Tuliko mätkyjä vai palautusta?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
500e palautuksia.
 
Muutaman kympin mätkyt vaihtui odotetustai muutaman kymin palautuksiin kun vähennykset pistin menemään.

Tältä vuodelta varamaan tulee jokunen satanen mätkyjä, kiitos koronlaskun.

Millos muuten nuo julkiset verotiedot tulee? Täytyy taas tietää, että onko yksi herra isoherra nostanut palkkaansa taas oman vuosipalkan verran ja vailla mitään perusteita. ;)
 
Tulee semmonen hirveen iso summa kun 50€ palautusta. :D Pelkäsin vähä et olis tullu mätkyjä, on meinaa aina noissa veroprosenteissa kauheeta säätämistä ku on ollu eri työpaikkoja ja pätkäduuneja, ku opiskelen niin ei ole säännöllisiä tuloja.
 
mulla riitti 3-vuorotyö, mahdoton kulkea julkisilla :) En tiedä miten helppoa kusettaa, kai ne jostain tarkastaa ainaki kilometrit.

Laitoin myös, että vuorotyön takia en voi käyttää julkisia. Verotoimistosta soitti kuitenkin nainen ja kyseli, että millaisia työvuoroja minulla oli ollut. Matkahuollon bussikortti maksaa vain n.60€/kk ja työmatkaa minulla tulee 60km/pv, joten pitää tarkistaa enkö oikeasti pääse bussilla töihin. Aamuvuoro alkaa kello 6, jolloin en pääse julkisilla töihin ja iltavuoro loppuu 22 tai 23, jolloin en pääse kotiin. Lisäksi meillä on sellaisia välivuoroja, jotka ovat 10-18, näissä olisin voinut kulkea bussilla. Sitten se nainen katsoi matkahuolloin sivuilta, että kulkeeko kyseisinä aikoina sopivia busseja. Kun ei löytynyt aamuun ja iltaan sopivia, niin seuraavaksi piti selvittää kuinka paljon minulla oli ollut näitä välivuoroja, koska niihin olisin päässyt bussilla. Kun erehdyin sanomaan, että vaihtelee paljon riippuen kuukaudesta, niin olisi kuulema pitänyt selvittää viimevuoden työvuorolistoista paljonko niitä oli ollut. Kun ei sattunut olemaan tallessa enää viimevuoden työvuorolistoja, niin kävi sentään että laskin parin edellis kuukauden keskiarvon. Onneks ei tarvinnut työvuoroista mitään kirjallista selvitystä sentään antaa, vaan riitti kun puhelimessa sanoin arviot. Vieläkin odottelen lopullista tietoa palautuksen määrästä. Ehdotuksessa oli vajaa satku ja siihen pitäis tulla sit noista työmatkoista vähän lisää. :)

Tyttöystävä laittoi omat matkakulunsa yksittäisten bussilippujen mukaan ja ei muuta selityksiä kuin työmatkan pituuden. Hänellä tuo meni läpi tuollaisenaan, eikä kukaan soitellut perään miksei muka ostanut bussikorttia. Yksittäisten lippujen hinnoilla päiväkuluiksi tulee n.12e ja kun bussikortti maksaa n.60e/kk.
 
Tyttöystävä laittoi omat matkakulunsa yksittäisten bussilippujen mukaan ja ei muuta selityksiä kuin työmatkan pituuden. Hänellä tuo meni läpi tuollaisenaan, eikä kukaan soitellut perään miksei muka ostanut bussikorttia. Yksittäisten lippujen hinnoilla päiväkuluiksi tulee n.12e ja kun bussikortti maksaa n.60e/kk.

Ei varmaan kulkenut joka päivä töihin vai laittoiko oikeasti matkakuluja 11 X 20 X 12€ = 2640€, vaikka 660€ olisi riittänyt.
 
Nyt mina ei taas oikein ymmarra. Keväällä kun tuli ensimmäinen verotuspäätös, minulle ilmoitettiin, että saan vajaat 1100 euroa palautusta. Tein uuden veroilmoituksen, jossa ilmoitin matkakulujeni olleen 1296 euroa. Tästä otettiin omavastuu 500 euroa pois. Kaiken järjeen mukaan siis minun pitäisi saada nyt n. 1900 euroa. Kuitenkin, tänään tuli päätös, että saan vain reilu 1300 euroa. Mitä helvettiä?
 
Nyt mina ei taas oikein ymmarra. Keväällä kun tuli ensimmäinen verotuspäätös, minulle ilmoitettiin, että saan vajaat 1100 euroa palautusta. Tein uuden veroilmoituksen, jossa ilmoitin matkakulujeni olleen 1296 euroa. Tästä otettiin omavastuu 500 euroa pois. Kaiken järjeen mukaan siis minun pitäisi saada nyt n. 1900 euroa. Kuitenkin, tänään tuli päätös, että saan vain reilu 1300 euroa. Mitä helvettiä?

Noi 1296-500€ on pois verotettavasta tulosta ei maksetuista veroista.
 
AHAA, no justiinsa joo. Kiitos nopeasta vastauksesta. Mä kun hölmönä kuvittelen, että se tulee ikään kuin suoraan siihen palautettavan summan päälle :D
 
Ei varmaan kulkenut joka päivä töihin vai laittoiko oikeasti matkakuluja 11 X 20 X 12€ = 2640€, vaikka 660€ olisi riittänyt.

Ihan normaalisti kävi ma-pe töissä ja niiltä kuukausilta kun oli tuolla töissä niin laittoi kulutkin. Ja isäni on myös ilmoittanut omat matkakulunsa jo vuosia bussilippujen mukaan, eli 11 x 21 x 12€.
 
Vähän yli 500€ tuli kun laitoin kilomeetterit ja ruokarahat. Jännä juttu, että ruokarahat meni lävitse, kun ei varmaan pitäisi mennä tai en ole ainakaan kuullut että kenelläkään olisi mennyt. Ehkä olen niin kova runoilija.
 
2100e :dance: Tatska-aika varattu jo.:D Kiva kun on pitkät työmatkat ja julkisetkin menee harvoin ja kaukaa.:D
 
12.70 :lol2:
 
Mukava summa, harmittaa vain tuo miinus sen summan edessä...
 
Back
Ylös Bottom