Treeniohjelmat

joo eli mulla on pitkä punttitreenitausta n:15 vuotta ja olen aina neuvonut ja auttanut aloittelijoita treenihommissa. Multa kysellään jatkuvasti treeniohjelmia ja olenkin jonkuverran niitä myös tehnyt. Nyt niitä kyselyjä on jo niin paljon että joutuisin käyttämään jo aikaa useita tunteja viikossa näiden tekemiseen. Kysynkin nyt että kannattaisiko ottaa pientä maksua näistä ohjelmista? Eli sivubisneksenä tehdä...kokemuksia?neuvoja?virallista koulutustahan mulla ei tuohon hommaan ole.

No sillä PT:n koulutuksella on käsittääkseni todella vähän tekemistä minkään kanssa, se varsinainen kokemus ja tieto pitää olla omasta takaa. Kuitenkin jos tuosta meinaat ammattia niin muista, että toi ohjelmien teko on vaan murto-osa ja se tärkein siinä hommassa taitaa olla kehityksen seuranta ja asiakkaan yksilöllisten tarpeiden huomiointi. Netissä on miljoona hyvää ohjelmaa, ei niistä pelkästään kenenkään kannata maksaa.

tarkoitus olisi tehdä tavoitteiden mukaiset treeniohjelmat ,seurata kehitystä ja säätää/uusia ohjelmia tarpeen mukaan. Touta kädestä pitäen neuvomista olen tehnyt tosiaan halukkaille pitkän aikaa,mutta en ole varma sisällytänkö sen tähän maksulliseen juttuun,.

Aina mulla tulee keskusteluissa esille koulutus ja siihen liittyvät kysymykset kun näitä kahden viikon kirjekurssejakin tuntuu olevan josta suorittaneena valmistut "Personal traineriksi". Jos sulla riittää tieto/taitoa ja asiakaskuntaa niin miksi ei! Mutta älä kutsu itseäsi sitten pteeksi, ethän?:D

Joskus ennen kun aloitin tekemään tätä työkseni tein myös treeniohjelmia ja ruokavalioita sukulaisille/tutuille ilmaiseksi. (Harjoituksen vuoksi.) Kyllä minun mielestäni hyvässä personal trainer palvelussa käydään myös liikkeet läpi. Harva asiakkaista oikeasti osaa tehdä oikealla suoritustekniikalla vaikka niin luulisikin.

Jos sinulla on nimeä niin nettivalmennus on tietenkin yksi vaihtoehto.

en aio sanoa/mainostaa itseäni pt:nä. tosiaan liikkeiden läpikäyminen on tärkeää tiedän että monikaan ei osaa oikeita suoritustekniikoita. Eli varmaan järkevintä olisi sisällyttää se tähän palveluun. Tarkoitus olisi tosiaan tehdä tätä pienimuotoisesti päivätyön ohella.

Siitä vaan hommiin ja miksi et voisi kutsua itseäsi personal traineriksi kerta semmoista palvelua myyt.
15vuoden kokemus on varmasti parempi kuin lyhyen koulutuksen käyminen, olettaen että olet aiheesa opiskellut edes jotain.
Tässäkin työssä tärkeintä on myyminen, asiakas luottaa sinun ammattitaitoosi ja aloittelijalle jos ei saa tuloksia saa olla kyllä aika huono treenifilosofia. Googlettamalla löydät laskutuspalveluita joita voit käyttää hyväksesi niin ei tarvitse perustaa toiminimeä.

Back
Ylös Bottom