Treenit paitanostoa varten...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harald
  • Aloitettu Aloitettu
jto sanoi:
ootko varma, ettei oo a)liika pieni paita, b)jääny paita liika ylös ja/tai saumat vinossa? toi b on aika usein ongelma... tyyliin:"on se jo ihan hyvin..." ja nostot päin persiitä...tai siis kaulaa.

jos noi kummatkin on hoidossa, vois melekeen harkita kisaa ilman paitaa ja sitten kisan jälkeen muutama viikko paidalla maksimitreeniä sisäänajellen ja muokaten sitä paitaa. saisit ainakin hyvin tuntuman siitä, mitä on raw-maksimin ja paitamaksimin ero. vaikee sanoo näkemättä.
No juu, paita on kyllä aika pieni, mutta vaikee sanoa, ku en oo ennen kokeillu paitaa. Paitaa vedettiin parin miehen voimin päälle ja alas, mutta kaulus vaan tuli kurkulle. Kyllähän se varmaan hyvin oli, kun siinä oli pari konkaria laittamassa sitä. Koitan vielä ens perjantaina paitaa ja katon mitä teen...

jarze sanoi:
Voi kiesus!!! On toi penkkipaita vaan semmonen venkura ettei uskois :D Vedettiin eilen Titanin nxg+ 48 päälle ja olihan se syvältä se nostaminen. Oma paino tällä hetkellä jotain 112-113kg. Pahin ongelma oli se paidan kaulus joka tuppas karvan verran kuristaa ku oli 200kg rinnalla :D
Sullahan on ihan vaan liian pieni paita! Tuota NXG+ paitaa ei kannata ostaa pienempää mitä kokotaulukko sanoo, ennemminkin yhtä isompi jos on ekaa kertaa paidalla nostamassa.

aika samaa mieltä. en oo paitaspesialisti, mutta kyllä alussa kaikki apuvermeet kannattaa olla sellasia, että ne mahdollisimman vähän rikkoo tekniikkaa. tällai saa niistä omista treeneistään parhaan mahdollisen hyödyn. jatkossa sitten voi ommella sisään tai ostaa pienempää ja tiukempaa jne, kun alkaa oleen homma kohtuudella hanskassa.

toivottavasti kisa menee hyvin :)

Tune sanoi:
Sullahan on ihan vaan liian pieni paita! Tuota NXG+ paitaa ei kannata ostaa pienempää mitä kokotaulukko sanoo, ennemminkin yhtä isompi jos on ekaa kertaa paidalla nostamassa.
No tuota, minkäsmoinen ton pitäs olla? Jos saan esim. itse vedettyä 52:sen päälle pientä suoristelua lukuunottamatta, niin onkohan siitä mitään hyötyä? Voi :itku: ku en tiädä mitä tässä tekis.

mulla oli tuo "kuristumis ongelma" myös nxg+:ssan kanssa. ongelma ratkesi sillä, että kaulus vedettiin väkisin todella alas ja paita lukittiin vyöllä paikoilleen. silloin tosin piti olla enemmän romua, jotta tanko tuli rintaan.

nxg+ on tosi huono nostaa jos se ei ole päällä kunnolla. ittellä paita oli aluksi pari kertaa huonosti päällä ja seurauksena rinta, kainalot ja ojentajat aivan verillä ja vereslihalla.

kyllä 48 tai 50 paita pitäs passata semmoselle 110 kiloiselle, pienellä ähertelyllä jopa 46. kaulus vaan alas ja vyöllä lukitus sekä hihansauma aikalailla olkavarren tai siis ojantajan alle.

mulla on auttanu paitapenkkiin kovasti hangbarpenkki ja hangbarlattiapenkki sekä takaolkapäiden vahvistaminen.

kyl se 52 sillon liika suuri on. uskosin, että kannattaa nyt kiivaasti keskittyä sen paidan saamiseen kunnolla päälle. laita ne kaverit koville. suurin syy kaulalle vientiin on liika ylös jäänyt paita. joka noston jälkeen lisää vaan kiskomaan alas niitä helmoja ja varsinkin kainaloita. sun pitää ite kans tehä töitä siinä, kuten oot varmaan huomannu. enempi tulee hiki paitaa laittaessa ku treeneissä :D

joo, tolleen mä yritin sen 48:n kanssa, että kaveri roikkuu paidassa ja vyöllä kiinni, mutta pirulainen nousee väkisin kurkulle. Olis tossa 52 nxg+:kin ja sen saan tosiaan itte vedettyä päälle....harkitsin vähä sitäkin kokeilla...kai sillä enemmän nousis ku ilman paitaa?..ehkä? kokemuksia? SM-tulosraja on 185kg, se olis hieno täräyttää, mutta ei se niin vaan mennytkään, että paita päälle ja +20kg, niin kuin mä toivoin. Raw-penkin uskosin olevan 170 luokkaa tällä hetkellä kisanostona. Mä en kyllä oikeen usko siihen 48:n, niin pahasti se vei mun kontrollin rautaan, näihin kisoihin tuskin saan sitä toimimaan mulle, kun aikaakin on enää niin vähä.. mutta iso kiitos kaikille taas hyvistä neuvoista.

jarze auttaskohan asiaa jos 2-3kg ottas painoo pois? Vai onko kisat liian lähellä tuota pudotusta ajatellen? Kun se paita on niin pirun tiukka niin nuinkin pieni painon pudotus voisi tehdä jo ihmeitä.

neutraali sanoi:
jarze auttaskohan asiaa jos 2-3kg ottas painoo pois? Vai onko kisat liian lähellä tuota pudotusta ajatellen? Kun se paita on niin pirun tiukka niin nuinkin pieni painon pudotus voisi tehdä jo ihmeitä.
oon suunnitellu kisaavani 110-sarjassa ja nyt oli äsken iltapaino 112 ja puoli. Kisoihin on pari viikkoa. Ne hihat kyllä saatiin vedettyä päälle ja paita muutenkin suht hyvin. En usko, että noin pienellä pudotuksella muuttais asiaa. Kokotaulukon mukaan se 48 paita on 100kg nostajalle. Se kaulus vaan jää niin ylös ku paita on ilmeisesti liian pieni. Esim. 100kg kaverilla rinnanympärys 115-120 ja mulla n.135. Että reilummin pitäs tällä teorialla laihduttaa jos noin ajatellaan...

mee kisoihin sillä 52:lla. ei taatusti tuu oleen sun viimenen kisa, eihän????? pääasia, että saisit paitakisan tehtyä ja siltä osin jännäkakat pois. luottamusta nyt vaan niihin olemassaoleviin voimiin ja turhat kotkotukset pois. voimaa on! jos raakana tulee 170kg, ei tarvii lehtijousia, että nousis sm-raja. ei todellakaan. kisafiiliskin tuo jo sen 5-10kg lisää. ajattele sitä yleisön huutoo ja fiilistä, kun romut häälyy ja enkat paukkuu!

nyt keskityt vaan fiksuun viimeistelyyn, etkä pelleile rättien kanssa. paniikki on ihan turhaa, eikä auta ketään. oo tyytyväinen siihen, mitä on ja pyri saamaan siitä kaikki irti. missä sun asenne on??? ei siihen mitään teryleeniä tartte perkele! ... tana, aikuunen äijä itkee rättien perään... :curs:

:D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
jarze sanoi:
oon suunnitellu kisaavani 110-sarjassa ja nyt oli äsken iltapaino 112 ja puoli. Kisoihin on pari viikkoa. Ne hihat kyllä saatiin vedettyä päälle ja paita muutenkin suht hyvin. En usko, että noin pienellä pudotuksella muuttais asiaa. Kokotaulukon mukaan se 48 paita on 100kg nostajalle. Se kaulus vaan jää niin ylös ku paita on ilmeisesti liian pieni. Esim. 100kg kaverilla rinnanympärys 115-120 ja mulla n.135. Että reilummin pitäs tällä teorialla laihduttaa jos noin ajatellaan...

Taulukot on suuntaa antavia. Nostajan kropan malli ratkaisee valtavasti. Saman painoisille kavereille voi olla parikin numeroa eroa paidoissa.
Itsellä ja kaverilla oli paino saman verran. Rinnalle tulevassa painossa oli eroa 140kiloa!!!! Ja kyseessä täysin sama paita ja eroa kokeiluilla oli kuukauden verran. Minä tein jälkeen, joten en löysännyt hänelle paitaa.
Paidan päälle vetäminen riippuu todella paljon avustajasta. Jos on osaava avustaja, niin sun päälle laittais "helposti" vielä koko 46.
Yli 100kiloiselle on vedetty päälle koko 42 ja tämä nostaja ei tosiaan ole mikään pitkä ja langan laiha..
Ainoaksi ongelmaksi yleensä muodostuu titanin jäykkyys ja rinnalle tulee vasta liian suuret painot. Tähän auttaa paremmin sitten titanin F6..

jto sanoi:
mee kisoihin sillä 52:lla. ei taatusti tuu oleen sun viimenen kisa, eihän????? pääasia, että saisit paitakisan tehtyä ja siltä osin jännäkakat pois. luottamusta nyt vaan niihin olemassaoleviin voimiin ja turhat kotkotukset pois. voimaa on! jos raakana tulee 170kg, ei tarvii lehtijousia, että nousis sm-raja. ei todellakaan. kisafiiliskin tuo jo sen 5-10kg lisää. ajattele sitä yleisön huutoo ja fiilistä, kun romut häälyy ja enkat paukkuu!

nyt keskityt vaan fiksuun viimeistelyyn, etkä pelleile rättien kanssa. paniikki on ihan turhaa, eikä auta ketään. oo tyytyväinen siihen, mitä on ja pyri saamaan siitä kaikki irti. missä sun asenne on??? ei siihen mitään teryleeniä tartte perkele! ... tana, aikuunen äijä itkee rättien perään... :curs:

:D
:lol2: Tätä mä jo vähä odotinkin. Onko tää ny sitä psyykkausta? no juu, ei varmasti oo vimppa kisa. Täytyy tyytyä nostamaan vaan voimalla, eikä paidalla. :D :rolleyes:

Voitto kotiin!!!!!!!!!!! :D

Tosin olin yksin sarjassa ja jäin alotuspainoon ku ryssin merkit :nolo: Aika paska kunto oli muutenkin ja nostin ilman paitaa. Ei tullu edes vanhoja ennätyksiä ylös. Oon varmaan tehny liikaa maksimia. Ajattelin kuitenkin tehdä vielä parit paitakokeilut ja sitten siirtyä palautusjaksoon ja vakautusjaksoon. Puoli vuotta-vuosi pohjia bulgaarisysteemillä ja sitten piikkaamaan paidan kanssa joihonkin mukaviin kisoihin.....missä on tietenkin ykkösluokan tuomarit, että voi rikkoo muailman-ennätyksiä :rolleyes: kuulostaako fiksulta ajatukselta, siis toi treenisuunnitelma? :D

Ei ois kisa sattunu olemaan Tapanilan Erän penkkikilpailut? Nimittäin oli just tänään ja vähän ennen tota sun viestin lähetysaikaa... :D...

liikaa maksimia ja paidalla ojentajat tukkoon, veikkaisin :)

noo...kyl se siitä...

TomBombadil sanoi:
Ei ois kisa sattunu olemaan Tapanilan Erän penkkikilpailut? Nimittäin oli just tänään ja vähän ennen tota sun viestin lähetysaikaa... :D...
ei ollu, eikä ollu myöskään MM:t :D

tee ne stressijaksot sit jatkossa osaks paidalla ja jopa pidempinä (3-4 vkoa), niin opit itestäs lisää. kuinka monta paitatreeniä ja millä tehoilla voit ottaa, ennenku menee yli jne... voithan sä tehä vaikka osan stressijaksoista kilpailupiikkaussimulaatioina.

jto sanoi:
tee ne stressijaksot sit jatkossa osaks paidalla ja jopa pidempinä (3-4 vkoa), niin opit itestäs lisää. kuinka monta paitatreeniä ja millä tehoilla voit ottaa, ennenku menee yli jne... voithan sä tehä vaikka osan stressijaksoista kilpailupiikkaussimulaatioina.
hmm...no jos tekee 3-4vko:n stressin niin pitäskö palautusjaksoa ja vakautusta pidentää? tämä sun tekemä malli tuntuu kyllä sen verran hyvältä, etten oikeen viittis ruveta sitä pahemmin soveltamaan ettei mee ketuiksi. Ja oikeastaan, ei viittis liikaa ruveta tohon paitatouhuun panostamaan, vaan olis mukava että raakapenkkikin kulkee..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom