Tuottaako tulosta?

Moro,
Tarkotus olis saaha lisää lihaa luiden päälle ja tässä ohjelmani.. Sanokaas mitä parannettaava on ja tuottaako tuo tulosta, kun en vaan haluais olla muka treenikaudella, joka ei tuota tulosta vaan vain pysyisin tällaisena tai rasvamäärät kehossa kasvais.

Eli Timban mainitsema 2-jakoinen 3-4 kertaa viikossa hieman muunneltuna omaan saliini sopivaksi:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
-Penkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp x2
-Kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus käsipainot / Pystysoutu x 2
-Rankalainen punnerrus / Dippi x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät
- Kulmasoutu tanko x3
- Leveä leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet prässilaitteessa x4
- Hauikset tangolla / hauikset kp x3
- Rannekäännöt x2

Ravintopuoli:
Aamu 7.30:
Elovena kaura+kuitu 40g
Valio raejuusto 2% 200g
Sokeriton mehukeitto
Ehrmann maitorahka 250g / 2 ruispalaa+keijulevite+2 keittokinkkusiivua (kumpi parempi noista?)
Berocca tabu
2 lasia maitoa

Kouluruoka 11.45
Mitä milloinki, täys lautasellinen + leipä tai pari levitteellä

Tähän jotain ennen reeniä?

Reeni koulun jälkeen 15.30
Palkkari reenin jälkeen
Hera80 40g + Malto6 50g

Pääruoka kotona 17.00-18.00 yleens tyyliin:
Riisi/perunat
Kalaa/pihviä/kanaa
Vihanneksia
2-3 lasia maitoa

20.00
Ehrmann/Raejuusto 2%

22.00
Ehrmann/Raejuusto 2% + 2rkl rypsiöljy

Siinä syömiset. Ähky olo on yleensä aina, vaikka kovin vähän tuossa on noita kaloreita jos nuo laskis.. Eli mikä neuvoksi? Kun on semmonen olo, että menis vaan läskiksi ku syö niin että ei oo juuri koskaan nälkä. Lihasta ei oo paljoa, mutta rasvaa löytyy jo valmiiksi niin ymmärrätte varmaan turhautuneisuuteni. Mitat mitättömät 168/54. Kalorilaskuri.fi:n mukaan peruskulutus olis 1750kcal.

Bear with me here. Noob olen, mutta iteki ootte joskus ollu tässä tilanteessa, että ois mukava jos joku jaksaisi antaa rakentavia neuvoja ja ne raivoisat "lue ne valmiit postaukset tuolta ja tuolta" yms vois jättää pois, kun olen ne lukenut jo, mutta tää on mun henk koht plääni mun mitoille.

Viimeksi muokattu:
Näyttää ihan hyvältä :)
Ja kun aloittelija olet, ni kyllä sitä lihaa tulee melkein pakostakin, kuhan et vaa riko itseäsi. Varmaan ensiksi semmoiset 10-15 toistoa sarjassa ja sitten alat laskemaan toistoja kun painot alkavat nousemaan?
Et elä ala repii niitä maksimi painoja heti vaan rauhassa testailet kaikki liikkeet ja sitku ne tuntuu hyviltä ja tuntuu, että menisi enemmänkin, niin ala nostaa vaan :)
Taino, aloittelija itsekin olen, joten paskaakos tässä jauhan :D
Mut tsemppiä :thumbs:

Ok

Minusta toi näyttää kans ihan hyvältä... Opettele tekniikat eka.
Ruokailut kans ihan OK. En jaksa tosta ruveta kaloreita jms. laskemaan. Ja aamulla tietenkin se ehram naamaan;)

Noniin loistavaa. :) .. Kiitos palautteesta, tällä sitte lähetään eteenpäin.. Tuo yks kysymys että kannattaako tuossa kouluruuan ja reenin välillä syyä jotain ja jos juu nii mitä?

Noniin loistavaa. :) .. Kiitos palautteesta, tällä sitte lähetään eteenpäin.. Tuo yks kysymys että kannattaako tuossa kouluruuan ja reenin välillä syyä jotain ja jos juu nii mitä?

Rahkaa vaan beibi, rahkaa :D

Mieluummin rahka siihen väliin. Ei varmasti tule syötyä liikaa, parempi vain kun on koko ajan rakennusainetta lihaksille.

Tuleeko tuohon selkäreeniin liikaa tuosa 2. osiossa, jos siinä vielä tekee selänojennuksia laitteessa

IMHO Ei haittaa...

Tee sit kans vatsoja. Tuolta tekniikkaneuvoja liikkeisiin-osiolta löytyy jhulmin videot, joiden sisältö on täyttä timanttia:D Mut tee sitte kans normivatsoja lisäpainolla siellä salilla, kun lihakset tarttee erilaista(kin) rasitusta

Miten muuten välipäivänä..? Olen lukenut että silloinkin pitäis pysyä kalorit suunnilleen samoina, mutta vähän voi vähentää. Kovin mähö olo on vaan silloin, kun tommoset määrät mättää ja ei käy salilla. Eli mistä noista te vähentäisitte? Tietty siinä jää palkkari pois, tilalla on yleensä rahka tai raejuusto taas. Mutta mitä muuta jättäsitte pois?

Ja miks minusta muutenki tuntuu siltä, että tuossa on liikaa syömisiä? Tuntuu vaan, että kaikki kertyis mahaan eikä kehitystä tulisi mihinkään. Tosin tätä ohjelmaa takana vasta noin pari viikkoa mutta silti. :(

Kysymyksiä vielä:
Jos tuohon selkätreeniin tekee maastavetoa lisäksi, niin onko liikaa..? Ja olenko ensinnäkin oikeassa, että sen pitäisi tuntua alaselässä, eikä etu/takareisisissä, mitä olen myös jostain kuullut..?

Onko ojentajille liikaa, jos teen dipin lisäksi taljavetoja 3 sarjaa..? Kokeilin kapeaa penkkiä ja ranskalaista punnerrusta, mutta en oikeen osaa tehä niitä oikealla tavalla, vaikka otin pienet painot ja aloin kokeilemaan ihan alkeista.. Ei vain tuntunut hyvältä.

Onko jaloille tarpeeksi treeniä, kun teen pelkkää prässiä(en siis teekään ollenkaan tuota kyykkyä) ja SJMV vaihtuu todennäköisesti julleen, kun en saa tuntumaa takareisiin vaan se menee aina selälle (tässäkin tekniikka perseellään mulla, niin sen takia..)..? Lisäksi tietty nuo koukistukset, reiden ojennukset ja pohkeet prässissä pysyy ohjelmassa.

kannattaa vaan viritellä sitä tekniikkaa. IMO ranskalainen ja kapee penkki on ehkä tehokkaimpia ojentajaliikkeitä. ja koita vaan sitä SJMV:täkin tossa on SJMV:n tekniikasta juttua

EDIT: Niinjoo ja kannattaa sitä kyykkyäkin tehä. PARAS liike jaloille ainakin omalla kohallani

kannattaa vaan viritellä sitä tekniikkaa. IMO ranskalainen ja kapee penkki on ehkä tehokkaimpia ojentajaliikkeitä. ja koita vaan sitä SJMV:täkin tossa on SJMV:n tekniikasta juttua

EDIT: Niinjoo ja kannattaa sitä kyykkyäkin tehä. PARAS liike jaloille ainakin omalla kohallani

Tekisin mielelläni tuota kyykkyä, mutta ongelmana on se että tuolla salilla missä käyn, ei ole kyykkytelineitä. Eli kyykyt pitää pistää penkkipunnerrustankoon ja nostaa ite etukautta niskan taakse, ja tää ei onnistu kovin isoilla painoilla, varsinkaan mulla. Ja sitte ku koittaa tehä sen pienillä painoilla, jotka saa vielä pään yli niskan taakse, niin eihäns itä painoa ole tangossa tietenkään tarpeeksi että se alkais jaloissa tuntuu ku pääsee kyykkäämään.. :(

Mutta miten tuo maastaveto-kysymys? Pitääkö sen tuntua alaselässä, niinku mulla tuntuu? Ja onko se liikaa jos lisään sen tuohon selkätreeniin?

Moro taas,
Nyt on ollu tuo edellämainittu 2-jakoinen käytössä kohta kuukauden ja olen testaillut erilaisia liikkeitä eri lihasryhmille, koska jotkut tuon Timban valmiista ohjeesta olevat liikkeet eivät oikeen sopineet mulle. Joitain en osannut vain tehdä oikealla tekniikalla tai joillain en saanut tuntumaa. Päädyin sitten näihin liikeisiin, onko hyvä kokonaisuus ja tuleeko tulosta?

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat
-Penkkipunnerrus tanko / Penkkipunnerrus käsipainoilla x2
-Vinopenkki kp / Taljassa käsillä vetoja eteen seisten (oikea nimi, joku fly?) x2
-Askelkyykky x 3
-Reiden ojennukset x3
-Pystypunnerrus tangolla istuen x 3
-Arnold punnerrus x2
-Dippi kahden penkin välissä lisäpainoilla x3
-Kickbackit käsipainoilla x3
-Olankohautukset
-Vatsat

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät
- Kulmasoutu tanko / Kulmasoutu käsipainoilla x3
- MaVe (joka toinen selkätreeni) / -Tähän joku- x3
- Askelkyykky x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet prässilaitteessa x4
- Hauikset tangolla x3
- Hauikset käsipainoilla smithissä x3
- Rannekäännöt x2
- Vatsat

Eli onko liikaa tai muuten vaan huonoja liikkeitä? Mitä tilalle? Tuo Mave on turhan raskas mulle tehtäväksi joka selkäreenissä, niin minkä teen sen sijalla aina joka toisessa selkätreenissä? Joku alaselän liike kaiketi.

Sitten vielä tuosta rintatreenistä. Rintalihakset ei ole oikein kehittynyt toivotulla tavalla, olen nyt kokeillut sitten juuri eri liikkeitä sitten rinnalle sen takia. Mitkä noista rintaliikkeistä on parhaimmat ja tulosta tuottavimmat?

Tässä ne liikkeet joita en pysty/osaa tehdä:
-Kyykky (salilla ei telineitä)
-SJMV (tekniikka kusee)
-Julle (tekniikka kusee, telineet puuttuu)
-Ranskalainen tangolla (tekniikka kusee)
-Kapea penkki (tekniikka kusee)

Back
Ylös Bottom