Treenitavan vaikutus ulkomuotoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulle jäänyt ajatus että monesti voimaa treenaavilla lihakset on kovemman ja "kivisemmän" näköiset kuin pumppailevalla bodytyylillä treenaavilla. Tietysti olettaen rasvojen olevan matalalla kummallakin.

Ts. Eristävillä liikkeillä lihaksiin tuntuu tulevan se pyöreys eri tavalla kun "isoilla liikkeillä" treenatessa.

Ehkäpä sillä vaan yleinen lihasmassa on huomattavasti suurempi kuin sulla, eihän siihen muuta tarvita. Voi olla myös parempi lihasten muoto/malli kehonrakennusmielessä, jos ne kädet on paljon kovemman näköset mutta vain pari senttiä isommat. Rasva% myös vaikuttaa, onhan ne kireät lihaksikkaat kädet aina kovemman näköset kuin sellaiset, joista ei suonet puske pintaan? Tosin mistäpä minä tiedän onko tästäkään kyse teidän tapauksessa. ;)

Itse olen penkkipunnerruksessa kisannut, mutta silti hauis dominoi mennentullen ojentajaa. Kyllä se genetiikka vaan vaikuttaa, mitkä lihat kasvaa ja mitkä ei. Tietysti kaikkia lihoja tulee treenattua. Et ei voi kyllä yleistää tota voimanostajan lihasjakaumaakaan, kyllä se treenityylistä ja geeneistä tulee mitkä lihat parhaiten kelläkin kehittyy.
Näin se varmastikkin on. Kireysero varmaan on iso tekijä, vaikken kauheissa rasvoissa, yrityksestä huolimatta olekaan ja lihasten eri priorisointi tuo sen lopun eron ulkonäköön. Isot olkapäät ja silleen. Geenitekijäkin varmaan vaikuttaa, mutta näkisin ehkä silti treenitapojen tuovan suurimmat erot. Kohtahan tuo selviää omalla kohdalla, kun jalat on lomalla ja kesää päin mennään enemmän podaustyyppisellä treenillä :puntti: Hyviä pointteja! Lisää tätä.

Ero ei olis noin suuri jos toilla heittäjäveljellä ei olis Imaginery Lat Syndromea. Juoksija vaan pönöttää tossa ja toinen jännittää.

Mielenkiintoisinta tossa on ehkä toi viimeinen kuva, jossa näkyy myös jalat. Niissä kun ei ole juuri mitään eroa, ainakaan ulkomuodossa. Vaikka heittäjän kintuissa lienee kuitenkin rutkasti enemmän voimaa.
ottoandewald.jpg

Ne vanhan ajan roinat ei toimi jaloissa.

Juoksijalla on isommat pohkeet.

Kyllä muutenkin kestävyysurheilijoilla on joskus tajuttoman kokoset lihakset. Esim. kiritykki-pyöräilijöillä on joskus helvetin isot reidet, vaikka puhutaan ukoista jotka polkee 4-8h päivässä. On toki usein lääkkeetkin kohdillaan, mut ei muilla roinaajilla kuitenkaan oo yleistyny tommonen 30-40h aerobista viikossa -tyyli.

Tämä on selvä keissi... molemmat reenaa, mutta Ewald roinaa ja Otto on natu :jahas:

Tarpeeksi testoa koneeseen niin naisestakin tulee mies...

:D

missähän vaiheessa on tehty päätös että on soveliasta ottaa noi sensuroinnit pois nänneistä? Kunhan mietin...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Yllättävän hyvin naisellakin on tuota napakarvaa tuossa "pre-testosterone" -kuvassa. Saakohan mies haettua lääkkeet muutosta varten miehestä mieheksi? Ois tilausta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juoksijalla on isommat pohkeet.

Kyllä muutenkin kestävyysurheilijoilla on joskus tajuttoman kokoset lihakset. Esim. kiritykki-pyöräilijöillä on joskus helvetin isot reidet, vaikka puhutaan ukoista jotka polkee 4-8h päivässä. On toki usein lääkkeetkin kohdillaan, mut ei muilla roinaajilla kuitenkaan oo yleistyny tommonen 30-40h aerobista viikossa -tyyli.

Toisaalta olen törmännyt tutkimukseen muinoin, missä oli todettu jalkapalloa pelaavalla pienemmät pohkeet kuin taviksella :o

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom