Treenit sairastelun jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pumppu-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olin tossa reilu viikko sitten aika kovin kipeänä (ilmeisesti angiina) ja kuumekkin kohosi reilu 39 asteeseen. Kuumetta kesti muutaman päivän, ja sinä aikana tuli syötyä todella heikosti. Nyt olen taas aloittanut treenit, ja ihan entiseen tapaan ei ole kulkenut. Jotenkin oisin kuvitellut että pitkä lepo, jota pidin vielä tuon taudin jälkeen lääkärin määräyksestä, olisi antanut lisäpotkua treenille mutta ei siltä vaikuta. Varsinkin sarjakestävyys on ollut aika surkeaa näinä kahtena treeninä jotka olen kerinnyt tauon jälkeen tekemään. Onko siis ihan normaalia että sairastelun jälkeen treeni ei kulje normaaliin tapaan, ja kannattaisiko ottaa vielä muutama kerta rennommin, ja kuinka nopeasti yleensä saa vanhan tahdin ylle? Kiitoksia jo etukäteen.

Sairastelu ei ole kropalle lepoa, joten aloita kevyesti treenit sen jälkeen. Itselläni alkoi flunssa viime sunnuntaina ja nyt alkaa pikkuhiljaa olla semmoinen olo, että joku päivä voisi mennä salille kevyesti pumppailemaan.

Eri ihmisillä kropan palautuminen on hyvin erilaista. Pääasiassa palautuminen riippuu sairastelun kestosta, voimakkuudesta ja tottakai myös oman kropan toiminnoista. Tuohon sinun tapaukseen on minusta hyvin vaikea lähteä mitään absoluuttista rauhallisen treenin kestoa kertomaan. Parempi on vain kuunnella tai opetella kuuntelemaan omaa kroppaa, jolloin osaa sitten sanoa, että milloin on tullu levättyä tarpeeksi.

Mulla on kuitenki semmonen tapa, että kun sairastelun tai muuten tauon pitämisen jälkeen alan taas treenaamaan, niin 1-2 kiertoa (3-jakoinen ohjelma) vedän sillä tavalla kevyesti, että yksikään sarja ei mene ihan loppuun asti. Jos kuitenki virtaa tuntuu riittävän, eikä tauon syy ollu sairastaminen, niin silloin kyllä saatan tehä kohtuu kovaaki treeniä. Mutta jokainen taaplaa tyylillään.

Jos kuume on ollu tosiaan lähellä 40 astetta ja kenties sen vuoksi elimistön energiavarannot huvenneet, niin kannattaa tietenki lähteä rauhallisesti liikkeelle. Minusta tuommonen 2 alitehoista treeniä ei ole millään tavalla huolestuttavaa. Kyllä se siitä :thumbs:

P.S. Mulla tällä hetkellä flunssa päällä. Ei siis treeniä :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom