Tulostimen huolto takuuajan jälkeen

Tervehdys.

Mulla on tuollainen 13 kk ikäinen tulostin, joka meni niin ikävästi tukkoon ettei sitä omin voimin saa korjattua. (Vikaantuminen tapahtui jo muutaman kk sitten, mutta en ole ennättänyt asiaa hoitaa, kyllä harmittaa)

Takuuaika tuolla kuitenkin taitaa olla vain 12 kk. Meneeköhän korjaus vielä takuun/odotetun "eliniän" piikkiin vai joutuuko tuosta nyt jotain maksamaankin?

Ja jotta tilanne olisi vielä hiukan hankalampi, olen piilottanut alkuperäisen kuitin jonnekkin. Ainakain aikaisemmin olen takuuasiat saanut hoidettua nettipankista tulostetulla maksukuitilla. Nyt kuitenkin osto on tapahtunut prismasta ja huollon hoitaa joku aivan muu taho. Pitäisikö tuoho lisäksi saada prismalta joku uusi kuitti/todistus?

edit- Eihän tää nyt ihan oikeaan paikkaankaan mennyt..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Halvimmillaan perus tulostin/kopiokone/skanneri maksaa 49€ joten kannattaako tuota enää huollattaa? En edes usko että takuu ajan sisälläkään jotain perus värkkiä rupeavat korjaamaan vaan pistävät uuden kouraan. Joten helpomppi/halvempi kun nöyrästi ostat vaan uuden.
Tietenkin jos haluat ja on aikaa väitellä,selvitellä jne niin ei muuta kuin sinne prisman neuvonnan tiskille kertomaan tuntomerkit tulostimesta ja muistelemaan että ehkä sen ostin lokakuun 2. vai oliko se nyt 3. pvä ja ehkä se oli iltapäivällä. Nehän varmaan etsii muutaman tuhannen asiakkaan käynnin joukosta sun kuitin.

Sano vielä, että kyseessä on mustesuihkutulostin ja "rikkoutuminen" liittyy näihin musteisiin. Eli ts. musteet ovat kuivuneet... Jos näin on niin sun tulostimes ei ole rikki vaan musteet ovat jämähtäneet ja kirjoituspäät ovat tukossa ym. Vika hoituu ostamalla uudet mustekasetit, jotka tosin maksavat saman verran kuin tulostin. Heittäisin sinuna tulostimen roskiin ja hakisin tilalle lasertulostimen, missä ei tuota ongelmaa ole.

Tosiaan varmasti kuivahtanut. Jos ei uudet musteet auta niin avaat sen itse tai pyydät jotain enemmän tietävää kaveria vilkaisemaan. Jos (kun) se ei kuitenkaan toimi, joudut ostamaan uuden joka tapauksessa.

Ei ole musteet kuivunu, sinne on jääny paperinpala inhottavasti jumiin. Tietenkin yritän sen itse sieltä ulos ottaa, jos sitä takuuhuolto ei tee.
Kyseessä on noin 100€ vekotin, joten ihan heti en roskiin heitä. Ja onhan siinä skannerikin, joka ei tietenkään toimi kun tulostin on jumissa.

Siitä verkkopankin tulostuksesta tottakai näkyy päivämäärä ja jokin koodi ostotapahtumalle..

Lähinnä nyt tarkoitus oli kysellä, jos joku olisi kohdannut vastaavanlaisia ongelmia.

Eihän noita kertakäyttövehkeitä kannata korjailla. Mikä merkki/malli? Jos hinta oli huntin Prismassa, on se nettikaupassa ehkä sen 50 euroa. Kuten edellä todettiin, musteet maksavat enemmän kuin tulostin.
Koita käydä prisman asiakaspalvelutiskillä itkemässä, ottavat ehkä säälistä vehkeen takaisin, ei noita halpoja paskoja korjailla tai edes lähetetä tutkittavaksi, uuden noihin saa yleensä tilalle.

Yleisesti alle satasen vehkeitä ei korjata, vaan vaihdetaan uuteen. Veikkaanpa vahvasti ettei tuota huolleta. Jos menet prisman tiskille verkkopankista kaivamiesi kuittien (alkup. kuitti ei ole välttämätön) ja tulostimen romun kanssa, niin voit ehkä jotain hyvitystä saada. Tuskin saat takaisin koko summaa, mikäli kauppaliike vähänkin ajattelee omaa etuaan. Eli soveltavat tiettyä kaavaa siihen, kun tuotteen hinta on kuitenkin laskenut tuossa 13kk:n aikana. Saat siis sen verran, mitä tuotteen arvo on tällä hetkellä. Sillä rahalla et saa samanlaista tilalle, mikäli tuote on vielä saman hintainen kuin reilu vuosi sitten.

Kannattaa lukea nuo:

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/10+ostajan+oikeutta+jotka+usein+unohtuvat/HS20070117SI1AU01jrr

http://www.kuluttaja.fi/Page/a4e9e0dc-d434-4665-821e-c758b53c0886.aspx

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom