Tukholman arvokuljetusryöstö!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Örkki
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heh, jampat ovat tuumanneet että jos nuo, niin kyllä mekin... Mutta mitäpä sitä toteutukseen liikaa panostamaan kun rahat irtoaa jo kirveellä ja jollain pikkupyssyllä. :lol2:
 
Öö. Siis selvitti minkä? Ei ainakaan sitä ryöstöä vielä, vai mitä kohtaa en ymmärrä?

Sain tosta sen käsityksen et nyt on ryöstäjät saatu kiinni. Olis aika outoa et poliisi avais korttinsa tässä kohtaa jos voroja on vielä liikkeellä. Tosin saattaahan toi olla vaan julkisuusbluffi et näyttäis siltä et ne osaakin jotain. Mut mun moka, innostuin liian aikasin ku eihän tossa tosiaan sanota selkeesti et ryöstö olis selvitetty kokonaisuudessaan.
 
Öö. Siis selvitti minkä? Ei ainakaan sitä ryöstöä vielä, vai mitä kohtaa en ymmärrä?

Jep, eikös ryöstössä ollu mukana ainaki kymmenen henkeä? Järjetöntä kyllä, että hävittäjiä ei päästetty vispilän perään... Olis saattanu lentäjällä tulla jännäkakka housuun :D Ehkä ne tästä oppii ja alkaa kehittämään jotain virka-apusysteemiä.
 
Tuo helikopterikin saatiin varastettua murtautumalla puukolla telttaan ja painamalla helikopterin starttinappulaa. Kotiläksyt oli kyllä tehty, mutta kyllähän tuo turvallisuuspuolikin vähän kusi.

Ja kyllä tuota toteutusta on pakko ihastella, vaikka kusipäävarkaita ovatkin :)
Esim. jotain panttivankia pelastaessa moinen toimintahan olisi vallan ihqa.

No ei se nyt "ihan" nappia painamalla lähde ilmaan...

Tuo JetRanger lähtee käyntiin kun:

1. Laittaa akun kontaktin kiinni akkuun (jos se ylipäätään on ollut irti).
2. Kytkee päävirtakytkimen päälle.
3. Avaa polttoainehanan.
4. Kytkee boosteripumpun päälle.
5. Varmistaa jotta kiertokaasu on "napin takana" kiinni asennossa.
6. Painaa startterin pohjaan.
7. Odottaa N1 kierrosluvun nousevan mahdollisimman korkeaksi (yli 15% tai jotain sinnepäin).
8. Avaa kiertokaasun lentotyhjäkäynnille -> Turbiini käynnistyy.
9. Jatkaa startterin pitämistä pohjassa kunnes N1 kierrosluku on noussut 60% lentotyhjäkäynnille.

Jos koneen pöllimisestä on kyse niin tässä vaiheessa voi jo lopettaa muiden sähkölaitteiden kytkemisen (radiot. lentovalot yms.) ja kiertää kaasu 100%:ttiin ja lähteä lentämään kohti "ryöstökohdetta"...
Tässä vaiheessa aikaa on kulunut noin pari minuuttia, joten melko nopeasti osaava pilotti tuollaisen vehkeen vie.

Tietääkseni hyvin harvassa turbiinikopterissa on jonkin asteinen virtalukko, yleensä ei ole.

Lisäksi hyvä olisi olla tyypit ko. konetyyppiin olemassa ja tai ainakin aikasempaa lentokokemusta turbiinihelikoptereista.
 
Ruotsin poliisi tiesi kaiken

Serbian poliisi paljasti ruotsalaisille kollegoilleen jo ennakolta helikopteriryöstön yksityiskohdat. Siitä huolimatta Ruotsin poliisi ei onnistunut nappaamaan rahavaraston ryöstäjiä.

Ruotsin poliisi oli harvinaisen hyvin informoitu tulevasta ryöstöstä.

- Me annoimme heille kaiken tarvittavan tiedon ryöstön estämiseksi, kertoo serbialainen poliisipäällikkö Milorad Veljovic Aftonbladet- lehdelle.

- Saimme vihiä, että suurryöstö on suunnitteilla. Keräsimme kaiken tiedon mitä saimme, ja välitimme sen Ruotsin poliisille.

Aftonbladetin haastattelema serbialaispoliisi on pahoillaan siitä, että ryöstäjät pystyivät toteuttamaan suunnitelmansa.

- Me todellakin teimme kaiken voitavamme täällä -emme tosin itse matkustaneet Ruotsiin ja pysäyttäneet ryöstöä, Veljovic näpäyttää ruotsalaiskollegojaan.

Ruotsin keskusrikospoliisi ei halua kommentoida Serbian poliisin tietoja.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom