treenitulosten kehittyminen alusssa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
en tiedä onko tällasta threadia vielä olemassa mutta ois kiva tietää että miten nopeesti muut kehittyy alussa? miten painokilot lisääntyy perusliikkeissä kuten penkki, kyykky, maastaveto jne. /vk/kk? miten nopeesti massaa? löytyykö treenipäiväkirjoja vaikka että tietäisi onko oma kehitys hyvävauhtista vai tökkiikö?

Noh penkki about 50kg -> 80kg 6kk. Taas 80kg -> 100kg 15kk.

mä aloitin n. 5kk sitten treenaamaan ja penkissä oli sarjapainona (koitin saada väh. 8 ja jos meni 12 niin lisää rautaa) muistaakseni 35kg.
tällä hetkellä teen penkkiä 2x6-systeemissä 57.5kg:lla. kyykyssä meni tekniikan opettelu jollain 50-60 kilolla. nyt 2x6 sarjapainona 87.5kg
maastavedossa vetelin muistaakseni jollain 75-80 kilolla. tällä hetkellä 115.
eli penkissä on tullut reilu kilo viikossa, mavessa ja kyykyssä ehkä 1,5 - 2,5 kg (siis maksimiin). treeninä oli alussa 2-jakoinen vetävät/työntävät, sitten HST ja nyt 4-jakoinen jossa pääliikkeissä tuo 2x6. 4-jakoinen tuntuu toimivan mainiosti minun kropalleni, kolmessa viikossa huomattavaa kehitystä sarjojen pituuksissa ja treenipainoissa.
olen jo 32, joten kehitys on vähän hitaampaa kuin nuoremmilla. ruokaan ja lepoon olen kuitenkin panostanut täysillä, en usko että body-ohjelmalla olisin tuon nopeammin voinut kehittyäkään.
voima-ohjelmalla sitten eri juttu.
paino on noussut 8 kiloa. vaikea sanoa paljonko lihasta on todellisuudessa tullut. peilin mukaan varsin mainiosti ja joka mitta on kasvanut. vatsan ympärys sama kuin aloittaessa, rinnan ympärys kasvanut eniten, melkein 20cm. reidet joitakin senttejä, hauis ehkä 2cm ja forkut ja pohkeetkin jotain 1-2. sunnuntaina mittaus, sitten tietää taas paremmin.

Viime syksynä penkki maksimi 40 kg ---> Viime kevät penkki maksimi 82½
Tosin tuona aikana salilla käyminen oli lähinnä vain salilla käymistä :D Tosissaan aloin bodaamaan kaksi kuukautta sitten tällä aikavälillä on tullut pieniä mutta ihan kivoja parannuksia:

Penkissä 10 toiston sarjaa tein alussa 50 kg:lla -->Nyt 65 kg:llä
Jalkaprässillä 12 toiston sarjaa alussa 100 kg:lla --> Nyt 150 kg:llä
Vinopenkkiä 12 toiston sarjaa 12½ kg:lla --> Nyt 18 kg:lla
Pohkeita istuen 12 toiston sarjaa 40 kg:lla ---> Nyt 70 Kg:lla

Kropan muutokset:

Rinnan ympärys 94 --> 98
Hauis 32 --> 35
Reidet 56 -- 59

Itsekin oiken hämmästynyt kuinka paljon voi saada kehitystä noinkin pienellä aikavälillä jos reenaa oikein ja syö hyvin. Vielä on paljon opittavaa mutta vielä on paljon matkaakin :) Pitää vaikka vuoden päästä söörtsii tämä thredi ja hämmästellä millainen oon joskus ollut :D

Edit: Korjailin virheitä

Tämän olen maininnut monta kertaa täällä, mutta mainitaan se taas.

Eli viime syksyllä aloitin treenailun, penkistä ei noussut vielä 50kg. Muutamien viikkojen päästä nousi 53kg ja siitä 3vk päästä nousi 68kg. Muita en muista, vain tuon koska se nousi niin äkkiä omasta mielestä.

ite oon tehnyt aikaisemminki penkkiä ja haukkarii ja semmosta hujan hajan treeniä joskus ennen kunnon treenausta. penkissä 5vk sitte 2x6 62,5kg nykysin menossa 2x6 70kg . kyykkyä tein 3x8 60kilolla nykysin 4x6 70kilolla. paino noussut 4kiloo ja nyt en oo punninnut itteeni pariin viikkoon...vaikka vyötärölle on kyl tullut rasvaaki :) mut motivaatio on ihan erilainen kuin ennen pakkotoiston vinkkejä ja treenipäiväkirjaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom