Tuletko toimeen kaikkien kanssa?

Yritin etsiä osiota johon tämä thread sopisi parhaiten, jottei ankarat modet suuttuisi tämänkaltaisesta hieman poikkeavantyylisestä threadista.

Eli oletko niin sosiaalinen, myötyväinen ja luonteeltasi pragmaattinen (taipuva), että viihdyt todella seurassa kuin seurassa ja tulet toimeen kaikkien kanssa. Vai onko sellaisia ihmisiä, joita et vain voi sietää, jostain syystä ja annat sen näkyä. Vai onko niin, että jotkin tyypit eivät tunnu pitävän sinusta jostain syystä, käyttäydyit omasta mielestäsi miten asiallisesti tai "hyvin" tahansa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koetan tulla toimeen kaikkien kanssa, myös niiden joista en pidä. Ei ole mitään pointtia alkaa riitelemään niiden kanssa joita ei voi sietää vaan mielummin ignorettaa ne. Elämä on liian lyhyt tuollaiseen draamaan.

Kuka nyt kaikkien kanssa toimeen tulisi. Jos ei tule toimeen jonkun kanssa, tai yksilö ei vain miellytä, niin ei ole tekemisissä.
Täsmälleen. Joskus on tietysti pakko olla tekemisissä sellaistenkin ihmisten kanssa, joiden kanssa ei oikein tule toimeen (esim työtehtäviin liittyen tms), mutta silloin täytyy vain olla mahdollisimman asiallinen ja koittaa hoitaa homma pois alta. Vapaa-ajalla sitten voi ite valita kenen kanssa on.

Kaikkien kanssa en halua olla tekemisissä, mutta tulen toimeen jos on tarvis. Esim jos sattuu oleen vittumaisen työparin kanssa hommissa, niin en ala siitä sille avautuun, vaan koitan tulla toimeen.

Toimeen tulee kyllä melkeen kenen kanssa vaan. Muutama kaveri joskus ihmetellykki, että miten voin tulla kaikkien kanssa toimeen niin hyvin. Tietysti on ihmisiä, joiden seurasta en nauti ja sillon harvemmin hakeudun niiden seuraan.

Ei tuomitse ketään vs Tuomitsee koko ajan ja kaikkea

Ujous vs "ylisosiaalisuus"

Epävarmuus itsestä vs Ylimielisyys

Eli ei olla varmoja itsestä ja omista jutuista mitä muut ajattelevat ja siksi ollaan suurimmaksi osaksi vain hiljaa, suu kiinni, eikä paljasteta omia ajatuksia melkeinpä mistään ja juuri tämä käy puheliaampien hermoille kun nämä tyypit eivät anna itsestään mitään irti...jne

Toinen versio kenen kanssa ei tulla toimeen on ns ylimieliset "suunsoittajat", jotka luulevat olevansa muita parempia. Suu käy jatkuvasti ja arvostellaan muita jatkuvasti. Tämä ärsyttää hieman hiljaisempia ja rauhallisempia tyyppejä.

Toki voi olla muitakin versioita näistä, mutta nämä ovat varmasti avaintekijöitä miksi jotkin tyypit eivät vain tule toimeen keskenään.

Kaikkien kanssa en halua olla tekemisissä, mutta tulen toimeen jos on tarvis. Esim jos sattuu oleen vittumaisen työparin kanssa hommissa, niin en ala siitä sille avautuun, vaan koitan tulla toimeen.
Samoin. Kaikkia ei voi miellyttää eikä kaikista voi pitää, mutta kaikkien kanssa pitää yrittää tulla toimeen.

Mitä se toimeen tuleminen oikein on? Tuntuu vähän siltä, että se mielletään siksi, että pytytään puhumaan toisten kanssa kaikesta. Itse en pysty, mutta tulen silti omasta mielestäni hyvin toimeen muiden kanssa. Olen myös huomannut, että ihmiset joiden kanssa tulen toimeen, ovat yleensä rehellisiä, empaattisia ja sellaisia, jotka eivät lyhyt näköisesti tuomitse vaan miettivät syitä asioille.

Tulen kyllä toimeen kaikkien kanssa kenen kanssa tahdon olla tekemisissä. Aika pieni promille jengiä kenen kanssa en tulisi/tule toimeen. Jopa vihamiehet joiltakin foorumeilta (ehkä myös tältä?) ovat olleet huipputyyppejä livenä.

Nyt olin yhdessä juhlassa joku aika sitten mistä tunsin mennessäni käytännössä 0 ihmistä ja ajoin sinne vartavasten 400km. Rutosti uusia hyviä kavereita tuli sieltäkin. Huipputyyppejä!

Itse ainakin tulen helposti toimeen kanssaihmisten kanssa, mutta ylimieliset, agressiviset ja ihmiset jotka on kokoajan arvostelemassa toisia (itsekkin syyllistyn tosin, mutta pystyn kyllä hillitsemään itseni) pistää kyllä hiljaiseksi.

Ujot ihmiset on ihmetyttänyt itseäni - esimerkkinä ex-luokkalaiseni joka tuskin puhui koulussa muuta kuin kysymyksiin vastatakseen, itsetunto oli jostain syystä nollissa ja ei pystynyt avaamaan porukassa keskustelua vaan katsoi vierestä. Kun taas kahden kesken jutteli niin sieltä paljastuikin fiksu ja humoristinen sielu jonka kanssa tuli naurettua monet kerrat. Näiden ihmisten pitäisi vain uskaltaa avata suunsa ja kertoa mielipiteensä - ei kai sitä nyt tuppisuuna tarvi aina olla!

Itselläni tuo "toimeen tuleminen" ilmenee niin, että voin keskustella periaatteessa minkälaisen tyypin kanssa. Puliukosta vuorineuvokseen.
On paljon ihmisiä, jotka eivät pysty keskustelemaan kuin "oman tasoisten kanssa", ei sanottavaa "alemmalle luokalle" tai "ylemmälle luokalle".

Ujot ihmiset on ihmetyttänyt itseäni - esimerkkinä ex-luokkalaiseni joka tuskin puhui koulussa muuta kuin kysymyksiin vastatakseen, itsetunto oli jostain syystä nollissa ja ei pystynyt avaamaan porukassa keskustelua vaan katsoi vierestä. Kun taas kahden kesken jutteli niin sieltä paljastuikin fiksu ja humoristinen sielu jonka kanssa tuli naurettua monet kerrat. Näiden ihmisten pitäisi vain uskaltaa avata suunsa ja kertoa mielipiteensä - ei kai sitä nyt tuppisuuna tarvi aina olla!
Juurikin näin. Itse olen melko rauhallinen luonteeltani, mutta olen kuitenkin 90%:ssa tapauksista se, joka aloittaa keskustelun ruokapöydissä ja muissa tapahtumissa, jollen tunne muita tyyppejä. Tietenkin joskus se keskustelu on raskasta ja siinä tekee itsestään ainakin omissa silmissään pellen, jos kyselee joltain hiljaiselta tyypiltä jotain, eikä se vastaakaan kuin yhdellä sanalla. Toisaalta joskus saa hyvin hiljaiset tyypitkin juttelemaan, kuten esim. erikoisjoukkojen pääsykokeissa istuttiin ruokapöydässä, eikä kukaan sanonut mitään, mutta sitten kun itse aloitin puhumisen, niin loppuaika pääsykokeista juteltiinkin ihan kuin oltaisiin ennenkin tunnettu, vaikken tyyppejä ollut koskaan nähnyt. Kaikkien pitäisi vain muistaa se, että monesti kaikki muutkin on tietyissä tilanteissa aivan yhtä pihalla asioista ja yhtä vieraassa ympäristössä, eikä siinä itseään mitenkään pelleksi tee, vaikka kyselee jotain ja aloittaa keskustelun.

Tässä toimeentulossa tulee monesti ongelmaksi se, että ihmisillä on liikaa ennakko-oletuksia toisistaan, ja pitävät sitten muita mulkkuina vaikkeivat edes tunne niitä. Moni sellainen jätkä, jota on ennen pitänyt vähän ylimielisenä, on ollutkin tosi hyvä tyyppi sitten, kun on päässyt kunnolla kahdestaan juttelemaan.

Itselläni tuo "toimeen tuleminen" ilmenee niin, että voin keskustella periaatteessa minkälaisen tyypin kanssa. Puliukosta vuorineuvokseen.
On paljon ihmisiä, jotka eivät pysty keskustelemaan kuin "oman tasoisten kanssa", ei sanottavaa "alemmalle luokalle" tai "ylemmälle luokalle".

Just näin se tuntuu olevan.

Tulen kaikkien kanssa toimeen halutessani. Töissä mun on pakko, mä en välttämättä tykkää joistain ihmisistä, mutta eipä niitä voi hoitamatta jättääkään, ja en halua tehdä sitä asiakkaalle epämukavaksi olemalla mutrusuin vaikka olis kuinka kusipää ihminen.

Mä en ehkä ole mikään ylisosiaalisin, mutta aikalailla kaikkien kanssa saa jutunjuurta aikaseksi jostain, vaikka sitten siitä säästä ;)

Tulen kaikkien kanssa toimeen halutessani. Töissä mun on pakko, mä en välttämättä tykkää joistain ihmisistä, mutta eipä niitä voi hoitamatta jättääkään, ja en halua tehdä sitä asiakkaalle epämukavaksi olemalla mutrusuin vaikka olis kuinka kusipää ihminen.

Mä en ehkä ole mikään ylisosiaalisin, mutta aikalailla kaikkien kanssa saa jutunjuurta aikaseksi jostain, vaikka sitten siitä säästä ;)

Siedän kaikkia ja minimoin yhteydenpitoa ihmisiin, joista en pidä. Hakeudun mielummin vapaa-ajallani sellaisten ihmisten joukkoon, joista oikeasti pidän ja tunne on molemminpuolinen.

tuun yleensä hyvin toimeen kaikkien kanssa, mutta joidenkin ihmisten kanssa kanssakäyminen on jostain syystä hirvittävän vaikeaa heidän antaessaan itsestään välttelevää kuvaa, en tiedä sitten onko se vaan omasta päästä kiinni.
Mutta melkein jokapaikassa on aina se yks ihminen jonka kanssa on hirveen vaikea puhua.

Itse taidan kuulua näihin ihmisiin joiden kanssa on hirveän vaikea puhua. Yritän toki tulla toimeen kaikkien ihmisten kanssa, mutta sosiaalisten tilanteiden pelko ottaa yleensä haltuunsa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom