Tukivyöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huukka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sitä saatkin hetken tehdä. Hinta on tuolla paikallaan, mutta kotiinkuljetuksessa kestää sen 2-4 viikkoa :wall:

9001122988062.jpg

Onko kukaan käyttänyt näitä kangasvöitä tukemaan alaselkää? Millaisia kokemuksia porukalla on?

9001122988062.jpg

Onko kukaan käyttänyt näitä kangasvöitä tukemaan alaselkää? Millaisia kokemuksia porukalla on?
rh7732.png

Itsellä on tuollainen Rehbandin "korsetti" ja olen ollut tyytyväinen, ei tuo suurta tukea vaan pienen paineen ja pitää alaselän hyvin lämpimänä.

Homman nimi on että aiemmin käytin salilla yhtä yleisessä käytössä olevaa paksua nahkavyötä, jossa oli kaksipiikkinen solki. Nyt joudun kesäksi ihan kaupalliselle salille ja olisi siis aika hankkia oma vyö. Lajina on voimailu tai jopa voimanosto. En siis ole kilpaillut, enkä varmaan pariin vuoteen tule kilpailemaan, eli millään IPF-yhteensopivuudella ei ole merkitystä. Eli kyykkyyn ja maveen jotain sopivan järeää, vaikka hyvin heikko olenkin. Pitäisi olla myös edullinen, eli ei montaa kymppiä. Minkälaista mallia suosittelisitte? Saa myös vinkata mistä kannattaa hankkia. Käytettyäkin voi tarjota, mutta rahaa ei ole paljoa tässä kohtaa vuotta :)

Itsekin sitä vyötä mietin kangasvyön tilalle. Kellään kokemusta millainen vyö, kestääkö käyttöä ja miten vaikea "murtaa" sisään?

Tosiaan hommasin sen tuossa ennen kesää, eikä mitään valittamista. "Sisään murtamisesta" en tiedä? Kestävyydestäkään vielä voi paljoa sanoa, muttei näy mitään kulumisen merkkejä. Hyvin tukeva on ja lukko toimii jne.

Tosiaan hommasin sen tuossa ennen kesää, eikä mitään valittamista. "Sisään murtamisesta" en tiedä? Kestävyydestäkään vielä voi paljoa sanoa, muttei näy mitään kulumisen merkkejä. Hyvin tukeva on ja lukko toimii jne.
En oikein tiedä suomenkielistä versiota lauseelle "breaking in a belt". Tarkoittaa siis sitä, että vyö hakee muotonsa ja on sellainen jämäkkä, mutta aikaa myöten vähän pehmiää käyttäjäystävällisemmäksi. Inzerin vyöt kuulemma vievät todella pitkään aikaa tässä

En oikein tiedä suomenkielistä versiota lauseelle "breaking in a belt". Tarkoittaa siis sitä, että vyö hakee muotonsa ja on sellainen jämäkkä, mutta aikaa myöten vähän pehmiää käyttäjäystävällisemmäksi. Inzerin vyöt kuulemma vievät todella pitkään aikaa tässä

Kohtuu nopeasti tuo muovautui ainakin omalla kohdalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Musta tuntuu ettei tuo ole muuttunut mihinkään, mutta oli alusta asti yllättävän taipuisa. Ja mulla tosiaan on käytännössä pelkkää luuta ja nahkaa keskivartalossa (vähän kärjistetysti), eikä se mitenkään häiritsevästi paina minnekään.

Fitnesstukusta laitoin Rehbandin Blue Line neopreeni 5mm kyynärtuet ja 7mm selkätuen tilaukseen. Ei ole tarkoitus mitään 150+ kyykkyä kyykätä, painot ja voimat loppuu kesken, joten ajanee asiansa tällä tasolla. Jospa avittaisi penkkiä (myös lievä tenniskyynärpää toisessa kädessä) nuo kyynärtuet. Nykyään olen käyttänyt vain tenniskyynärpään tukea toisessa kädessä, toisessa en mitään. 80kg noussut toistaiseksi, mutta punnerruspenkkikin minulla on ollut vasta n. puoli vuotta, josta suurimman osan käyttämättä, kyynärpääongelman takia. Nyt ongelma on venyttelyllä ja tuella hallinnassa.

105kg olen kyykännyt parhaimmillani, siinä tuntui että selkä katkeaa, jotenka kovempiin nostoihin otan suosiolla apuja. Etenkin kun pientä lantion virheasentoa tms. on olemassa. Nyt menee 70 kilolla (abouttia oman painon verran) todella helposti kympin sarjoja 5-6 ja jätän siihen, ilman tukia. Siinäkin tuntuu silti ajoittain aavistuksen turhan paljon selässä jos tekniikka ei pysy kasassa.

Nimimerkki Täysii ja muut tykkäilijät, kannattaa myös yrittää oivaltaa että kaikki on suhteellista (kuten kyykkytulokset), eikä tilanteeni ollut aivan noin mustavalkoinen kuin kuvittelette.

Ehkä hiukan liioittelin tuolla selän katkeamisella, ei vaan riittänyt poweri korsetissa, se siis tuntui heikoimmalta lenkiltä. Olin tuolloin 68kg painava kukkakeppi nykyiseen 72-73+ kg (osa lisäkiloista kylläkin läskiä) verrattuna.Tekniikassakin oli puutteita tietty mutta oli myös paljolti kyse siitä etten ollut edes perusvoimaa kyykännyt kuin askelkyykyillä 50kiloon asti, sitten appiukko kehui kyykänneensä 100kg (vyöllä), niin piti luonnollisesti pistää paremmaksi ASAP ja vedin muutaman nousevan maksimivoimatyyppisen kyykkytreenin alle ja 100kg meni suht helposti, 105kg painoi jo riittävästi ja kyykätessä sitä ylös tuli vyötä ikävä. Siitä on jo ainakin puolitoista vuotta aikaa, ja tekniikka, keskivartalo kuten muukin kroppa on jo huomattavasti paremmassa kuosissa. Etenkin mave auttanut keskivartaloon paljon. Nyt menee ilman vyötä 70kilolla NAURETTAVAN helposti (naurettavat on kuormat myös, toki) 4x10/1min ja varaa jää reilusti, mutta olenkin koittanut pitää maltin mukana ja saada alle riittävästi toistoja paremmalla tekniikalla kuin ennen (olen katsellut tekniikkavinkkejä tubesta). Samalla siinä volyymiä kyykkäillessä pysyy jänteet ynnämuut lihasvoiman kasvun vauhdissa mukana. Hyvin voisi jo pistää 80kg niskaan ja varmasti 4x10 menisi, mutta vedetään nyt vielä yksi kova jakso näillä.

Pari asiaa olen myös oivaltanut tässä eilen ja tänään kun mietiskelin selkäasioita ja tekniikkaa. Tänään toteutin mietiskelyt (ilman vyötä yhä) maastavedossa ja askelkyykyissä, selässä ei mitään tuntemuksia jälkeenpäin. Kun ei ole ketään katsomassa niin piti itse kesken noston seurata meneekö mavessa liike suoralla linjalla (sivuttais-suunnassa), silmämääräisesti. Ei mikään optimiasento vetää, kun samalla tuijottaa haarojaan ja polvien asentoa, mutta painot oli vain 60kg tänään. Mittasin myös että vasen reisi on n.2cm ohuempi kuin oikea, täytyy koittaa kohentaa eroa askelkyykyin ettei tule suosittua vahvempaa jalkaa enemmän. Samaten kyykätessä koitan tietoisesti ohjata lantiota niin ettei pääse sivuttaissuunnassa karkaamaan perse oikealle, vahvemman jalan puolelle, kun tullaan kyykyn ala-asentoon. Sama juttu mavessa. Sen tänään huomasin että oikealle puolelle se perse tuppasi menemään, mutta sain ohjattua suorempaan.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom