Treeniohjelmasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hirttis
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tiedän kyllä, että vaikutan idiootilta kun tällaista tänne lähettelen varskinkin kun olen lukenut nuo suositellut threadit jo läpi, mutta samapa tuo.

Eli olen 16-vuotias apauttiarallaa 180-senttiä pitkä ja 66 kiloa painava tupakoitsija.
Punttihommia olen ennenkin koittanut aloittaa, mutta ne ovat sitten vain jotenkin jääneet ensimmäisen parin kuukauden aikana. Sen verran tiedän että kuntoni on paska. Kaljamaha löytyy ja penkistä nousee miehinen 40 kiloa maksimissaan.
Tarkoitukseni siis olisi päästä _hieman_ timmimpään kuntoon kuin tällä hetkellä olen. En kuitenkaan halua isoja möykkyjä hauiksieni tilalle, vaan -miten sen nyt sanoisi- kiinteät ja näkyvät lihakset. Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitan.

Kiitos jo etukäteen.

Eli olen 16-vuotias apauttiarallaa 180-senttiä pitkä ja 66 kiloa painava tupakoitsija.
Punttihommia olen ennenkin koittanut aloittaa, mutta ne ovat sitten vain jotenkin jääneet ensimmäisen parin kuukauden aikana.

Jos noissa mitoissa oleva ikäisesi aloittaa salitreenin ja tekee siellä oikeastaan yhtään mitään muuta kuin istuu lukemassa lehteä, niin pitäisi muistaa myös syödä ainakin vähän enemmän kuin mitä syöt nyt. Ei kannata alkuun ottaa mitään himouudistuksia tuon ruokavalion suhteen, etene pienillä parannuksilla ja kehitä juttua ajan kuluessa. Homma pysyy mielenkiintoisempana kun näet oman kehityksesi ja opit, mikä vaikuttaa mihinkin. Esim. aamupuuron tai yhden raejuustopurkin lisääminen nykyiseen ruokavalioon on jo hyvä alku kun alat punttailemaan.

Eli vaikka tarkoitus onkin päästä eroon kaljamahasta, älä tuolla pituus-paino-suhteella rupea diettailemaan ainakaan jonkun tämän sivuston HC-bodaridieetin avulla. Se ei mitenkään ole järkevää.. Kaljamahan saa pieneksi tai kokonaan pois usein vain lihasta lisäämällä ja rasvaa vähentämällä, mikä edellyttää lähes poikkeuksetta pitkäjänteistä duunia ja sekä ravinto- että treenipuoleen satsaamista.

edit: tarkennuksena vielä, miksi ei kannata ruveta diettaamaan noista mitoista - usein dieetille lähtevällä kuntoilijalla tai ammattimaisemminkin treenaavalla 180 cm pitkällä ukolla paino on 100 - 110 kg:n hujakoilla, jolloin fläsää halutaan pois kunnolla kauttaaltaan kropasta. Pienen vatsakummun poistamiseksi pitää, kuten sanoin, kehittää ruokailua ja treeniä järkeväksi, diettailut sitte tulevaisuudessa jos on enää edes tarvetta.

Viimeksi muokattu:
Juu, ja ei ne isot möykyt pääse vahingossa muodostumaan. Tuo puheesi kuulostaa siltä ettet voi koskaan elämässäsi juosta täysillä sataa metriä, sillä voisit päätyä voittamaan seuraavana päivänä sadan metrin Olympia kultaa... :jahas:

Esim. aamupuuron tai yhden raejuustopurkin lisääminen nykyiseen ruokavalioon on jo hyvä alku kun alat punttailemaan.
Toisaalta aivan mitättömillä muutoksilla tulee aika mitättömiä tuloksia... Mitä enemmän pystyt muuttamaan, sitä parempia tuloksia tulee. Ensimmäiseksi kuitenkin itse näkisin että se röökin pumppaaminen on lopetettava.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom