CBB Tuomas Kuronen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
-Liikkuvuutta lisää lonkan alueelle
-Keskivartalon vahvistaminen, esim. ilman vyötä kyykkäilin ja mavetin lähes koko voimakauden.
-Asennon optimoiminen ja tällä tarkoitan lähinnä jalka-asentoa ja polvikulmia.

Mut varmasti tärkeimmässä roolissa juuri tuo lonkanseudun liikkuvuus ja keskivartalon vahvistaminen.

12046689_755420664584054_1873805685134645530_n.jpg

Mut edelleen pitää uskaltaa ottaa painopistettä enemmän kantapäille. Onhan mulla noi painonnostokengät, mut en alkanu sekottaa pakkaa kesken voimakauden. Hommasin ne tosiaan vasta kuukaus sitte. Mennää nyt loppuun asti uimatossuilla.

Lähinnä venytyksiä. Esim. syvässä kyykkyasennossa, polvien voimakasta ulospäinkiertoa. Eli koitetaan saada lonkan seudulle kiinnittyvien lihasten liikkuvuutta paremmaksi. Myös kyykyt stopilla toiminu hyvin. Eli sopivilla painoilla pysäytys ääriasentoon ja koitetaan hakea asento mahdollisimman tukevaksi, rintaa pystyyn, painoa kantapäille ja samalla annetaan venyä.

Kyllä tuo hopeakin hyvä tulos on, vaikka kultaan tietysti aina tähdätään. Onnittelut ! Paljonko hävisit ensimmäiselle ? Olisitko kaivannut parannusta kaikkiin suorituksiin vai mistä jäi tuo 10 kg uupumaan ?

Mitkäs Tumen jatkosuunnitelmat kisojen & treenien suhteen ?

Kyllä tuo hopeakin hyvä tulos on, vaikka kultaan tietysti aina tähdätään. Onnittelut ! Paljonko hävisit ensimmäiselle ?

On todellakin, kun ottaa huomioon, että pääfokus on kuitenkin classicci bodailussa. Että ei ne lihakset ainoastaan näytä vahvoilta, vaan ovat myös sitä :)

Kyllä tuo hopeakin hyvä tulos on, vaikka kultaan tietysti aina tähdätään. Onnittelut ! Paljonko hävisit ensimmäiselle ? Olisitko kaivannut parannusta kaikkiin suorituksiin vai mistä jäi tuo 10 kg uupumaan ?

Mitkäs Tumen jatkosuunnitelmat kisojen & treenien suhteen ?

Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Tänää ei olis enempää tullu, no ehkä penkissä olis voinu saada vitosen lisää mut anyway hauskaa oli. Penkki oli positiivisin yllätys, en mä oo koskaa penkannu 160 kiloa stopilla ja oli tosiaa viel suht helppo nosto. Kyykky laahaa edelleen pahiten. Nyt oli asento just eikä melkein, tästä ku jatkais puuhastelua ni äkkii olis päälle 200kg. Veto oli just sellanen ku aattelinki. Tavoitteena oli se 250kg, mut kyl mä aikalailla tiesin etten uskalla sitä yrittää. En vaan luota et toi selkä kestää jos tekniikka hajoaa yhtään.

Hienoa että kyseisiä kisoja järjestetään. Matala kynnys mennä kokeilemaan lajia. Kiitos tätäkin kautta järjestäjille, homma toimi hienosti, vaikka oliki pitkä päivä kisapaikalla. Nyt on itselle todistettu, mitä noissa lajeissa tulee noin niinku virallisesti. Joten eiköhän se ollu voimailun osalta hetkeks siinä.

Seuraavat kisat on rautakouran sm-kisat expossa. Sen jälkeen toistoleuanvedon sm-kisat marraskuussa. Sit pitäski jo alotella diettiä kohti kevään cbb-kisoja.

Pohtisinkin eilen kun olin kaveria huoltamassa samoissa karkeloissa et jotain tuttua oli nimessä. Ja täältähän se löyty. Onnittelut onnistuneesta kilpailusta!

Mitä puntari näytti omaksi painoksi kilpailuissa? Koetko voimanoston harjoittelun haittaavan cbb-uran kehittymistä vai meneekö kivasti käsikädessä?

Hyvä Tume!! Hieno avaus "voimanosto-uralle" :)
Ja kyllä tuo niin lähelle tavoitetta meni, että sinun on suorastaan pakko käydä se +600kg yhteistuloskin vielä hakemassa pois... vaikka ens syksynä sitten.

Iso kiitos Senseille treeniohjeista voimanostoa varten! Voishan tota käydä ens vuonna kokeilemassa uudestaa. Kyykyn ku saa kulkemaan, ni 600kg paukkuu rikki ettei mithän.

Ei tuossa voimatreenissä ole muuta haittaa cbb:tä ajatellen kuin tuo keskivartalon paksuuntuminen. Ite saanu aina ihan hyvää kehitystä isoillakin painoilla ryskätessä lyhyttä toistoa. Ja itseasiassa alusta asti ollu mukanakin tollaset 5-8 toistot.

Nyt pitää vaa tosiaan olla varovainen, ku kroppa ei oo ihan 100% kunnossa selän, olkapään ja polven osalta.Kyl ne kilometrit vaa alkaa näkyy vaik 29v vast mittarissa

Kuis pitkä sä oot? Paino noussut hurjasti viime bodykisoista. Kuinka nopeasti yleensä offin päätyttyä tiputat painoa...eli paljonko ja missä ajassa? :)

178cm on pituutta.
Kyllä se paino melko haipakkaa aina nousee. Kisojen jälkeen en oo kertaaka nähny alle 92kg lukemaa vaa'alla Mut sama se oli tankkauspäivien jälkeenki, paino nous about 8kg seuraavaan päivään. En mä tosta painosta stressaa, mitä nopeammin kropan palauttaa normaaliin tilaan dietin jälkeen ni sitä paremmin jaksaa treenata ja sitä myötä kehittyä. Ja niinku oon aikasemminki maininnu, ni ei se tee pahaa parisuhteelleka, et noi testot palautuu normaaliksi mahd. nopeesti Dietillä sit raapastaan rasvat pois. Äkkii ne alkaa tosta taas sulaa. Tahti on yleensä pitkän aikaa about kilo/viikko kun alottelen diettaamaan.

Back
Ylös Bottom