Tupakasta 17 rokulipäivää vuodessa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu

protsku

Banned
Tupakan kulut yrityksille laskettu

Askin päivässä polttavan työntekijän
tupakkatauot vievät vuodessa yhteensä
17 työpäivää. Tauot aiheuttavat heiken-
tyneen tuottavuuden takia yrityksille
vuodessa keskimäärin 2 890 euron kulut,

Laskelmat on tehnyt Työterveyslaitoksen
professori Kari Reijula.

Tupakoinnin edellyttämä siivous ja
lisääntynyt tuuletus tuovat lisäkuluja.

Tupakan yrityksille aiheuttamiin
kuluihin on lisättävä myös lisääntyneet
sairauspoissaolot ja tutkimukset.
Reijula huomauttaa lisäksi, että noin
250 henkilöä kuolee vuodessa altistues-
saan työpaikalla tupakansavulle.

(Lähde: YLE TEKSTI-TV)

Tämä ei ole sitten provo mutta jos minulla olisi oma firma niin ottaisin töihin mielummin pari läskiä kuin himotupakoitsijaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toisaalta, jos joku vetää askin työpäivän aikana tupakkaa, niin eipä taida hirveästi kiireitä muutenkaan olla. Pitäis käydä röökillä kerran 25 minuutissa...

protsku sanoi:
Tämä ei ole sitten provo, mutta jos minulla olisi oma firma, niin ottaisin töihin mielummin pari läskiä kuin himotupakoitsijaa...
Itse ottaisin sen henkilön, joka arvioni mukaan olisi eniten hyödyksi firmalle. Jos henkilö on kova tupakoimaan, mutta helvetin hyvä myyntimies, niin on hänestä loppujen lopuksi enemmän hyötyä, kuin toisesta ihmisestä, joka ehkä on töissä joka päivä mutta ei saisi samoja tuloksia.

BadHair sanoi:
Toisaalta, jos joku vetää askin työpäivän aikana tupakkaa, niin eipä taida hirveästi kiireitä muutenkaan olla. Pitäis käydä röökillä kerran 25 minuutissa...

Mä ymmärsin tämän uutisen niin että polttaa askin 24 tunnissa, siispä työpäivän aikana menee tuollaiset 1/3 aski eli 6-7 savuketta. Eikös loppu olekin silkkaa matematiikkaa..............

tenu sanoi:
aika turha laskelma imo

Olen kanssasi samaa mieltä sillä perusteella että netissä surffailu vie helposti tuollaiset 30-60 työpäivää vuodessa!

:lol2:

protsku sanoi:
Mä ymmärsin tämän uutisen niin että polttaa askin 24 tunnissa, siispä työpäivän aikana menee tuollaiset 1/3 aski eli 6-7 savuketta. Eikös loppu olekin silkkaa matematiikkaa..............

Jaa, eikös nämä pössyttelijät nuku lainkaan, kun tasaiseen tahtiin kellon ympäri polttelevat :D

protsku sanoi:
Tämä ei ole sitten provo mutta jos minulla olisi oma firma niin ottaisin töihin mielummin pari läskiä kuin himotupakoitsijaa...

Entäs ne läskit, jotka käy syömässä pari kiwikakkua "röökitauoilla"? Tai sitten ne marspatukan käärepaperit ja pullanmuruset siellä tuolin alla :rolleyes:

Paska laskelma.

tenu sanoi:
aika turha laskelma imo
Rintafile sanoi:
Paska laskelma.
Kuinka niin?
Nykyaikana pitää tehokkuus maksimoida, jotta kilpailutilanteissa pärjäisi. Pienelle firmalle tuo vajaa 3000 euroakin on iso raha. Sitä paitsi samanlaisia tutkimuksia on tehty mm. ylipainoisista ja heidän terveysvaivoistaan sekä alkoholisteista ja heidän perjantai-maanantai-poissaoloistaan.
Protsku_the_quoteman sanoi:
Reijula huomauttaa lisäksi, että noin 250 henkilöä kuolee vuodessa altistuessaan työpaikalla tupakansavulle.
Jos tämä väite on totta, niin helvetti! :curs: :itku:

Fakta on se että ainakin meikäläisen duunissa tupakkaa polttelevat pääsevät helpommalla. Jos mä lorvin jossakin niin heti on sanomista mutta kun muu porukka häviää tupakalle niin ei siinä ole mitään pahaa, parhaillaan porukalla menee sellainen 20min siellä tupakalla käynnissä. Elikkä karkeasti laskien 8 tuntisesta päivästä parhaat voivat kuluttaa jonkun parikin tuntia siihen poltteluun/sinne tupakalle siirtymiseen. Mä käyn 1-2 krt päivässä tempasemassa jonkun syötävän naamaan ja siinä menee noin 5-10min kerta.
Perkule, nyt pitää keksiä meille ei polttaville kanssa joku terveelinen "ajankulutus" tapa töihin. Mitähän jos rupeisin paskalla istumaan kerran tunnissa 20min, hankkisin kannettavan tietsikan ja surffaisin pakkiksella sen ajan.
Jos olisin diktaattori niin tupakoitsijat :whip: :whip: :whip: :curs:
Nimin:hieman astmaa sairastava

Voihan tollasta laskeskella, mutta ei se nyt aivan noinkaan mene. Ei kaikki ihmiset ole yhtä nopeita tekemään hommiansa, teki sitte mitä teki. Toisella voi mennä pelkkään ihmettelyyn jo puoli päivää ku himoröökaaja repii vaikka esim. autosta laatikon irti. Tollanen tutkimus syrjii tupakoitsijoita, ja saa savuttoman näyttämään tehokkaammalta työntekijältä. Aivan turha laskelma.

Mixu sanoi:
Reijula huomauttaa lisäksi, että noin 250 henkilöä kuolee vuodessa altistuessaan työpaikalla tupakansavulle.

Jos tämä väite on totta, niin helvetti!

Melkein veikkaan että luku on suurempi kun ottaa huomioon miten paljon ihmisiä työskentelee hotelli- ja ravintola-alalla.

jarze sanoi:
Tollanen tutkimus syrjii tupakoitsijoita, ja saa savuttoman näyttämään tehokkaammalta työntekijältä.
Ei oo pakko polttaa. :)

Mixu sanoi:
Kuinka niin?
Nykyaikana pitää tehokkuus maksimoida, jotta kilpailutilanteissa pärjäisi. Pienelle firmalle tuo vajaa 3000 euroakin on iso raha. Sitä paitsi samanlaisia tutkimuksia on tehty mm. ylipainoisista ja heidän terveysvaivoistaan sekä alkoholisteista ja heidän perjantai-maanantai-poissaoloistaan.

No siinä tapauksessa, jos ton tutkimuksen ohella otettaisiin samalla huomioon ne tsiljoona muuta tekijää, jotka vaikuttavat työtehokkuuteen ja kaiken maailman ylläpitokuluihin, niin tossa ois ehkä jotain järkeä. Nyt toi ei oo mitään muuta kuin hirveetä skandaalihakuisuutta tyyliin tupakoijat on paskoja työntekijöitä. Tossa tutkimuksessa varmaan oletetaan, että jokainen rööki on vedetty lakisääteisten tai työpaikkakohtaisten taukojen ulkopuolella ja siitä menetetyt työtunnit. Kyllä mä lähtisin tehokkuuden maksimoinnissa jostain ihan muusta liikenteeseen kuin tupakan poltosta.

Mixu sanoi:
Kuinka niin?

no jos laskettais sitten myös noi protskun ja fileen tuomat asiat.+sitten pelkät lusmuilut ja laiskottelut.on sielä työpaikalla helvetisti muutakin mitä pitäs huomioida,mutta ei TUPAKKA on niin kauheeta!!1

edit:jahas file vei sanat suusta

jarze sanoi:
Tollanen tutkimus syrjii tupakoitsijoita, ja saa savuttoman näyttämään tehokkaammalta työntekijältä. Aivan turha laskelma.
Johtuisko kenties siitä, että ne on? (jos tehokkuus lasketaan tunteina työn parissa)

CPvamma sanoi:
Johtuisko kenties siitä, että ne on? (jos tehokkuus lasketaan tunteina työn parissa)

:hyper: Meikä on sitten erittäintehokas !
Kahvitunnit menee töitä tehdessä, ei tuu istuksittua kahvikämpässä pullan kanssa pskaa jauhamassa. Ruokatunti (mikä se on ?) on ruhtinaalliset 10 minuuttia (!!!) jos edes niin kauaan saan kulutettua aikaa. Töihin vähintää varttia vaille 8 aamulla ja jos hyvinkäy, pääsee puoli viidenaikaan lähtemään. Perhana, mähän teen melkein puolitoistatuntia ylimääräistä joka jumalan päivä ! Sehän on ~15 työpäivää /vuosi + käyttämättömät 17 päivää tupakkataukoina. Kuukausi lisäkesälomaa tähän suuntaa ja heti :evil: Meikä taitaa olla hyvinruskettunut ensi kesänä ! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom