True Detective (HBO 2014 - )

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TML
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Enemmän tai vähemmän levällään oli tämä jakso jotenkin. Jatkossa toivon enemmän rituaalimurhia ja vähemmän hämäräbisneksiä tai ainakaan minun mielenkiintoni ei pysy yllä, olkoonkin että tunnelma on mukavan vastenmielinen ja hahmot myös.

Ite tykkäsin, sopivan hämärää settiä eikä kaikkea alleviivattu heti niinkuin ei ekallakaan tuotantokaudella. Tosta ne palaset sitten lähtee rakentumaan taas yhteen ja ekakin jakso käy enemmän järkeen kun tietää asioista enemmän. Näin tämä oli viimekaudellakin.

Pilotti ei herättänyt minkäänlaista mielenkiintoa katsoa seuraavaa jaksoa, vaikka tietysti tulen niitäkin katsomaan ennen päätöstäni siitä kiinnostaako sarja lopulta lainkaan.
Ei edellinenkään kausi tosin kovin vahvasti tempaissut mukaansa alussa, eikä oikein muissakaan vaiheissa, niin oli siinä sentään enemmän vetoa kuin tässä.

Minusta liikaa alleviivattiin päähahmojen ongelmia.

Minusta se tuntui suorastaan väkinäiseltä yritykseltä vääntää jokaiselle heistä hirvittävät syndroomat.

Minusta tämä oli ihan hyvä aloitus. Vähän kyllä munkin silmään pisti, että kaikkien ongelmista tehtiin niin jäätävän iso numero, mutta itse olen optimistinen. Colin Farrell oli loistava!

Kaikilla oli joo vitullisia ongelmia, huomasin kanssa. Colin Farrellin hahmo herätti lähinnä sääliä ja myötähäpeää, enkä siis tarkoita sitä haukkumismielessä koska hyvinhän se oli näytelty, mutta toivon että jatkossa kaikki hahmot eivät jää yhtä negatiivisiksi mitä nyt tässä avauksessa, koska se kuitenkin on se mitä tarvitaan, että tarina tuntuu mielekkäältä seurata. Mulla on myös aika alhainen toleranssi sekavuudelle varsinkin piloteissa: tietty määrä on ok, mutta liika hämmennys vain on liikaa ja nyt tässä meni kipuraja mulla rikki. Johtuu varmaankin siitä, että mun on tosi vaikea hahmottaa uusia nimiä ja kasvoja ja samanaikaisesti jotain vihjailevia tapahtumia ja mysteerejä, oon siinä varmastikin keskivertoa huonompi.

Tykkäsin kyllä kovasti. Toki tässä jaksossa oli enemmän hahmojen taustoja, ekassa kaudessa lähettiin ratkomaan sitä murhaa ja hahmoja valotettiin koko kauden siinä sivussa. Nyt on melkein kaikki hahmot jotakuinkin selvillä ja lähetään vasta kakkosjaksossa ratkomaan rikosta. Eli vähän eri asetelmista lähetään, mutta kaikenkaikkiaan kyllä huomas mikä sarja on kyseessä. Ei sekotu mihinkään peruspoliisisarjaan, vaikka enemmänkin sitä onkin kuin mitä ykköskausi olikin. Nyt toivoisi kyllä jaksoja lisää :D Meinaa 4 päähahmoa ja kaikkien hahmon taustoja kerrottiin niin meni aikaa siihen, ois voinut vaikka 10 jaksoa olla. Toki varmaan tästä lähtien seurataan lähinnä kahta juonta, vincen juonta ja sitten poliisikolmikon kun ratkovat rikosta. Yhistävä tekijä kai tuossa on että colin on vincen taskussa vähän, jossain vaiheessa varmaan saa selville että vince on takana ja jännä nähä mitä tekee, kummalla puolella on.(supermutu).

http://vmashup.com/IOnLUX9b
Alkubiisi oli aika lame, oisivat pistänyt jotenkin näin tuon. Tuohan oli ton trailerin musa, vitun kova.

Jännä kanssa toi että woody ja matt oli tässäkin kaudessa tuottajina, farrel ja kumppanit taas eivät.

Yhistävä tekijä kai tuossa on että colin on vincen taskussa vähän, jossain vaiheessa varmaan saa selville että vince on takana ja jännä nähä mitä tekee, kummalla puolella on.(supermutu).
Samaa mutua täälläkin, tosin onhan tuo päivänselvä johtopäätös. Voisi kuvitella siellä jonkin erikoisemman mutkan olevan liittyen tuon kaksikon puuhiin.

Muutenkin mun mielestä oli mukava kun kaikki 4 esiteltiin ja käsiteltiin, luo paljon pohjaa omalle mutuilulle kun miettii miten kaikkien ongelmat ja yhteydet voi alkaa vaikuttamaan.
Esimerkiksi se että Rachel McAdams hahmo on vissiin seksiaddikti tai muuten vaan kinky, ja sitten tästä talosta löytyi teemaan sopivaa hommaa sekä tietty tuon sisko.
Kitchsin hahmosta kun esiteltiin se keissi ettei sitä naikkosta päästänyt pälkähästä tarjouksesta huolimatta, niin varmaan ottaa melkosen lujaa itsensä poliisi -vastakohdan eli Farrelin kanssa. McAdams tuntuu sitten olevan siinä välissä, mutta se on muuten vain melkosen erikoinen tapaus.
Vaughnista nähtiin ainakin omasta mielestä vilahduksia tuossa ettei se välttis noin viilipytty tuu olemaan sarjan läpi asti.

Ekassa jaksossa saatiin hyvin puristettua kasaan alkuasetelma. Mun mielestä noi ongelmien näyttäminen ja muutenkin laajat esittelyt oli hyvä siitä, että nyt pääsee se varsinainen keissi kehittyy ja osaa sitten miettiä miten kukin siinä tulee käyttäytyy ja mitä siitä voi seurata.

Jännä kanssa toi että woody ja matt oli tässäkin kaudessa tuottajina, farrel ja kumppanit taas eivät.
Juu tuosta taidettiin mainita jo ennen kuin sarja alkoi, muistaakseni heti kun tuli ekaa juttua että tulisi season 2.

Kyllä tästä kakkosseasonista vielä jotain saadaan kokoon, mutta oli joo liikaa tavaraa yhteen jaksoon. Kersat meillä heräili pitkin jaksoa ja piti pausetella ja katsoa pienellä volumella. Ilman totaalikeskittymistä meni osa tarinan vihjauksista ohi.

Season 1 oli rautaa siihen asti kun löysivät sen kaasunaamari-Reggien piilopaikan. Toivottavasti Season 2 pysyy paremmin kasassa loppuun asti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yhistävä tekijä kai tuossa on että colin on vincen taskussa vähän, jossain vaiheessa varmaan saa selville että vince on takana ja jännä nähä mitä tekee, kummalla puolella on.(supermutu).

Samaa mutua täälläkin, tosin onhan tuo päivänselvä johtopäätös. Voisi kuvitella siellä jonkin erikoisemman mutkan olevan liittyen tuon kaksikon puuhiin.

Luulen, että ei ole noin, koska Frankilla meni bisnekset vituiksi Casperin kadottua ja nyt kun poliisi alkaa tutkia murhaa, niin Frankin hämäräbisnekset voivat tulla julki. Luulen, että Ray koettaa suojella Frankia muilta poliiseilta ja samalla ratkoa murhaa.

Muutenkin mun mielestä oli mukava kun kaikki 4 esiteltiin ja käsiteltiin, luo paljon pohjaa omalle mutuilulle kun miettii miten kaikkien ongelmat ja yhteydet voi alkaa vaikuttamaan.
Esimerkiksi se että Rachel McAdams hahmo on vissiin seksiaddikti tai muuten vaan kinky, ja sitten tästä talosta löytyi teemaan sopivaa hommaa sekä tietty tuon sisko.

Minä luulen, että Ani raiskattiin tms. aikaisemmin ja sen takia hän kuljettaa mukanaan veitsikokoelmaa ja epäilen, että alun seksijuttu oli jotain raiskausfantasiaa. Olisi muuten aika kova twisti, jos Ani olisi nuorempana ollut noiden Tutlen porukoiden uhri.

Kitchsin hahmosta kun esiteltiin se keissi ettei sitä naikkosta päästänyt pälkähästä tarjouksesta huolimatta, niin varmaan ottaa melkosen lujaa itsensä poliisi -vastakohdan eli Farrelin kanssa. .

Minusta Paul kieltäytyi naikkosen seurasta impotenssin takia. Paul tiesi, että ei seiso kuitenkaan ja ei sen takia tarttunut tarjoukseen.

Itelle kyllä kolahti ihan alusta asti tämäkin toinen kausi aivan kuten ensimmäinenkin. Jotenkin tuo synkkä ja ahdistava tunnelma iskee meikäläiseen ja varmaan hehkuttaisin tätä sarjaa, vaikka koko kausi jatkuisi samanlaisena eikä mitään tapahtuisi kokoaikana.

Joo itse kuulun kans koulukuntaan joka ei yhtään tykkää kun eka jaksossa on miljoona toisiinsa vielä liittymätöntä kohtausta.

Tunnelma ei ollut vielä järin vahva, mutta kattellaan. Eiköhän tästä jotain kehkeydy...

e ja joo ärsyttävän ongelmaisia ovat...

Viimeksi muokattu:
Samaa mieltä kuin muut, liikaa tuotiin naamalle stereotyyppiset hahmot ja niiden ongelmat. Vincen kuviot jäi ihan sekaisiksi, liikaa nimiä ja sälää että olis pysynyt alkuunkaan mukana.

Muistaakseni ekalla seasonilla hahmot rakentui oikeastaan koko sarjan ajan. Woody oli aluksi kunnon superisi ja vasta parin jakson jälkeen alkoi paljastua kaapista mörköjä ja vähän sama kävi Matthewin kohdalla. Nyt tuntuu ainakin toistaiseksi liiaksi siltä että homma on selvä, mutta voihan jotain yllättävää käydä, esim kaikki onkin lopulta taviksia. :D

Prkl ku olisivat vaan pitäneet tuon vanhan tunnarin. Se asetti heti tunnelman kohdilleen ja tuo uusi ny vaan on huono.

Joo. Harvemmin sitä tulee itkettyä jostain TV-sarjan tunnarista. :D Mutta muistan ku pamautti 1. kauden käyntiin, niin tuli jo muusikin alkaessa sellainen tunne, että tämä ei olekkaan mikään tavallinen rikossarja.

Samaa mieltä kuin muut, liikaa tuotiin naamalle stereotyyppiset hahmot ja niiden ongelmat. Vincen kuviot jäi ihan sekaisiksi, liikaa nimiä ja sälää että olis pysynyt alkuunkaan mukana.

Muistaakseni ekalla seasonilla hahmot rakentui oikeastaan koko sarjan ajan. Woody oli aluksi kunnon superisi ja vasta parin jakson jälkeen alkoi paljastua kaapista mörköjä ja vähän sama kävi Matthewin kohdalla. Nyt tuntuu ainakin toistaiseksi liiaksi siltä että homma on selvä, mutta voihan jotain yllättävää käydä, esim kaikki onkin lopulta taviksia. :D

Samoin kuin eka session yksi alun kantavia voimia oli se imo että hahmot kertoivat haastatteluissa omaa versiota tarinasta niin homma lähti kasvamaan eri henkilöiden näkökulmista tuoden eripuolia asiaan. Olin jopa ihan täysin varma että kakkos seasonikin perustuu siihen että päähenkilöitä haastatellaan/kuulustellaan vanhasta keissistä ja ajattelin onkohan liikaa toisintoa. Nyt tuntuu ettei ois haitannut vaikka kakkos seasoni olisi alkanut samoin...

Joo. Harvemmin sitä tulee itkettyä jostain TV-sarjan tunnarista. :D Mutta muistan ku pamautti 1. kauden käyntiin, niin tuli jo muusikin alkaessa sellainen tunne, että tämä ei olekkaan mikään tavallinen rikossarja.

Miettikääpä (jos olette tarpeeksi vanhoja) että joku Ritari Ässän tunnari olisi vaihdettu joka seasonilla. Ei vittu...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom