Treenituntemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja uivi
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
:)Tulipa mieleeni, että olisi kiva lukea muiden tuntemuksia salitreeneistä (ja miksei muustakin urheilusta). Hyvin, huonosti tai siltä väliltä menneistä treeneistä haluisi jauhaa kumppanille tai kavereille vähän liian innokkaasti (ne kun eivät aina ole yhtä innostuneita, kuin minä ;)), joten ajattelin että punttimimmien palsta ois oiva paikka purkaa. Silloin kun oma treeni tuntuu vaikka menevän päin kukkaruukkua, niin on mukava saada vertaistukea kohtalotovereilta.. tietää ettei kaikkien muidenkaan treenit ole aina 110%:sesti onnistuneet. Hyvin menneet treenit, niin omat kuin muidenkin, taas motivoivat treenaamaan.

Jos tällainen thread on jo olemassa niin poistakaa toki, omaan silmääni ei vain ole eksynyt.

Mun eka thread, joten sanokaa jos koko idea on ihan tyhmä. :nolo:

Itse olen ruvennut salilla miettimään, että treenaanko tarpeeksi kovaa? Joka paikassahan sanotaan, että naiset treenaavat liian kevyesti kehittyäkseen.. Entäs mistä tiedän treenasinko juuri tänään tarpeeksi kovaa? Onko mulla tarpeeksi hiki? Puuskutanko? Kai sen kovan treeniin nyt näkyä pitää? Tuliko varmasti maksimimäärä toistoja, vai oisko vielä mennyt pari? Vai treenaansinko sittenkin itseni liian piippuun? Muistinko ajatella työskentelevää lihasta? Sainko tuntuman jne.

Tänään treenasin selän, hartiat ja rinnan. Treeni lähti kulkemaan ihan hyvin. Mulla vaikuttaa eniten treenin sujuvuuteen ehdottomasti psyyke. Peilistä kun katselin itseäni treenatessa, niin ajattelin ensiksi että ei v***u mikä plösö siellä puuskuttaa, mut sit aattelin et en mä tän plösömmäks ainakaan treenaamalla voi tulla. :curs: Treeni meni oikeastaan tosi hyvin. Sain joka liikkeessä tuntuman, vaikken nyt joka toistossa kuitenkaan. Oli mukavaa kun salilla oli vain pari tyyppiä. Olen yleensä jotenkin arka jos sali on täynnä "bodari-naisia", enkä pysty keskittymään ja psyykkaamaan itseäni yhtä tehokkaasti ja treeni kärsii. Tää on mun pahin ongelma. Mä välitän vieläkin välillä mitä ne muut musta ajattelee. Vaik ei ne varmaan ajattele muuta kuin omaa treeniään. Johtopäätös on se että huono itsetunto vaikuttaa negatiivisesti lihasten kehittymiseen. :(
No treeni meni kuitenkin niin hyvin, että ajankulukin katosi ja loppuillan olen taas ollut kuin pilvessä (tai sitten se johtui kloritesta jolla siivosin :lol2:). Nyt ei taas jaksa odottaa seuraavaa salikertaa. :haart:

Miten sulla meni tänään salilla?:)

Saa varmaan vastata vaikkei just oiskaa ollu reenaamas :D Itellä ollut nyt sairasteljen takia 2 viikkoo niin et kerran oon käyny kokeilemas onnea välis...
Mut halusin kommentoida noin niinku treenaamista muuten, jalkatreenit on itellä kyl sellanen missä pystyn antamaan ittestäni lähes joka kerta kaikkeni ja pystyn keskittymään täysillä, aivan sama mitä ympärillä tapahtuu (hyvänä apuna varmasti mp3-soitin ja just se musa mistä ite tykkää) :)
Mulla on vähä samaa vikaa et vaahtoan kavereille (jotka ei siis käy salilla samalla tavalla kun mä, u know; hikoilemas ja ähisemäs) treeneistä ja sit se keskustelu rupee oleen sellasta yksinjuttelua jota kaveri säestää ymähtelyillä ja pään nyökkäyksillä :D minkäs teet ku on nii liekeis ;) Onneks avomiehellä sama harrastus, on ees joku jonka kans saa keskusteltua noin niinku livenäkin!

Eilinen treeni ei oikein mennyt hyvin. Oikea etureisilihas otti itseensä (lämmittelin kai huonosti) ja siitä syystä meni vähän persiilleen.

Kotona sitten join palkkarin ja söin, ja sitten pikkasen irtokarkkeja niin meni pakki sekaisin. Eikun oksentamaan.

Eli ei hyvä päivä eilen. Tänään uudella innolla ratsastamaan, ja huomenna taas salille. :)

Tää on hyvä thredi!:)

Itsekin mietin treenin aikana ja sen jälkeen todella paljon omaa treeniäni (niin kai se on pakkokin, jos kehittyä meinaa:)). Kokoajan pyörii vuoropuhelu itsensä kanssa siitä, treenaako tarpeeksi täysillä ja tekeekö niin suurilla painoilla kuin pystyy niin monta toistoa, kun pystyy ym. Paras merkki hyvästä ja perille menneestä treenistä on mielestäni kuitenkin se, miltä myöhemmin tuntuu. Tulivatko paikat kipeiksi, ja juuri ne paikat joita oli tarkoitus treenata.

Kohta salille:haart: Toivottavasti tänään tulee hyvä treeni!

Ainoa mitä murehdin tällä hetkellä on se ettei ole treenikaveria. Tietenkin painot näin alussa on vielä hallinnassa ja liikkeitä pystyy itse suorittamaan hyvinkin pitkälti yksin.

Ja muutenkin olisi kiva saada joku jonka kanssa salilla mennä. :rock:

Tämmöinen on hyvä keksintö, itellä puuttuu treenaavat kaverit, niin ei viiti aina ääneen vaahdota puntista, hiihtämisestä jajajaja...;)

Eilinen treeni meni muuten ihan hyvin mutta pientä uupumista sarjoissa havaittavissa, syynä lienee osittain kai se, etten ole ehtinyt punttia vähään aikaan tehdä. Vähän yrittämisen puutettakin kai ja keskityin liikaa muihin. Miun ongelmana on se, että pitäisi tällä hetkellä tehdä kiertoharjoitteluna (kuntopiirimäistä?) puntti ja juosta koko ajan paikalta toiselle. Tarkoittaa siis sitä, että salille pitäisi jaksaa herätä ajoissa, ettei siellä ruuhkaa ole, koska vähän nolottaa varata niitä laitteita/painoja. Eilen en herännyt ajoissa, piti vähä yrittää väistellä, koska tiedostan harjoittelutapani ärsyttävyyden.

Mulla parhaat aamut on aina ne saliaamut.
Viikonlopputreenit on ihan kunkkuja kun saa olla yleensä itekseen.

Tänään meni hyvin, painoja sai lisätä eilisestä kivasti. Mä kyllä myös pelkään etten treenaa tarpeeksi rankasti kun ei mulla juurikaan ole ongelmia palautua.
No, nyt kyllä tuntuu vatsalihaksissa ja randomilla joku mesta on joskus, ei kipeä, mutta tuntuu että on tehty.
Jos on hyvä päivä, menee salillakin hyvin. Ihmettelen, miten nyt oli niin mainiot treenit kun kiukkusena läksin aamulla. Heti herättyä kun tuli tiuskittua ja kiukuteltua :(

Miullakaan ei oo treenikavereita, eikä suurin osa kavereistani näe mitään järkeä punttailussa... Mutta väliäkös hällä :)

Miulle on sopinut jotenkin paljon paremmin tämä 1-jakoinen ohjelma entisen 4-jakoisen sijasta. Nyt treeni todella tuntuu. Yritän välttää ylitreenaamista, koska sairastelen todella helposti, mutta rakastan sitä kun treenin jälkeen on sopivan kuitti. Salilla ihaninta on juuri se, kun löytää keskittymisen ja aika hujahtaa ilman muita stressaavia ajatuksia. Tuohon tilaan pääsen harvoin aerobista treeniä vääntäessä. Salilta lähtee aina hyvä mieli mukana :)

Hyvä thread! :)

Mä saan salilla aina jonkun ihmeellisen itsevarmuuden tunteen... vaikka muuten saatan olla epävarma itsestäni, niin salilla itseluottamus on kyllä huipussaan :D En välitä pätkääkään mitä muut musta ajattelee ja keskityn vaan omiin juttuihin. Puntilta lähtiessä on yleensä aina hyvä ja varma fiilis. Saan sieltä voiman tunteen, paitsi fyysisesti niin myös henkisesti.

Tulipa taas huomattua, kun kävin eilen ensimmäistä kertaa itselleni uudella salilla, että kuinka tärkeä salin tunnelma on oman treenin kannalta! Yliopiston saleilla on ihan ok treenata, kyllä sielläkin näkee tosissaan treenaavia miehiä (ja naisia sillon tällön..), mutta kaipaan jotenkin enemmän fiilistä, että muut tytöt ei katso "onpa tuo hullu kun ei polje pyörää puolta tuntia ainakin vaan lisää vaan painoja" tms.

Mut tämä uus kokemukseni toi treeniin kyllä tosissaan lisäpotkua, kun kaikki salin ihmiset treenasivat kunnolla! Tulee semmoinen fiiliskin, että kuuluu joukkoon vaikkei tunne koko salilta ketään :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Voisin sanoa, että torstaina tehty intervallijuoksulenkki sai veren kiehumaan ihan väärällä tavalla :curs:
Alkuunsa tuntui, että kaikki on huonosti. Rintsikat kutitti, sykevyö kiristi ja pipo ei pysynyt kunnolla päässä. Puolen tunnin jälkeen alkoi sitten vetoharjoitukset ja ylläripylläri kesken kaiken iski mahoton penikkakipuilu oikeaan sääreen ja hetken kuluttua se siirtyi vasempaan myös. Siinä sitten itku kurkussa sain rynniä kotiin sykkeet taivaissa (kävellen tuska oli huomattavasti suurempi).

Sen siitä saa kun luulee voivansa juosta vaikka kuinka paljon ilman vaivoja.

Onneksi oireilu häippäs päivän levolla ja kunnon hoidolla.

Juoksu on kyllä tuhansien tunteiden laji. Välillä ei voi uskoa sitä onnen huumaa ja tuntuu kuin osaisi lentää. Toisinaan jalka ei nouse, kaikki painaa ja vitutus kaksinkertaistuu.

Hyvä sali oli eilen. En ähkinyt verenmaku suussa, en miettinyt jaksaisinko enemmän tai kovemmin. Joissain liikkeissä taisi olla edellistä kertaa isommat painot ja jotain liikettä en jaksanut siten kuin olin jaksanut edellisellä kerralla. Nyt meninkin töitten jälkeen suoraan salille.

Salin jälkeen oli hyvä fiilis. Tänään ei ollu paikat jumissa, hyvä niin, mutta kyljissä tuntuu et jotain tuli tehtyä.

Musta tuntuu, et oon vieläkin jumissa kolmen päivän takaisesta treenistä. Paikat on kipeet. No mut se ei kai tarkota ettenkö olis palautunut? Tänään oli taas tosi hyvä treeni. Paitsi etten millään enää lopuksi jaksanut yhden jalan prässiä, joten jätin sen kokonaan tekemättä. Eipä silti haittaa. Pitää kuunnella kehoa.;) Vai kuuntelinkohan mä sittenkin laiska-minää?:D Olin kuitenkin käyttänyt treenaamiseen jo tunnin, joten senkin takia oli hyvä lopettaa, paikat tärisi ja palkkari vain mielessä.
Tein tänään suorin jaloin maastavetoja. Ajattelin "pumppailla kevyesti", 5x15, jotta saisin mukavan poltteen takareisiin, mut ekan sarjan jälkeen huomasin et kevyeen pumppailuun tuli laitettua liikaa painoa, vikat toistot meni just ja just. No tein sitten vain 3x15. Kyykyyn sain lisättyä painoja 2,5kg (kyykky vasta 43,5kg ja sekin tekee tuskaa). Tajusin korjata jalkojen asentoa ja kyykkääminen muuttui heti luontevammaksi! Olen kyykännyt ennen niinkuin salityöntekijä on neuvonut.. kutsuisin entistä kyykkytyyliäni tönkkökyykyksi, sillä siltä se on tuntunut. Pitäs vaan luottaa siihen omaan tuntumaan ja kokeilla mikä sopii itselle. Kyykky alkoi heti tuntumaan enemmän pakaroissa. Nyt työntö ei lähtenyt pelkästään reisistä, joten sai kovemmin puskettuakin. Toivottavasti kyykky lähtee nyt kehittymään kunnolla. Hammerkääntöön tuli kilo lisää, koska päätin että teen isommilla painoilla kuin viimeksi piste. Illalla pitää varmaan tehdä lyhyt palauttava tassuttelu ulkona.

Hiphei, oon parantunu nyt kokonaan huomenna ja huomiselle tehdyistä treenisuunnitelmista todella on tulossa totta! Can't wait!!! Mukaan tulee rakas isosisko joka ei siis aiemmin ole tuolla salilla käynyt missä mä käyn, tarkoitus olis käydä sit läpi niitä "tuntemattomia" laitteita ja vehkeitä, systeri on saattanut maailmaan 4 suloista lasta joten nyt on sitten aika pistää mamma kuntoon ;) Ennen muksuja systeri kävikin intohimoisesti salilla joten ei se ihan outo laji hänellekään ole :) Mukavaa saada treenikaveri ainakin osalle treenikerroista.
edit: ilmaisimpas itteeni hömpästi alussa :D eli huomiseen mennessä olen parantunut kokonaan ja suunnitelmat huomiselle siis toteutuu :)

Fiiliksiä viime eli tän viikon treeneistä: kyykkytreeni, jossa eka kova kyykky ja perään kova mave. Aika perustuntemuksia treenin aikana: lievä päänsärky (johtunee kovista paineista ja hapenpuutteesta, tosi terveellinen laji), pyörrytys, paha olo, vapina. Silti jollain kierolla tavalla tää on mun lempitreenini, jota aina odotan (kauhunsekaisella innolla). Viikon loput kolme treeniä on kevyttä kauraa, tulee hassu kaikkivoipaisuuden tunne ett jos siitä ekasta treenistä selviää kunnialla niin loppuviikon kolmesta treenistä on pakko selviytyä helposti. Treenin vika liike haba menee usein aika koomassa...

Ohjelmani on 2-jakoinen ja treenaan neljästi viikossa, jokainen treeni on erilainen. Vaikka haluan ja yritän vetää kaikki treenit täysillä, stressiä (treeneistä ei saa stressata!) vähentää se, että tiedän kokonaisrasituksen olevan kuitenkin aika kova. Jos siis yks liike menee ei-ihan-täysillä, se ei kehitystä pysäytä. Tällä viikolla myös tajusin, että ihan sama vaikka kaikki tuijottais kun teet jotain omia juttujani, treenaan itseäni varten enkä muiden mieliksi. Mun treenit, mun kehitys. Ihan sama mitä muut tekee (kunhan pysyvät poissa tieltä).

Mulle on alkanut kehittyä latsit. Oon tosi onnellinen. Tuntuu jotenkin erilaiselle maatakin penkillä ja vetää lavat yhteen, kun penkkiä vasten tuntuu jotain pehmeää. Yhtenä päivänä raaputin selkääni ja luun sijaan sormeni osuivatkin lihaan, siellä on lihas!!! Motivaatiota latsien reenaamiseen oon odottanut ja se on saapunut, hammasta purren yritän kanavoida "V***u mä vihaan tätä liikettä"-energian liikkeen suorittamiseen sen välttämisen sijaan. Vatsoista yritän taas luistaa, huono minä (tyhmä minä).

Pientä huolestumista on aiheuttanut takareisi, jota tietämättömyydessäni harjoitutin liian kovalla liikkeella viikko sitten perjantaina ja lihasparka on vieläkin jotenkin kumman tuntuinen. Ei se treenejä haitannut, onneksi, mutta ei se ihan kunnossakaan kyllä ole. Joku pieni venähdys tms. Mutta siitä olen ylpeä, että siirsin kyykkytreeniä parilla päivällä takareiden takia enkä siis ehdoin tahdoin rääkännyt rikkonaista lihasta. Tämän kun oppisin silleen perusteellisesti enkä aina vaan menisi ett joo, on se jo ihan hyvä (selkä yleensä...) ja sit napsahtaa uudestaan. Venyt on jääneet tällä viikolla, ensi viikolla takas ruotuun ja lihakset pitkiksi! Niin, selän treenamismotivaatiota saattoi hieman lisätä perjantain leuanvetoenkat. Milloinkahan saisin jotain vatsaenkkoja kehiin?

Miun ongelmana on se, että pitäisi tällä hetkellä tehdä kiertoharjoitteluna (kuntopiirimäistä?) puntti ja juosta koko ajan paikalta toiselle. Tarkoittaa siis sitä, että salille pitäisi jaksaa herätä ajoissa, ettei siellä ruuhkaa ole, koska vähän nolottaa varata niitä laitteita/painoja. Eilen en herännyt ajoissa, piti vähä yrittää väistellä, koska tiedostan harjoittelutapani ärsyttävyyden.

Miten toteutat tämän? Siis tuon kiertoharjoittelun.Toistot,sarjat ja mitä teet.Olen itse miettinyt hieman vastaavaa omaan ohjelmaani ja olisi kiva tietää miten sitä voisi toteuttaa.

Nukuin viime yönä reilut 13h ja uninen olo jatkui koko päivän. Jotenkin ei saanut syötyä tarpeeksi, vaikka yleensä ruokaa menee reilusti. Treenitkin oli aika vaisut, jotenkin tuntui ettei vaan kulje. Yritin räpeltää selkä-hauis-takareisi-pohje-treenin, 40min olin salilla. Ensi viikko tulee olemaan huilia ja tuntuu nyt, että tulee ihan oikeaan aikaan. St Petersburg, here I come!! :) Reissun jälkeen palataan sit taas treenien pariin uutta intoa puhkuen! Nyt vetämään vielä tuhti iltapala naamaan ja sit unta palloon.

Miten toteutat tämän? Siis tuon kiertoharjoittelun.Toistot,sarjat ja mitä teet.Olen itse miettinyt hieman vastaavaa omaan ohjelmaani ja olisi kiva tietää miten sitä voisi toteuttaa.

Mie teen kierron "neljässä erässä" tällä haavaa. Kiertoja (=sarjoja) kolme ja toistoja 20. Ensimmäisessä erässä on penkki, pullover laitteessa(olettaisin nimeksi), olkapäät ja ojentajat. 2.erä leuanveto, hauis, maastaveto, punnerrus (siis ihan normi). 3. erä kyykky, prässi, etu- ja takareidet. 4. vatsa, selkäliikkeitä, erilaisia 4kpl. Tuo viimeinen vähä elää sen mukaan, ehtiikö. Vähän hankala tapa, kun kaikkiin laitteisiin ei välttämättä pääse ja taukoja ei ole tarkoitus pitää. Aamuisin olen käynyt, illalla turha yrittää.

Eli jokaisessa "erässä" teen yhden liikkeen ja ravaan heti toiselle ja pyöritän piirin kolme kertaa ympäri. Sitten heti seuraavaan jne. Kestävyystreeniä, en tee toistoja loppuun asti. Toivottavasti saat jotain selvää selityksistäni. Jotta jos sie lihasta haluat, ni tuo ei varmaankaan hyvä siihen. Mie tein lihastenkasvatusoperaation(yritys ainakin;) ) ennen vuoden vaihdetta, nyt aletaan valmistautua kesään.

mukava thredi itse asiasta eli treeneistä:) Ite otin tänään varaslähdön ens vkoon ja kävin tekemässä olkapää&ojentaja jumpan. Hyvin meni ja olkapäät varsinki oli tosi poltteessa. Perusjumppaa kunnon kuormalla sinänsä, mut tänään oli jotenki superhyvä intensiteetti. Hyvä et tuli käytyä, saapa sit ens vkolla lepopäivän lisää, kun töissä kuitenkin varmasti riittää puuhaa. Mulla on kans vähän sama juttu ku assiksella, ootan aina vähän niinku kauhulla jalkajumppaa, vaikka se kuitenki on niin ihanan palkitseva ku saa revittyä itestään kaikki irti(ainakin yritys on kova) ja tavallaan se on kuitenki lempipäivä. Josko sitä koittas lisätä muutamat toistot taas ens vkolla joka kyykkysarjaan, ainaki se yks toisto per sarja:evil:

Mie teen kierron "neljässä erässä" tällä haavaa. Kiertoja (=sarjoja) kolme ja toistoja 20. Ensimmäisessä erässä on penkki, pullover laitteessa(olettaisin nimeksi), olkapäät ja ojentajat. 2.erä leuanveto, hauis, maastaveto, punnerrus (siis ihan normi). 3. erä kyykky, prässi, etu- ja takareidet. 4. vatsa, selkäliikkeitä, erilaisia 4kpl. Tuo viimeinen vähä elää sen mukaan, ehtiikö. Vähän hankala tapa, kun kaikkiin laitteisiin ei välttämättä pääse ja taukoja ei ole tarkoitus pitää. Aamuisin olen käynyt, illalla turha yrittää.

Eli jokaisessa "erässä" teen yhden liikkeen ja ravaan heti toiselle ja pyöritän piirin kolme kertaa ympäri. Sitten heti seuraavaan jne. Kestävyystreeniä, en tee toistoja loppuun asti. Toivottavasti saat jotain selvää selityksistäni. Jotta jos sie lihasta haluat, ni tuo ei varmaankaan hyvä siihen. Mie tein lihastenkasvatusoperaation(yritys ainakin;) ) ennen vuoden vaihdetta, nyt aletaan valmistautua kesään.

Eli siis teet nämä kaikki neljä "osaa" kaikki kolme kertaa peräkanaan läpi samana päivänä(kö)? Treenaatko pelkästään näin vai onko rinnalla jotain muutakin?

Kiinnostuin:rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom