Tulokset kehittynyt, syönyt kuin sika, mutta kädet eivät ole kasvaneet?! Apua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aesma
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei..

Toivottavasti tän joku jaksaa lukea.

Eli tilanteeni on semmonen, että vajaa 10kk nyt salilla käynyt, miinus ehkä noin 2kk tauot yhteensä(sairastelut,tauot ja kaikki muut).

Olen treenannut tolla G6:lla ja sanotaan että mulla on tässä treeniajassa ollut kaks sellasta kovaa 2kk treeni/bulkkikautta millon treenaan kovaa ja otan paljon painoa, eli noin 4kk on yhteensä ollut kovaa treeniä millon tuloksetkin kehittyny lujaa ja paino noussut roimasti.

Tämän lisäksi harrastan judoa pariin kertaan viikkoa, ei mitään kovaa kilpapainotteista treeniä.. Semmosta harrastelua vaan..

Tänään mittasin käsien ympärysmitan ja järkytyksekseni huomasin, ettei ne ole kasvaneet tänä koko aikana kuin ehkä noin 1cm jos sitäkään :( En ole varma kun en ole mitannut kuin kerran ja en merkannut sitä ylös.. Muistan vain että oli about sama tulos.
Ja käteni siis ovat aika naurettavan pienet.. Viimeksi oli reilu 13", ehkä jopa 13½" jonka mittasin sanotaan että 6kk sitten. Tänään oli 13.75".. Ja noikin desimaalit on varmaan vaan rasvaa.. Todella masentavaa vaikka olen treenannut kovaa ja monesti pakottanut itseni syömään ihan helvetillisiä annoksia ja nyt tämän edellisen kovan treenikuurin aikana lähes joka kerta on tullut sellainen olo että laatta lentää etenkin kyykätessä.

Sarjapainot ovat siis kehittyneet mielestäni ihan hyvää tahtia etenkin noilla jaksoilla milloin olen treenannut kovaa:
Kyykky 38kg > 100kg
Penkki 35kg > 75kg
Leuat 6,5,4 > 12, 8, 6
NTP 25kg > 38kg
Hauiskääntö tangolla 20kg > 33kg

En nyt löytänyt sitä vihkoa mihin merkitsin niitä ekojen treenikertojen tuloksia, mutta ne olivat aika pitkälti tota ylläolevan luokkaa.
Maximit kokeilin piiiiiitkästä aikaa viikon tauon jälkeen ja nekin tuntuis ihan ok kunnossa olevan, Penkki 100kg lähti ja kyykky 130kg. Leukoja oon vetänyt semmosen 16kpl tällä painolla melko karseella tekniikalla, mut kuitenkin..

Paino on noussut 70kg>88kg, ja pieni mahakin alkaa jo olee, mut jännittäessä näkyy vieläkin ainakin ylimmät vatsalihakset ja en nyt missään lihavassakaan kunnossa ole vielä, niin ajattelin että otan niin paljon painoa kun saan kunnes tulee vuosi täyteen treeniä ja sitten alotan dietin.

Tuosta mun treenaamisesta sen verran, että olen kohtuu pitkillä palautumisilla treenannut.. Vasta parin kuukauden aikana alkanut pitämään treenit alle 1½h mittasina, sitä ennen veny aika usein jopa 2h mittasiks.
Ja olen alkanut tekemään 2/3 treenikerroista skullcrasheriä kun tuntu että ojentajat ei sais tarpeeksi hittiä tuosta penkistä. Sitten aika monina kertoina jätin NTP ja Haukat tekemättä jos ei salilla kerennyt niitä tehä.. Sitten saatoin tehä himassa vaan käsipainoilla pystypunnerrusta ja hauiskääntöä.

Ja toinen mainittava asia vois olla se että penkkiä tehdessä en oo laskenut tankoa kauheen matalalle, ehkä noin 3cm rinnan yläpuolelle, muttei sen enempää. Luin ettei tän pitäis kuitenkaan hirveästi haitata gainsseja ja eikö näin noobina pitänyt tehdä gainsseja vaikka mitä tekis siellä salilla?? :S

Perheenjäsenet kyllä ovat maininneet huomanneensa kasvua minussa ja käsissäni, mut ellei mul sit ollu oikeesti sillon kun alotin jotkut 12" kädet niin ei kyllä paljoa ole massaa tullut käsiin..

Ja itsekkin kyllä koen, että olen kasvanut kokoa ja kyllähän sen huomaa vaatteitakin päälle laittaessa että vanhat vaatteet puristaa.. Ja kummallista kyllä myös paitojen hihatkin tuntuu pienemmiltä.

Mulla on kova työmoraali ja haluan saada lihaksen kasvamaan.. Mitä mun pitää tehdä nyt et saan ton lihaksen kasvamaan?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Paljonkos on herralla pituutta?

Oot treenannu 10kk, josta vaan 4kk "kovaa"? Eiköhän tuossa oo se suurin syy. :D Oot vasta nyt alkanu treenaan ojentajia myös eristävillä liikkeillä ja hauiskäännöt jätät välillä tekemättä. Saa sitä ihmetellä että miksei hanska kasva...

Jos vielä haluut yksijakosta tehdä, niin tee nyt hyvä mies ihan säännöllisesti nuo eristävät liikkeet hauiksille/ojentajille. Niin ja penkissä se tanko lasketaan aivan rintaan asti. Ne on juuri ne ratkasevat sentit! :D

Kyllä 35kg->100kg penkkikehityksen pitäisi käsiä kasvattaa.
Ootko varma että mittasit ekalla kerralla ympärysmitan oikein?

Negative.

Ehkä käsissä on ollut ennen läskiä, ja läski on lähtenyt pois ja tilalle on tullut lihasta, eli koostumus on muuttunut mutta koko ei. Eikä ne kädet nyt välttämättä muutenkaan kasva vielä paljoa 10:ssä kuukaudessa. Toi JuusoFINin postaus kertoikin jo melkein kaiken oleellisen. Saattaa myös olla että käsien muoto on sellainen, että ne lihakset ei näy sieltä niin hyvin. Itellä menee penkissä 130kg, painan vajaa 100kg nykysin, ja saan 3x6 dipissä 40kg:n lisäpainoilla. Silti kädet näyttää paita päällä siltä etten olisi ikinä punttisalia nähnytkään, koska lihasten muoto on sellainen, että hauis ja ojentajat ovat yläpäässä paksuja, ja alempana ohuita.

18 kg lisää painoa ja 1cm käsiin laitas vähän muitakin mittoja jotenkin kuulostaa taas ihan siltä että ongelmia on aikalailla enemmän kuin kädet. Varsinkin kun a. olet aloittelija B: kätesi ovat alkujaankin tosi pienet.

Itse oli parhaimmillani noin 110 kiloinen, penkki pitkälti yli 200 ja veto yli 300. Ja kädet oli melko pienet. Lisäksi mulla on aina ollut kropassa "vauvarasvaa"... : )) eli erottuvuus huono lihaksissa.

Mulla alkoi kädet kasvamaan treenien vaihteluiden kautta. Joskus otin norm. hauiskääntöjä pystystä levytangolla toistoskaalalla 5-8 ja kaksi sarjaa. Toisesssa treenissä taas tein Scottia, kaksi-kolme sarjaa toistoilla 12-18. Kerran-kaksi kuukaudessa pakkotoistoja, esim. normaalihaukkareissa levytangolla seisten 5 ekaa toistoa todella puhtaasti ja kahteen viimeiseen toistoon, kun ei enää puhtaalla tekniikalla tullut juuri sen verran vauhtia, että sai kaksi toistoa lisää...varoitus: näillä menee helposti hauis ylikuntoon ja muutenkin tukkoon, eli malttia.

Ojentajat on yli puolet käden koosta eli keskittymistä myös siihen.

Vaihtele treeniä, kuulostele tuntemuksiasi siitä, mikä toimii parhaiten.

Kiitos kaikille vastanneille ensinnäkin..

Oot treenannu 10kk, josta vaan 4kk "kovaa"? Eiköhän tuossa oo se suurin syy. :D Oot vasta nyt alkanu treenaan ojentajia myös eristävillä liikkeillä ja hauiskäännöt jätät välillä tekemättä. Saa sitä ihmetellä että miksei hanska kasva...

Jos vielä haluut yksijakosta tehdä, niin tee nyt hyvä mies ihan säännöllisesti nuo eristävät liikkeet hauiksille/ojentajille. Niin ja penkissä se tanko lasketaan aivan rintaan asti. Ne on juuri ne ratkasevat sentit! :D
Niin, mutta myös ton muun ajan olen treenannut, mutten niin nousujohtaisesti ja en tajunnut aluksi että pidin niin pitkiä taukoja sarjojen välissä. Luulis ettei nekään treenit nyt hukkaan olis valuneet, kyllä sillonkin oli progressiota, muttei niin paljon kun noilla 2kk jaksoilla millon oikeesti treenasin silleen, että oli jätesäkki vierellä kun kyykkäsin kun tuntu että laatta lentää.

Ja lisäks olin lukenut että hanskat kasvaisi pelkästään jo tekemällä kyykkyjä, penkkiä ja leukoja, ja ei sitä nyt niin usein tapahtunu et ois noi eristävät liikkeet jääny tekemättä.. Tein vaa sit aika usein himassa käsipainoilla jälestä päin.

Mut joo kyllä musta tuntukin että niihin pitää enemmän keskittyä ja niin oon nyt alkanut tekemäänkin.

Eli siis toi 100kg on maksimi ja 35kg oli sarjapaino.. En tainnut testata oikein sillon alkuvaihteessa maksimeita, jossain vaihteessa oli kuitenkin n.75kg maksimi ja nyt on noi sarjapainot siis 75kg

Kyllä mä sen moneen kertaan tarkistin ja samalla tavalla kuin nyt. Ainoo vaan, etten IHAN tarkalleen muista millon sen mittuaksen otin ja paljon se tarkalleen oli, mut muistan vaan et jotain reilu 13 tuumaa.

Eli on tietysti mahdollista et sillon ihan alkuvaihteessa mun kädet oli ihan ruikut.. Jotain 12" tai jopa vähemmän, mut jotenkin vaikee kuvitella.. No ok on se mahdollista :D Toivottavasti se oliskin tilanne.
Mut siinä tapauksessa varmaan johonkin puoleen vuoteen ei ois kädet kasvanut ku ehkä sen 1cm max mikä on vähän epäillyttävän hidasta kehitystä.. No ehkä pitää nyt sit vaa seurata tarkemmin noita mittoja ja treenata 6kk-12kk eteenpäin ja kattoo onko kädet kasvanu ja jos ei niin sit uudestaan aletaan huolestua :D

Ehkä käsissä on ollut ennen läskiä, ja läski on lähtenyt pois ja tilalle on tullut lihasta, eli koostumus on muuttunut mutta koko ei. Eikä ne kädet nyt välttämättä muutenkaan kasva vielä paljoa 10:ssä kuukaudessa. Toi JuusoFINin postaus kertoikin jo melkein kaiken oleellisen. Saattaa myös olla että käsien muoto on sellainen, että ne lihakset ei näy sieltä niin hyvin. Itellä menee penkissä 130kg, painan vajaa 100kg nykysin, ja saan 3x6 dipissä 40kg:n lisäpainoilla. Silti kädet näyttää paita päällä siltä etten olisi ikinä punttisalia nähnytkään, koska lihasten muoto on sellainen, että hauis ja ojentajat ovat yläpäässä paksuja, ja alempana ohuita.
Läskiä ei mitenkään ollut enempää kuin nytkään.. Vaikka semmonen jännä juttu on kyl tapahtunut et verisuonet on alkanut näkymään sielt nahan alta ympäri kättä, hauiksissa ja ojentajankin puolella.. Siis ei ne mitenkään pullistu sieltä kun rasvat on kuitenkin sen verran korkeet, mutta oikessa valossa näkee et siellä on sinisiä suonia jossain pinnan alla syvällä :D Tota ei mielestäni ennen ollut.

Ja joo mulla on just samanmalliset kädet, "korkeat" ojentajat ja hauikset ja muutenkin aina tosi ohuet kädet ollut.

18 kg lisää painoa ja 1cm käsiin laitas vähän muitakin mittoja jotenkin kuulostaa taas ihan siltä että ongelmia on aikalailla enemmän kuin kädet. Varsinkin kun a. olet aloittelija B: kätesi ovat alkujaankin tosi pienet.
Hauis: 35.5cm
Vyötärö: 91.5cm
lantio: 94cm
Reisi: 65cm
Rinta: 108cm
Hartialeveys olkapäiden reunoilta: 60cm

Pituus: 183cm
Rasvaprosentin arvioisin olevan 18% tai alle.

Ota huomioon, etten oo mikään kovin taitava mittailija ja ite ku mittasin nii en oikee tiiä onko noi miten luotettavia tuloksia.

Itse oli parhaimmillani noin 110 kiloinen, penkki pitkälti yli 200 ja veto yli 300. Ja kädet oli melko pienet. Lisäksi mulla on aina ollut kropassa "vauvarasvaa"... : )) eli erottuvuus huono lihaksissa.

Mulla alkoi kädet kasvamaan treenien vaihteluiden kautta. Joskus otin norm. hauiskääntöjä pystystä levytangolla toistoskaalalla 5-8 ja kaksi sarjaa. Toisesssa treenissä taas tein Scottia, kaksi-kolme sarjaa toistoilla 12-18. Kerran-kaksi kuukaudessa pakkotoistoja, esim. normaalihaukkareissa levytangolla seisten 5 ekaa toistoa todella puhtaasti ja kahteen viimeiseen toistoon, kun ei enää puhtaalla tekniikalla tullut juuri sen verran vauhtia, että sai kaksi toistoa lisää...varoitus: näillä menee helposti hauis ylikuntoon ja muutenkin tukkoon, eli malttia.

Ojentajat on yli puolet käden koosta eli keskittymistä myös siihen.

Vaihtele treeniä, kuulostele tuntemuksiasi siitä, mikä toimii parhaiten.
Niin kai se vois sitä scottihaukkaaki alkaa taas tekemään, alussa oikeastaan teinkin sitä ton pystyssä käännön sijaan.

Ja tuota "pakkotoistoakin" tullut harrastettua. Mut ehkä täytyy alkaa tekemään taas joskus eri liikkeitä hauiksille ja keskittyä tekeen taas puhtaammin niitä liikkeitä.

Ja sitteku toi vuosi tulee treenaamista niin vois vahtaa ohjelmaa ja sitten vaihtaakki vähä useemmin sitä päästäkseen testaamaan mikä toimii itellä parhaiten.. Esim. 2kk välein vaihtelis ohjelmaa sitten.

Nojoo mut eiköhän tää keissi ala olee aika selvä.. Ensinnäkin en oo ihan varma niistä mun alun mitoista.. Käsiä eristävien liikkeiden priorisointi jäänyt pois.. Ohuet kädet on ohuet kädet. EHKÄ oisin tarvinnut enemmän vaihtelua. Ja mitä vielä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sekin auttaa kokoon että treenaa ne ojentajat kuntoon niin kun ne pullistelee niin myös itse käden koko näyttää isommalta ja habakin erottuu paremmin. En tiedä millä tekniikalla noita käsiä reenaat mutta koita tehdä mahdollisimman puhtaasti liikkeet ja niin että tulee pumppi käsiin, cheattitekniikoita kantsii alussa vältellä niin ei aktivoida liikaa muita lihasryhmiä.

Zone-sarja -42%
No tuossa otsikossahan se ongelman ydin jo piileekin.
Ruokavaliona "syödä kuin sika" on tosi huono kehonrakennusta ajatellen; ravinto kun koostuu pääasiassa rehusta. Ihmettelen miten olet tuollaisella ruokavaliolla ylipäätään pystyssä? Nyt hopi hopi proteiinin saanti kohdalleen ja kädet räjähtävät kasvuun!!

Ei sun käsien kehityksessä mitään "vikaa" välttämättä ole, kun eivät jalatkaan ole mitkään massiiviset. Hommaa 24 kiloa lisää massaa (sama rasva%) ja katellaan sitten uudemman kerran.

Oot tehny siis g6 koko tuon ajan? Mahdollisesti tai jopa todennäköisesti sulla on eteenpäinkääntyneet olkapäät. Tämä haittaa ainakin hauiksen hermotusta tms mikä hidastaa kehitystä osaltaan. Elliot Hulsella on tästä aiheesta valaiseva video Strange Secret for Bigger Arms - YouTube
Nyt kyllä täytyy sanoo et löysin itseni tuosta, kädet ei tunnu kasvavan ja olkapäät kieltämättä näyttää vähän tuommosilta eteenpäinkääntyneiltä, kaikenlisäks tulee tuo oikee olkapää monesti penkkiä tehdessä kipeäksi. Eli ymmärsinkö nyt oikein tuosta videosta että täytyy vain venytellä? Eikös tämmöiseen myös pitäisi auttaa kun treenaa enemmän takaolkapäitä..?

Nyt kyllä täytyy sanoo et löysin itseni tuosta, kädet ei tunnu kasvavan ja olkapäät kieltämättä näyttää vähän tuommosilta eteenpäinkääntyneiltä, kaikenlisäks tulee tuo oikee olkapää monesti penkkiä tehdessä kipeäksi. Eli ymmärsinkö nyt oikein tuosta videosta että täytyy vain venytellä? Eikös tämmöiseen myös pitäisi auttaa kun treenaa enemmän takaolkapäitä..?

Hyvä konsti mikä itsellä on auttanut, on ensin venytellä hauikset, rinta ja etuolkapäät, minkä jälkeen mahalleen makuulleen, nostaa rintakehä ylös maasta vetäen olkapäitä taakse ja ALAS, kädet sivullepäin osoittaen ja peukalöt ylöspäin(taakse) käännettyinä. Tässä asennossa pitoja esim 3x20sekuntia tms. Jos et hoksannut niin samalla jätkällä löytyy ohjeet tuohon liikkeeseen, kannataa juutubesta etsiä hakusanoilla scapula winging hiw to fix, tai shoulder pain tmstms.. Onnea matkaan! Itsellä ainakin tuntuu että ryhdin parannuttua on saanut paremmin voimaa hauiksiin.

Se auttaa jo huomattavasti kun lopetat sen stressaamisen niistä käsien kasvusta. Kyllä ne ajan mittaan kasvaa kunhan treenaat kovaa ja syöt tarpeeksi!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom