Tulokset laskussa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Takana on nyt täydet 5kk salilla käyntiä ja (varmaankin) ihan kohtalaisesti menty eteenpäin. Viime aikoina ei tosin ole tulokset nousseet, mikä nyt ei vielä pahemmin ole huolettanut, mutta nyt tuntuu, että ne jopa laskisivat.
Kyseessä oleva laite on peckdeck. Olen nyt ainakin kuukauden siinä tehnyt 3x15x50kg sarjoja, mitkä ovat vielä ihan kohtalaisesti menneet, paitsi parin viime viikon aikana. Viimeisen sarjan kohdalla ei millään jaksa tehdä loppuun asti, vaan toisot jäävät about kahteentoista.

Eipä tämä nyt mitenkään kriittiseltä kuulosta, mutta ei kai nyt treenipainojen sentään normaalisti vähentyäkkään pitäisi, kerta olen treenannut samanlailla koko ajan.

Olen 67/174 kokoinen ruikku, mutta olen kuitenkin yrittänyt katsella syömisiä hiukan, että ainakin proteiinia saisi tarpeeksi.

ps. Teen tietenkin muutakin kuin peckdeckiä. En ole vain huomannut vielä tulosten laskua muualla.

Yhden ainoan laitteen/liikkeen pohjalta on melkoisen mahdotonta (ja IMO myös turhaa) tehdä sen erityisempiä päätelmiä tulostason kehittymisestä - voihan olla, että kyseessä on ollut vain ns. huono päivä, tai ehkäpä olet tehnyt jotain muuta työntöliikettä kovempaa kuin aikaisemmin tuon pec-deckin "pohjiksi"?

Yhdyn myös Lumbagon mielipiteeseen siitä, että todennäköisesti syöt liian vähän, joskaan en usko, että sillä olisi erityisesti vaikutusta pec-deck -tulosten heilahteluun...

Ihan viimeisinä muutamina viikkoina on todellakin ollut ongelmia tuon peckdeckin kanssa, vaikka treenifiilis muuten olisikin katossa. Yhden tai parin treenikerran päätelmistä ei siis ole kyse.

Tuo syömispuoli voisi olla totta, mutta olen jotenkin elänyt mielikuvassa, että jos paino ei laske, niin en söisi liian vähän. Siis niin vähän, että tulokset eivät laskisisi, vaan pysyisivät edes ennallaan.

Itseasiassa paino on laskenut noin 1-2kg, koska bulkkaaminen alkoikin näkyä ikävästi jo naamassa, mutta kyllä sitä läskiä vielä mahasta löytyy, ettei tässä ihan miinuksilla olla. Lisäksi paino ei ole enää laskusuunnassa, vaan on pyörinyt paikoillaan jo vähän aikaa, tuo 1-2kg lasku on siitä maksimipainosta, mikä jokin aikaa sitten tuli saavutettua.

Olisiko syöminen todennäköisin ongelma? Vai pitäisikö laittaa myös treeniin vaihtelua? Millä liikkeellä peckdeckin voisi korvata?

peckdeck ei ole ollenkaan tärkeä laite missään treenissä, tai sen ei ainakaan pitäisi olla. Jos haluat vaihtelua, tee penkkiä, vinopenkkiä tai vaikkapa perhosia sen tilalla. Nuo kolme ovat muutenkin paljon parempia rintalihasliikkeitä kuin peckdeck. Syödä tosiaan siis pitää kunnolla, laskehan paljon kulutat ja paljon syöt kaloreita ja jos jäät miinukselle niin tulosten nousu on käytännössä mahdotonta. Eli kalorit plussalle.

*köh*, mikähän liike tämä perhonen sitten on, koska luulin että peckdeck ja perhonen olisi yksi ja sama asia. :nolo:

Penkkiä jo teenkin, joten sen lisäys tuskin on kannattavaa, mutta vinopenkin voisi varmaankin ottaa kuvioihin ja kalorit laskea tarkemmin.

Niin, ja kiitos vastauksista :)

Arska Jr. sanoi:
*köh*, mikähän liike tämä perhonen sitten on, koska luulin että peckdeck ja perhonen olisi yksi ja sama asia. :nolo:

Penkkiä jo teenkin, joten sen lisäys tuskin on kannattavaa, mutta vinopenkin voisi varmaankin ottaa kuvioihin ja kalorit laskea tarkemmin.

Niin, ja kiitos vastauksista :)

perhonen (flyes) on sama liike mitä pecdeck mutta tehdään käsipainoilla selällään tuolin päällä kädet ~ suorana. käytännössä liikkeitä kannattaa vaihdella, eikä tehdä mitään eristäviä liikkeitä 5kk putkeen. kyllä sarjapainot voi kasvaa miinuskaloreillakin aloittelijalla, mutta lihaskasvua on turha odottaa.

Sarjoina olet pitänyt 3x15 joten siinäkin voisi olla syytä. Itse kokeilisin vähän aikaa niin, että tekee pari lyhyempää sarjaa joissa on vaikka 6-10 toistoa ja niiden lisäks vielä esimerkiksi vaikka 12-15 toiston sarja. Varsinkin jos treenaat liian usein niin saattaa ylikunto iskeä ja tulokset sen kun laskee. Myös sekin vaikuttaa, että olet kauan treenannut peckdeciä juuri samalla tavalla aina. Vaihtelua enemmän niin alkaa luultavasti homma toimia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom