NO MINÄ JO VÄHÄN AJATTELIN kun noita alkupään vastauksia lueskelin että mitäs ihmettä varten me naiset oikein hiki hatussa väännetään jos kaikki työn tulos peitellään vanhojen löysien rytkyjen alle!!
Kuulkaas nyt arvon leidit, kyllä homma on niin että mukavat vaatteet voi ja saa olla myös hyvän näköiset. Sitäpaitsi oman punoittavan naaman, rääkätyn kropan ja toivottavasti myös kivasti erottuvien lihasten näkeminen peilistä kuuluu ehdottomasti onnistuneeseen salisessioon, koska:
a) jos näky miellyttää voi taputtaa itseään päälaelle ja onnitella hienosta suorituksesta ("hyvä minä, jatkanpa samaa rataa")
b) jos ei ihan vielä näytä tarpeeksi hyvältä niin sehän vaan lisää motivaatiota seuraavaan treenikertaan ("---kele näytän vielä että noi jenkkakahvat tosta lähtee!")
Olen edelleen sitä mieltä että naisia näkee saleilla ihan liian vähän. Entä jos nekin harvat pukeutuu vaarin vanhoihin verkkareihin ja seinänvärisiin jättipaitoihin?? Kaupat on väärällään nättejä, laadukkaita ja mukavia sporttivaatteita napanäkymällä ja ilman, joten uskokaa vanhaa tätiä ja uskaltakaa olla naisen näköisiä siellä salillakin!
Kuntosaliohjaajana olen nähnyt monta ilahduttavaa tapausta, jossa nainen käy alkuun salilla t-paidassa ja verkareissa, ja parin kuukauden päästä vaihtaakin jo toppiin ja trikoisiin. Selvä merkki punttitreenaamisen vähemmän vaarallisesta sivuvaikutuksesta eli itsetunnon kohoamisesta kunnon myötä!! Ei yhtään huono homma.
Itse suosin myös yhdistelmää mukavuus & laatu, mutta kyllä vaatteen malli, väri ym. ulkoiset ominaisuudet painavat valinnassa ihan yhtä paljon. Panostamalla asiallisiin varusteisiin osoitan että arvostan edustamaani liikuntalajia (eihän golfiakaan pelata kumisaappaat jalassa), samalla näytän ettei 15 vuoden harrastelu ole mennyt hukkaan ja toivon esimerkilläni kannustavani muitakin aloittamaan/jatkamaan lajin parissa. Olettehan itsekin huomanneet että kokeneempien esimerkillä on saliympäristössä huikeasti painoarvoa, ja jos ei halua johdattaa nuoria kykyjä hakoteille niin saa olla aika varovainen sanomisissaan ja tekemisissään...
Hymyä huuleen tytöt, muistakaa että nainen pystyy kyllä näyttämään mieheltä jos haluaa (miksi ihmeessä?), mutta vain nainen voi näyttää naiselta! Eläköön se pieni (!) ero!!! :thumbs: