Tupakointi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Warec
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä haittaa tupakoinnista on jos käy salilla? Laskeeko suorituksia kuinka paljon? Vaikuttaako miten lihasten kasvuun?

Ei ole hyvästä lihasten kasvulle ja vie tehoja treenistä. Dietillä sitten sillä voi estää nälän tunnetta jos kehtaa ottaa koukuttumis riskin nikotiiniin;)

kyllähän se nyt hapenottoon vaikuttaa..
Ja jos tupakka supistaa verisuonia ni sillonhan solut ei saa maksimaalista määrää happea/ravintoa, ja sillon et käy täysillä :D
Nopsa, muista et vaan 80% tupakoitsijoista kuolee, tiedä sit mihin loput menee.. :rolleyes:

muista et vaan 80% tupakoitsijoista kuolee, tiedä sit mihin loput menee.. :rolleyes:
Niin siis jos ne loput 20% ei kuole ollenkaan niin kyllähän riski kannattaa ottaa *sytyttää spaddun*:)

Ei vaan onhan se ihan selvä että jos maksimaalinen hapenottokyky laskee ja lihakset ei saa enää happea niin paljon niin kyllähän se haittaa suoritusta. Ja justiinsa myös se että kun rööki saattaa vähentää ruokahalua niin voi ravinnonsaanti jäädä liian vähäiseksi ja lihat ei kasva.
over and out

-Noin puolet tupakoijista sairastuu jossakin vaiheessa keuhkoahtaumatautiin.
-Tupakoinnin aiheuttamiin sairauksiin kuolee Suomessa noin 5000 henkilöä vuodessa.
-Tupakoitsijoista joka toinen kuolee ennenaikaisesti johonkin tupakoinnista johtuvaan tautiin.

Tupakan sisältämiä aineita ovat mm.

Häkä eli hiilimonoksiidi
* vähentää veren kuljettaman hapen määrää
* aiheuttaa suorituskyvyn heikkenemistä, päänsärkyä ja väsymystä

Terva
* ärsyttää keuhkoputkia, aiheuttaa ns. tupakkayskää
* osa tervan yhdisteistä aiheuttaa syöpää

Nikotiini
* aiheuttaa voimakasta fyysistä riippuvuutta
* kiihdyttää pulssia
* nostaa verenpainetta
* supistaaa ja ahtauttaa valtimoita
* puhdas nikotiini on tappava myrkky

Sekä 4000 erilaista ainetta, joista noin 50 on syöpää aiheuttavia.

Nikotiini lisaa rasva-aineenvaihduntaa (tai ainakin nostaa yleista aineenvaihduntaa) jonkin verran. Mutta haittavaikutukset tupakasta (huom. ei sinansa nikotiinista, joka on suhteellisen harmiton tuote) ovat kertaluokkaa suuremmat. Vitamiini voisi hyvinkin vaitteidensa vakuudeksi kertoa minulle ja muille, missa on se tutkimus, joka osoittaa nikotiinin supistavan tai aiheuttavan valtiotukoksia. Myos haluaisin tietaa, kuinka paljon puhdasta nikotiinia 80kg mieshenkilo voi nauttia, ennen kuin kuolee (seka sen, kuinka paljon nikotiinia on yhdessa savukkeessa).

Ei niillä hampailla ole mitään tekemistä salilla käynnin ja lihaskehityksen kanssa.Ellei sitten oo niin paha tulehdus suussa että kuumeen lykkää päälle.
Mutta joo onhan useimmilla 60 vee paatuneilla tupakkamiehillä/naisilla hampaat kuin vanhalla pianolla. Ja jopa nuoremmillakin näkyy jo että hampaat mätänee suuhun.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän muutamat salin suurimmista körmyistä näyttäisi laittavan tupakiksi salilta päästyään. Ei kai sen haitta tällaisessa anaerobisessa liikunnassa ole kovinkaan suurta, vaikkei muuten terveellistä tai suositeltavaa olisikaan. Jotkut puhuneet, että kyykkysarjojen välissä hengästyttää vähemmän kun lopetti tupakoinnin. :) Itsellä ei kokemusta kun en polta.

ihan jo veriarvojen takia ei kannata tupakoida. tupakka kun nostaa ldl(huonoa) kolesterolia ja laskee hdl(hyvää) kolesterolia. mitä vanhemmaksi tulee niin sen enempi ne tupakan vaikutukset näkyvät. 15-30v ne ei vielä niinkään näy, mutta ton rajan yli ku mennään niin varmasti alkaa vaikuttamaan joka asiaan ja aina vain vaikutukset voimistuu mitä kauemmin polttaa ja vanhemmaksi tulee. sitten jos ei ajoissa tajua lopettaa niin edessä on joko keuhkosyöpä tai copd tai molemmat, olettaen ettei kuole johonkin muuhun tautiin tai jää auton alle tms..... se on fakta. järkevä ihminen ei aloita koskaan tupakointia.

Myos haluaisin tietaa, kuinka paljon puhdasta nikotiinia 80kg mieshenkilo voi nauttia, ennen kuin kuolee (seka sen, kuinka paljon nikotiinia on yhdessa savukkeessa).

Minä olen jostain lukenut jotain n. 30 milligrammasta. Normi savukkeessahan tulee sen n. 0,1 - 0,9 milligrammaa nikotiinia...

Jossain hömppäpalstalla oli oikein iso artikkeli kevytsavukkeiden vaarallisuudesta. Siellä selitettiin, että noissa ei ole mukamas niin vähää nikotiinia kuin sanotaan paketin kyljessä. Niissä on tervaakin helvetisti vähemmän kuin jossain nortissa. Mutta kun noita maistaa, niin aika umpitunnoton pitää olla, jos ei huomaa nikotiinimäärän eroa vahvassa röökissä ja kevyessä, itse en voi edes polttaa jotain punaista mallua, niin väkevälle se maistuu.

Jossain hömppäpalstalla oli oikein iso artikkeli kevytsavukkeiden vaarallisuudesta. Siellä selitettiin, että noissa ei ole mukamas niin vähää nikotiinia kuin sanotaan paketin kyljessä. Niissä on tervaakin helvetisti vähemmän kuin jossain nortissa. Mutta kun noita maistaa, niin aika umpitunnoton pitää olla, jos ei huomaa nikotiinimäärän eroa vahvassa röökissä ja kevyessä, itse en voi edes polttaa jotain punaista mallua, niin väkevälle se maistuu.

Näin on, itse olen miettinyt ihan samaa juttua. Kun savukkeita en hirveästi polttele, pystyn hyvin polttamaan vaikkapa jonkun sinisen savukkeen, mutta punainen pistää kyllä hieman löysäksi ja humina tuntuu jonkin aikaa päässä, huonossa tapauksessa tulee ehkä huono olokin. Ja nikotiinia mukamas saman verran, paskaa...

Tappava annos (LD50) on 0.5-1.0 mg/kg aikuiselle ihmiselle. 80 kiloiselle miehelle siis tekisi noin 40-80 mg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nicotine

Käsittääkseni näistä tappavista annoksista puhuttaessa on se laskettu sen mukaan että koko potti tulisi kerralla suoneen. Ei siinä, kiinalaiset ovat kovia polttamaan nykyään ja pitäähän siinä silloin kisatakkin. Voittaja kuoli, olisiko se jonkun 6 tuntia röökannyt putkeen, ei jaksa muistaa monta pölliä kerkisi polttamaan.

Näin on, itse olen miettinyt ihan samaa juttua. Kun savukkeita en hirveästi polttele, pystyn hyvin polttamaan vaikkapa jonkun sinisen savukkeen, mutta punainen pistää kyllä hieman löysäksi ja humina tuntuu jonkin aikaa päässä, huonossa tapauksessa tulee ehkä huono olokin. Ja nikotiinia mukamas saman verran, paskaa...

Jos ei yleensä polta yhtään, niin kyllä punainen pistää pään sekaisin hetkeksi.:thumbs:

olenko ihan huuhaata kuullut että tupakoijalla rasva (=läski) kertyy keskivartalon tienoille? olen joko unta nähnyt tai jotain muuta mutta jostain nyt olen tämmöistä kuullut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom