Treeniohjelmasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jabe-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Kattelin tuosta aikaisemman threadini alta sivun josta löytyi seuraavanlainen treeniohjelma kehonrakennukseen :

http://koti.mbnet.fi/~scorpion/TREENIOHJELMA.doc

Nyt kaipaisin mielipidettänne tästä ohjelmasta kehonrakennusta ajatellen.

ensimmäisenä mieltäni järkytti - penkkipunnerrus, vinopenkki ja pystypunnerrus kaikki samana päivänä

toisena - maastaveto 1x 10 ...
- itse en ainankaan maastavetoa noin treenaisi, vaan ehkä 3- 4 x 4-6 sarjat.

Originally posted by jabe84
ensimmäisenä mieltäni järkytti - penkkipunnerrus, vinopenkki ja pystypunnerrus kaikki samana päivänä
¨

Hä? Mikäs tossa on järkyttävää? Rintaan ja olkapäihin käyvät liikeet on suht luonnollista ottaa samana päivänä... ainakin musta.

Eipä siinä mitään järkyttävää ole jos rinnan ja olkapäät tekee samalla kerralla. Jotkut pystyvät helposti siihen ja joillekin se on jo pelkkänä ajatuksena täysin ylivoimainen.

Originally posted by trebla
Eipä siinä mitään järkyttävää ole jos rinnan ja olkapäät tekee samalla kerralla. Jotkut pystyvät helposti siihen ja joillekin se on jo pelkkänä ajatuksena täysin ylivoimainen.

Itseasiassa minulle ainankin :) Tein nuorempana rinta/olka treenin samana päivänä ja ojentajista loppu puhti ihan täysin. Täytyy nyt hieman vanhemana kokeilla uudestaan.

Originally posted by trebla

Oli ennen ylivoimainen ajatuksena minullekin tehdä rinta ja olkapäät samana päivänä. Eipä ole enää. Nyt olen tehnyt reilun vuoden rinnan olkapäiden kanssa ja kädet omana päivänään enkä ole katunut. Itselläni ainakin penkkipainotkin alkoi nousta kun olkapäät saavat enemmän lepoa kierron aikana. Ja puhdin loppumisen rinnan jälkeen olen pyrkinyt kompensoimaan liikkeiden järjestyksellä. Eli teen ensin penkin, sitten pystypunnerruksen tangolla seisten. Nämä kaksi ensimmäistä liikettä voimapainoitteisesti ensin ja sitten rinnalle esim. vinopenkin käsipainoilla, vipunostot sivulle olkapäille ja lopuksi vipunostot maaten tai ristitaljan rinnalle pidempinä sarjoina pumpaten. Mulla siis toi on toiminut enemmän kuin hyvin. Suosittelen ainakin kokeilemaan, tuskin on mitään menetettävää ja ainahan voi palata vanhaan.

Originally posted by Ozzy
Nyt olen tehnyt reilun vuoden rinnan olkapäiden kanssa ja kädet omana päivänään enkä ole katunut.

Minäkin siirryin tuollaiseen jakoon. Olkapäät saavat hyvin lepoa. Ja käsitreeni on siksikin kiva, että se on lämmittelyineen&venyttelyineen hoidettu alta puolen tunnin.

Originally posted by Hannibal
käsitreeni on siksikin kiva, että se on lämmittelyineen&venyttelyineen hoidettu alta puolen tunnin.
juu ja ojentajiinkin saa kivasti voimaa lisää, kun saa "tuoreena" ne treenata ja näin käytettyä myös isompia painoja.

Tein tossa itselleni mieleistä treeniohjelmaa...
http://koti.mbnet.fi/~scorpion/TREENIOHJELMAA.doc

jossa vasen laatikko en 1. kerran ja toinen laatikko 2. kerran ohjelmat, eli näitä vuorotellen. 2 päivää, lepo, 2päivää, lepo, jne..

Miltäs vaikuttaa?

Kannattaako esim. suurille lihasryhmille tehtävien liikkeiden määrää lisätä? ehdotuksia

muutama häikkä siell viell näyttää olevan mut korjaan ne myöhemmin.

Minäkin teen aika usein tissit ja olkapäät samassa treenissä, ja helposti onnistuu. Sitä pitäisin kuitenkin melko tärkeänä, että ensimmainen liike olisi perusliike tisseille ja toinen perusliike olkapäille. Jos tisseijä raisittaa liikkaa ennen olkapäitä, voi olla vaikeuksia pitää liikeradat kohdallaan olkapäitä tehdessä. Noiden jälkeen sitten jumppaa tisseille ja olkapäille muut liikkeet.

Mutta se mikä minua monesti ihmetyttää treeniohjelmissa on se että joku päivä treenataan pelkät kädet ja toinen päivä jalat. Eli käsipäivänä ~5% kehonlihasmassasta saa treeniä ja jalkapäivänä melkein 50%. Ei siinä mitään, kyllähän tuokin toimii, mutta aika kova ero treenien välillä sen suhteen miten se rasittaa kroppaa.

ite en ainakaan tekis scottia ja keskitettyä samassa treenissä ku molemmat sattuu käymään siihen käden sivuosaan eikä varsinaisesti suoraan haukkariin ja keskitetty mun mielestä kannattaa tehä pienillä painoilla ja siten ettei pidä olkavartta kiinni reidessä eli muistaakseni se on Arnold tyyli ainakin mulla toimii hyvin. enkä tekis kyllä käsipäivää erikseen

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by makew
ite en ainakaan tekis scottia ja keskitettyä samassa treenissä ku molemmat sattuu käymään siihen käden sivuosaan eikä varsinaisesti suoraan haukkariin ja keskitetty mun mielestä kannattaa tehä pienillä painoilla ja siten ettei pidä olkavartta kiinni reidessä eli muistaakseni se on Arnold tyyli ainakin mulla toimii hyvin. enkä tekis kyllä käsipäivää erikseen
Pistetään harkintaan. Täytyy nyt ainankin kuukauden kokeilla miltä tuntuu. Mut kädet on yleensä semmonen, varsinkin hauis mihin on vaikea saada kokoa.. sen takia kädet omana päivänä..

Täytyy nyt mulkasta miltä tuo lähtee tuntumaan vai vaihdanko samantien ohjelmaa..

Back
Ylös Bottom