SUPERCARB 1kg -40%

Treenivaatteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emilie
  • Aloitettu Aloitettu
Minkälaisissa vaatteissa punttimimmit treenailee salilla? Itse käytän mieluiten juuri urheiluun suunniteltuja vaatteita, kuten Röhnischiä. Tavalliset T-paidat ja puuvillahousut kun ovat jumalattoman kuumia ja niihin tarttuu hiki todella nopeasti. Nämä laadukkaammat vaatteet ovat kyllä törkeän kalliita, mutta kai se on niin, että laatu maksaa.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Juu, laadukkaita vaatteita pitää olla, ja minäkin olen kovasti tykästynyt "röhniksiin" ja Better Bodiesin vaatteita käytän kanssa. Treenatessa on aina yleensä pitkät housut, joko jazz- tai joogamalliset, ja gollegehuppari ja lippis. (Jotenkin lippis päässä saa olla enemmän omissa oloissa.) Pienemmissä "tyttö"-topeissa treenaan oikeestaan vaan just ennen kisaa, ni pystyy vähän tarkkailemaan kuntoa samalla.

joo, samoin täällä, eli ehdottomasti pitää olla tarkoitukseen soveltuva vaate. Esim. eräs mun lempivaate on sellanen davidin lyhythihainen paita, joka päällä ei edes tunne hikeä. Jalkatreenipäivän en tosiaankaan menisi pistämään mitään hengittämättömiä housuja jalkaan, se olisi enemmän kuin epämukavaa...

lippiksiä sen sijaan mä en ole ikinä oikein ymmärtänyt :D

Treenailen jazzhousuissa ja t-paidassa tai hihattomassa. Malli kuten kuvissa. (ilman tuota pupua kuvassa 2 ;) )
Mun mielestä t-paidan hyviä ominaisuuksia:
* hikoamisen kestävä. Ei saa tuntua että jo pieni hiki on kastellut koko paidan.
* tarpeeksi joustava että menee riittävästi ihoa myöten. Liehuhelmaisia t-paitoja en käytä. (esim. selkäliikkeissä olisi kamala kun paita "valuisi" kainaloita kohti.
* riittävän pitkä, että esim ylätaljassa kurotellessa ei paidasta tule napapaita-mallista. -> tähän auttaa myös:
* hihattomuus. Pienet hihat ei nosta paitaa ylemmäs kurotellessa.
* tummahko. En viihtyisi söpön pinkissä.
* riittävän suuri pääntie ettei tunnu kuristuvansa. (mun Puman paidalle täytyisi tehdä jotain. Sen pääntie tulee liian lähelle kaulaa ja se ahdistaa.)
Housuina käytän pitkälahkeisia mustia jazzhousuja. Harkinnassa hankkia jonkun muun väriset seuraavaksi, mustia on ollut jo monta housuparia; ne kun tuntuvat haalistuvan niin äkkiä pesussa. Kun vain löytäisin sopivan tummahkot...

Liitteet

• motion.gif
    motion.gif
    7,2 KB · Katsottu: 16 156
  • motion2.webp
    motion2.webp
    7,9 KB · Katsottu: 15 621
Olen tykästynyt Miatuotteen vaatteisiin. Ovat kestäneet tosi hyvin vaikka käytän ahkerasti. Eivät ole (ainakaan "tehtaan"myymälästä haettuna) pahan hintaisia ja ovat kotimaisia. Aika perusmalleja kyllä, ei mitään kovin erikoisen hienon näköisiä.
Salilla käytössä yleensä jazzhousut ja aika ihonmyötäinen t-paita. Vaatteiden olkonäöstä en kovinkaan paljon välitä, kunhan ovat kohtuullisen siistit. Tärkeämpää mulle on että vaatteet on mukavan mallisia, hiki ei tunnu ja että ne kestää jatkuvaa käyttöä & pesua menemättä piloille kovin äkkiä.

aika pitkälle samalla linjalla Vilma-liinan kans ,eli kollege hupparia ja
jazzaria tai sit ne better bodiesin kollege housut isot ja leveet, niillä on hyvä treenata .( minä en oo suosinu ikinä mitään tiukkaa ja pientä treenivaatetta)

Vaatteeni ovat enimmäkseen mallia 3V-röhnöpossu: vanhoja, väljiä, virttyneitä. Shortsit ovat must, pitkät housut vain ahdistaisivat. Käytän siis kaikkia niitä t-paidanröhjäkkeitä joita en ole enää vuosiin muualla käyttänyt. Kaunis näky tai ei, mutta käytännöllistä.

Toisaalta, ostinpa juuri uudet Niken trikoot, vaikka ovatkin riskillä rumat :rolleyes:

Minä oon ihanstunut Peak performancen ja "Röhniksen" vaatteisiin.
Salilla on yleensä Peakin leveälahkeiset pöksyt mallia Active WP (ostin just vasta itelle toiset samanlaiset kun oli tullu mustana!!) jotka on aiiiivan mahtavat! Ne on ylhäältä hyvin istuvat eli ei "lökötä" persauksista, suht matalavyötäröiset ja leveällä kuminauhalla (vyötärö). En tykkää yhtään treenata tiukoissa housuissa... Yläosastosta löytyy hihaton tai painijanselkäinen toppi, joka peittää mahan, en tykkää näytellä napaa... ;) Lisäksi mulla on lähes aina vetoketjullinen huppari, joka on helppo riisua jos tulee liian kuuma. Lippiskin on joskus päässä, vaikkakin se on viimeaikoina jäänyt jonnekin "hattuhyllyn" perukoille unholaan. Se kyllä antaa illuusion siitä niinkuin ois jotenkin "omissa oloissaan" niinku vilma-liina sanoikin... :D
Kyllä se on niin että se laatu on valttia näissä treenivaatteissa, jos haluaa että vaate pitää mallinsa eikä venähdä ja nukkaannu sekä menetä väriä usien toistuvassa pesussa!

Pärjään hyvin Better Bodies-housuilla, jo vanhat, sellaista ryppyistä nailonia, kahdet on, ne vanhimmat istuu parhaiten, ja kahdella keinokuituisella t-paidalla samasta firmasta. Froteesukat, jotkut kaarituettomat rintsikat ja aamutossumalliset kengät (resori edessä, ei nauhoja) ja saa treenata ajattelematta vaatteita.
Pilateksessa päälläni on hyvänmalliset mustat leveälahkeiset housut aivan ihmeellistä erittäin hiostavaa materiaalia, joka on muissa treeneissä erittäin epämiellyttävä. Housujen istuvuus lanneosassa on tärkeä, että ohjaaja näkee, teenkö liikkeet oikein ja perusteellisesti, kuvittelen.

Röhnis on täälläkin suurta huutoa, vaikkakin lähinnä paitapuolella, en ole mallistosta vilä kivoja housuja bongannut.
Housut on yleensa mallia lahkeista löysät ja pyllystä istuvat, jotta liikkuma varaa. (inhoan puikkareita )

Täytyy kyllä tunnustaa että paidat on kyllä joko toppi tai muuten vaan aikasta kireetä mallia, mutta lienee hieman narsistin vikaa, sillä minusta on mukava reenailla niin että saavutettu tulos näkyy, mutta huppari on kylläkin päällä kunnes kroppa lämpenee ja liikkeiden välissä ettei kylmene liikaa.

Minusta vaan tuntuu että ne hupparin helmat ja hihat on tiellä.....
( tekosyy )

niin ja lippis tai huivi on aina päässä, yleensä myös mp3 soitin, saapahan treenailla rauhassa.

Viimeksi muokattu:
Mä olen ehkä kans sen verran narsisti että tykkään pitää tiukempia yläosia. Uskottelen itselleni että pystyy paremmin seuraamaan liikeratoja ja tarkkailemaan keskivartalon asentoa. Lempparihousut on ehdottomasti mustat ja löysät mallia "yoga pant". Tuppaavat vaan isommilla merkeillä olemaan turhan kalliita. Jotain housuja oon joskus teettänyt kaverin äidillä. Useimmiten ostan treenivaatteet viimeisistä poistoeristä ja yksittäiskappaleista, silloin saa merkkituotteitakin joskus jopa halvalla. Kesäisin kun salin ilmastointi on todella tehotonta, siirryn usein shortseihin.

Tuo on muuten ihan totta että nuo hyvät leveälahkeiset (ja pyllystä tiukemmat= ei lököpyllyt :D ) on ihan sikahintaisia. Itsekin pulitin niistä Peakin pöksyistä n.70€... Paljon muuhun ei kyllä rahaa menekään kuin treenihommiin ja ruokaan... (ja vuokraan ym... :( ) Mutta pakko oli saada kun ne eteen sattu! Olin jo vuoden yrittänyt bongailla niitä mustana, entiset samanlaiset ei ollu mitenkään niin mieluista väriä... mutta silti NIIN ihanat vain mallinsa ja laatunsa takia!
Ehkäpä tuota narsistin vikaa löytyy... siis ne tiukemmat hihattomat paidat... kun on se niin kiva nähdä niitä kovalla työllä hankkimia "tuloksia"... :D

NO MINÄ JO VÄHÄN AJATTELIN kun noita alkupään vastauksia lueskelin että mitäs ihmettä varten me naiset oikein hiki hatussa väännetään jos kaikki työn tulos peitellään vanhojen löysien rytkyjen alle!!

Kuulkaas nyt arvon leidit, kyllä homma on niin että mukavat vaatteet voi ja saa olla myös hyvän näköiset. Sitäpaitsi oman punoittavan naaman, rääkätyn kropan ja toivottavasti myös kivasti erottuvien lihasten näkeminen peilistä kuuluu ehdottomasti onnistuneeseen salisessioon, koska:
a) jos näky miellyttää voi taputtaa itseään päälaelle ja onnitella hienosta suorituksesta ("hyvä minä, jatkanpa samaa rataa")
b) jos ei ihan vielä näytä tarpeeksi hyvältä niin sehän vaan lisää motivaatiota seuraavaan treenikertaan ("---kele näytän vielä että noi jenkkakahvat tosta lähtee!")

Olen edelleen sitä mieltä että naisia näkee saleilla ihan liian vähän. Entä jos nekin harvat pukeutuu vaarin vanhoihin verkkareihin ja seinänvärisiin jättipaitoihin?? Kaupat on väärällään nättejä, laadukkaita ja mukavia sporttivaatteita napanäkymällä ja ilman, joten uskokaa vanhaa tätiä ja uskaltakaa olla naisen näköisiä siellä salillakin!

Kuntosaliohjaajana olen nähnyt monta ilahduttavaa tapausta, jossa nainen käy alkuun salilla t-paidassa ja verkareissa, ja parin kuukauden päästä vaihtaakin jo toppiin ja trikoisiin. Selvä merkki punttitreenaamisen vähemmän vaarallisesta sivuvaikutuksesta eli itsetunnon kohoamisesta kunnon myötä!! Ei yhtään huono homma.

Itse suosin myös yhdistelmää mukavuus & laatu, mutta kyllä vaatteen malli, väri ym. ulkoiset ominaisuudet painavat valinnassa ihan yhtä paljon. Panostamalla asiallisiin varusteisiin osoitan että arvostan edustamaani liikuntalajia (eihän golfiakaan pelata kumisaappaat jalassa), samalla näytän ettei 15 vuoden harrastelu ole mennyt hukkaan ja toivon esimerkilläni kannustavani muitakin aloittamaan/jatkamaan lajin parissa. Olettehan itsekin huomanneet että kokeneempien esimerkillä on saliympäristössä huikeasti painoarvoa, ja jos ei halua johdattaa nuoria kykyjä hakoteille niin saa olla aika varovainen sanomisissaan ja tekemisissään...

Hymyä huuleen tytöt, muistakaa että nainen pystyy kyllä näyttämään mieheltä jos haluaa (miksi ihmeessä?), mutta vain nainen voi näyttää naiselta! Eläköön se pieni (!) ero!!! :thumbs:

Mulla yleensä joku hihaton tai hihallinen salille suunniteltu toppi (esim.Röhnisch) ja jotkut verkkareita ohuemmat housut. Kunnon housuja en oo vielä löytynyt. Nämä nykyiset hiertää joskus nivusista kyykätessä :(, mut nyt tosiaan käytössä, kun teen salilla vaan yläkroppaa.

Nykyään useimmiten treenailen ainakin aluks collegepaita päällä, kun oon ollut vähän viluisempi.

ps.Kun salivaatteita hankin niin ekaks katon ulkonäköä, sit materiaalia ja jos sit näyttää siltä, et olis vielä mukavakin niin suunnistan sovituskoppiin... Siis tässä järjestyksessä :D

Mietä on taas moneksi. Itsellä mukavuus ennenkaikkea, ja joskus sitä mukavuutta saa meidän salilla hakea mikäli pukeutuu minimini treenikamoihin... :down: Kävijöissä sattuu nimittäin olemaan muutama niitä henkilöitä jotka eivät sitten huomaamattaan saa todellakaan silmiä irti nuoren ja kohtuullisen nätinkin tytön tekemisistä... No kylläpä usein saisi kumminkin vaikka alasti reenailla, eikä kukaan huomaisi...

Itsellä perusvarustus salilla hihaton tiukahko paita jonka päällä ohut "fleece" tyyppinen takki. Ja just tollaiset löysähköt treenihuosut, joista näyttää moni tyttö pitävän. :thumbs: Voin todeta, että itsellänikään ei mitään peittelemistä vartalossa ole, mutta en vaan tunne tarvetta sitä salilla kenellekään toiselle esitellä.

Useimmiten ostan kalliimpia merkkivaatteita, köyhän ei kannata ostaa halpaa.. Ja sillointällöin sattuu jopa alennuksesta pongaamaan Davidia tai röhnischiä.

Gillyn treenivaatekaapista löytyy toppeja (David ja Adidas), lyhyitä trikoo"shortseja"/mitälienevätkään (Nike ja Adidas) - ja toisaalta verkkareita ja välijiä t-paitoja :D Treenistä riippuu, mitä käytän, esim. jalkatreenipäivänä en tykkää käyttää verkkahousuja vaan valitsen joustavan alaosan, kun taas yläkroppaa treenatessa laitan usein verkkarit ja topin. Osittain (lue: aika pitkälti) treenipukeutumistani määrittää myös se, mitä kamppeita milloinkin sattuu löytymään puhtaana :D

Samaa mieltä Foxy Ladyn kanssa

Minulle ainakin oli ihan punttitreeniaikojen alusta lähtien tärkeää pukeutua niin, että kehtasin katsoa itseäni peilistä, ja lisäksi niin, että muutkin näkisivät, että treenauksella on jotain saatu aikaankin. Vaikka salilla onkin hihattomissa treenaus oikeastaan kielletty, ei siellä kukaan naisille mitään tule sanomaan, jos välillä onkin paljain olkapäin.

Eilen minua katseli yksi paaaljon nuorempi mies sennäköisesti, että hänen teki mieli sanoa jotain, ja kun autoin hänet alkuun, niin tulihan sieltä "Sulla on todella hyvintreenatun näköinen kroppa". Kiva kuulla kun täytän 60 kahden viikon päästä! Sanoin lisäksi, etten todellakaan ole tämän näköiseksi syntynyt vaan saan kiittää omaa treenausta viimeisten viiden vuoden ajalta. Hyvä mieli vieläkin.

Vaikka salilla onkin hihattomissa treenaus oikeastaan kielletty, ei siellä kukaan naisille mitään tule sanomaan, jos välillä onkin paljain olkapäin.

:offtopic: Miksi ihmeessä se on kiellettyä? Muistelen, ettet kylläkään treenaa Suomessa vaan olikossenyt Norjassa, mutta silti...?

Joo, Norjassa, en tiedä miksi se on kiellettyä, ehkä vain siksi että hikeä tarttuisi muka enemmän laitteisiin paidattomalta iholta, mutta harvoissa laitteissahan sitä niin nojaillaan? Vai olisikohan se ihan meille lihasten esittellijöille kiusaksi laitettu määräys, ettei muita kadehdittaisi? Täytyypä kysyä!

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
leenam sanoi:
Joo, Norjassa, en tiedä miksi se on kiellettyä, ehkä vain siksi että hikeä tarttuisi muka enemmän laitteisiin paidattomalta iholta, mutta harvoissa laitteissahan sitä niin nojaillaan? Vai olisikohan se ihan meille lihasten esittellijöille kiusaksi laitettu määräys, ettei muita kadehdittaisi? Täytyypä kysyä!

Kysyin tänään, vastaus oli, ettei haluta ihmisten olevan liian vartalofikseerattuja! No hyvä se, mutta kyllä sitä pukuhuoneessa kerkeää tarkistaa toistensa muodot......

Suositut

Back
Ylös Bottom