaraanilla Rodokselle ;)

edit:
Jos etsii sellaista paikkaa, jossa pääsee ottamaan aurinkoa, juomaan viinaa ja ostamaan kaikenlaista rojua niin noi molemmat käy.
Jos taas etsii jotain vähän mieleenpainuvampia elämyksiä niin sitten kannattanee suunnata muualle.

Marmariksen kupeessa olevassa Icmelerissä on hyvät rannat, Marmariksessa itsessään ei niinkään mitenkään parhaimmat. Pistä Googleen hakusanalla ja funtsi, olisko kenties se alustavasti mieluisan oloinen mesta.

Joo, se on totta, että Marmariksen omat rannat ei kovin kummoisia ole, mutta Icmeleriin pääsee helposti mm. paikallisbussilla.

Alanyan parhaana pidetty ranta on varmaan tämä:
http://www.alanya.com.tr/en/Beaches/92-Kleopatra-Beach.html

Tuolla "Kleopatra-rannalla" on toki sitä porukkaa sitten tarpeeksi... Alanyasta löytyy kyllä muitakin ok rantoja, pienemmällä väkimäärällä varustettuna jopa.

Eli jos suoraan pitää verrata Alanya-Marmaris, niin kyllä mun kokemusten mukaan paremmat rannat on Alanyassa. Marmarikseen, jos ottaa mukaan sen naapurikylä Icmelerin niin sitten on jo ihan makuasia kummasta tykkää enemmän.

edit:
Niin ja itseasiassa jos menisin uudestaan Marmariksen suuntaan niin harkitsisin vakavasti hotellin ottamista juurikin Icmeleristä. Huomattavasti miellyttävämpi paikka (=pienempi ja vähän rauhallisempi) kuin Marmaris ja sieltä tosiaan sillä bussilla liikkuu nopeasti Marmarikseen ja takaisin.

Tuolla Bulgarian Sunny Beach:ssä lienee muutakin...

Niin siis se on noista kaikkein suurin bilemesta ja oikeastaan muuta ei löydy. Jos pelkkää biletystä haluaa ja suht halpaa niin sinne. Tosin Bulgariassa jo elokuussa oli pari pilvistä/kylmää päivää viikossa. Turkkiin en toista kertaa menisi ihan niiden ihmisten takia, hiton töykeitä. Tämä siis Alanyassa. Muuten ihan kiva mesta.

Kreikka olisi noista paras mutta se on selvästi kalliimpi. Varmasti lämmintä vielä tuolloin.

Kreikka olisi noista paras mutta se on selvästi kalliimpi. Varmasti lämmintä vielä tuolloin.

Itse en edes laittaisi Kreikkaa otsikon "turistihelvetti" alle :D
Onhan siellä toki niitä biletoimitaan keskittyneitä alueita, mutta nekin on ihan toista kuin esim. Turkin vastaavat.

Minä olen käynyt Turkin Alanyassa ja Kreetan Haniassa ja Hania peittosi Alanyan 100-0 omasta mielestäni. Turkkilaisista jäi päällimmäisenä mieleen se hirveä aggressiivisuus, millä ne yrittivät tuputtaa kaikkea mahdollista ostettavaa. Jos sattui johonki pikkuputiikkiin vilkaisemaankaan niin heti hyökkäs oven takaa Ahmetti kiskomaan sisälle juomaan teetä ja ostamaan ja jos kieltäyty niin hirveän töykeäksi alkoi. Lisäksi Kreikka on vähän puhtaampi kuin Turkki.

Itse olin 2007 Marmariksessa ja voin kertoa etten ikinä enää mene. Rupes ne kähtävät ottamaan niin aivoon että teki mieli kylmäksi pistää. Kreikassa olen käynyt Haniassa ja Pargassa. Molemmat oli todella kivoja ryyppy/löhö loma kohteita, Parga tosin oli aika hiljainen mesta. Bulgariasta ei ole kokemusta, mutta kuuleman perusteella mahtava biletys mesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom