Treeniohjelmassa apua kiitos. :D

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mattti
  • Aloitettu Aloitettu
Jep. Käytin kyllä hakua, mutta en löytänyt itselleni passelia ohjelmaa mitenkään.
Olen uusi tässä, joten minulla ei ole oikeastaan pahemmin tietoa miten ohjelma pitäisi rakentaa, tai mistä sen pitäisi koostua.

Muutimme vasta pois maalta, ja aloin vasta tutustumaan tähän touhuun paremmin. Entisessä kodissa ei ollu mitään salia lähettyvillä, joten vedin leukoja ja treenasin pääasiassa omalla painolla. Kuitenkin penkki ja vanha talja löytyi kotoa.

Eli. Haluaisin etenkin apuja kaikkien lisäravinteiden valinnassa. Niistä kuitenkin olen opiskellut jo paljon. En ollut ennen edes tietoinen tällaisista. Olen syönyt yhden(1kg) pussin Whey 8100 ja yhden Reco Power:ia. Nämäkin sain tutultani lahjaksi. Jos joku ystävällinen voisi räätälöidä minulle kohtalaisen hyvän lisäravinne setin, johon kuuluisi ainakin jotain massaa lisäävää. Creatiinistä olen kuullut sen verran, että hajottaisi maksan? Mutta sitäkin voisin ottaa. Hinta mielellään alle 70e, mutta kaikkea saa ehdottaa. :)

Painan n, 73kg ja oon 180 pitkä. Olen kohta 17wee.

Leukoja menee 17, ja 15kg painot jalassa 7.
Penkistä nousee 80kg. 70 pari kertaa.
Käsipainoilla nousee 20kg, mutta sarjat teen 16. Siis puhun tavallisesta hauis-liikkeestä. Eli koukistetaan kättä. Termit on vielä vähän hakusassa, mutta opettelen niitä parhaimmillaan. :)

Yleiskunto on hyvä, ja juoksenkin lähes päivittäin lenkkiä. Päivittäin tulee poljettua pyörällä n, 5km.

Nyt on käytössä kuntosali, vaikkei vieläkään mikään kovin iso. Laitteissa kuitenkin löytyy.

Eli jos jollain on paljon tekemisen puutetta ja hyvää tahtoa, niin mulle saa tehä ohjelman salille, ja saa myös kehitellä jonkun lisäravinne paketin. :)

Luin kyllä topicin lisäravinteista, minne oli listattu aloittelijoille valmiita settejä. Niistä vain puuttui massanlisääjät, enkä muutenkaan ollut aivan varma, että sopivatko ne minulle.

Tuli aika paljon asiaa putkeen, mutta jos joku silti vaivautuisi lukemaan loppuun. :) Kiitos.

mattti sanoi:
Kiitos ja kumarrus. :) Tutkin tuolta. Saa silti ehdotella ohjelmia. Ja etenkin noista lisäravinteista. :)

tilaa vaikka pakkotoiston kaupasta massblastia, isket vaan veteen, sekoitat ja juot treenin jälkeen. helppoa, maistuu hyvälle kaiken lisäks. kreatiinia et tarvitse vielä, etkä välttämättä koskaan.

osta kylmäpuristettua rypsiöljyä, paras ja halvin massanlisääjä ;)

Miks en voi syödä kreatiinia? Tiedän kyllä mitä se on, ja miten se vaikuttaa. Kait sen pitäisi minullekkin auttaa?

Vitamiinit ja omega3 ostin jo. Rypsiöljytkin löytyy.. :thumbs:

Oon katellukkin tota blastia, mut myös mass2:sta. Mikäs noista ois paras lihaksien kasvun kannalta? Kaikissahan lukee, että maximaalinen kasvu jne jne..

Mutta kiitos vastauksesta. :)

mä en ainakaan näe kreatiinia minään välttämättömyytenä maksimaaliseen kehitykseen, voimaa kreatiini kyllä tuo, massaa ei ainakaan suoranaisesti, ehkä sitä kautta että saat yhden tai kaksi ekstratoistoa.

Ok. Juuri samaa sanoi urheilukaupan myyjä.

Enkö tarvitse mitään erityisiä proteiineja tai palautusjuomia? Pelkkää blastia joka hätään?

mattti sanoi:
Ok. Juuri samaa sanoi urheilukaupan myyjä.

Enkö tarvitse mitään erityisiä proteiineja tai palautusjuomia? Pelkkää blastia joka hätään?
Mun lisäravinnevalikoima koostuu tällä hetkellä vain kolmesta tuotteesta:

-Fastin Hera80 ja Malto6 palautusjuomaan (suhde 50:50, lisäksi vettä ja fun light -mehua)
-Optimum Nutritionin 100% Whey jonka sekotan maitoon/veteen, tätä välipalalla tai illalla

Näitä kaikkia saa pakkis-kaupasta tilattua. Lisäksi kannattaa ottaa jotain monivitamiinivalmistetta. Saa marketeista, pakkis-kaupasta ja apteekista.

blast menee käsittääkseni ihan palautusjuomasta. joku käyttäjä voi tarkentaa.
normaaliruuasta revit niin paljon kun pystyt ja jos ei onnistu niin sitten vasta proteinijuomat mukaan normaali ravinnon sekaan. palautusjuoma kuitenkin jokaisen salitreenin jälkeen.

Ok. Kiitos vastauksista. Ajattelin että ostaisin proteiinit mukaan. Mutta jos minulla olisi proteiinit ja palautusjuomat, nii mihin väliin joisin massapirtelöä?

Ajattelin tosin, että korvaisin sen palautusjuoman tuolla massajuomalla, niinkuin erkjetter neuvoi.

Malto6:sta otan urheilujuomaksi lenkkipolulle. Kuitenkin vähennän lenkkeilyä, jottei salilla käynti kärsisi. Sitten taas lisään jos alkaa läsää kertymään.

siis. palautusjuomassahan on proteinia. ja kuten sanoin ei sitä massapirtelöä ole mikään välttämättömyys vetää. ihan samalla tavalla saat massaa normaaliruuasta. jos on hätätilanne ettei ole ruokaa saatavilla tai olet jossakin reissussa niin sitten pirtelö naamaan.

malton kanssa urheilusta voi tulla ongelmia. mulla ainakin meinaa yrjöt tulla jos vedän maltoa ennen salia. näin myös monelta muultakin. saati sitten aerobisessa. vedä mieluummin vaikka ihan perus palautusjuoma lenkin jälkeen.

edit: monissa massanlisääjissä on paljon sokeria, jolloin massa tulee läskinä, ei lihaksena.

Höh.. ;( Ihan tyhmää. Ajattelin varmaan että kun vedän vähän massajuomaa niin nostan enemmän kuin Toni Halme.. ;D

Joo malton kanssa pitää osata tankata oikein. Muuten roiskuu. Niinkuin itselläni oli ennen tapana, kun sain kaveriltani kyseistä jauhoa.

Juuh.. Pitäisköhän ihan suosiolla ottaa ihan vaan eniten lihaksia kasvattavaa proteiinia mitä täältä löytyy. Ja joku proteiini sekoitus palautukseksi.

mattti sanoi:
Höh.. ;( Ihan tyhmää. Ajattelin varmaan että kun vedän vähän massajuomaa niin nostan enemmän kuin Toni Halme.. ;D

Joo malton kanssa pitää osata tankata oikein. Muuten roiskuu. Niinkuin itselläni oli ennen tapana, kun sain kaveriltani kyseistä jauhoa.

Juuh.. Pitäisköhän ihan suosiolla ottaa ihan vaan eniten lihaksia kasvattavaa proteiinia mitä täältä löytyy. Ja joku proteiini sekoitus palautukseksi.

Ei proteiineilla nyt niin paljon eroa ole, lähinnä se että mitä ottaa milloinkin treenin jälkeen nopeasti imeytyvää(esim.hera) ja välipalalla/illalla hidasta(esim.kaseiini).
Itse ostain massblastin ja pussin perusheraa, palkkarina tuo blasti menee tuollaisenaan tai voi lisätä vähän heraa joukkoon jos haluaa ja välipalana voi ottaa sitten hera tai hera/massblast drinkkejä + mielellään jotain kuitupitoista jne. illalla heran sekaan voi heittää öljyä niin se hidastaa imeytymistä.

Ok. Kiitos. Mutta mikä on palkkari? Tuo näyttäis jo ihan hyvältä muuten, mut blastia myydään nii isossa paketissa, että ei rahat loppuvat kesken.

palkkari = palautusjuoma. jos rahat ei riitä massblastiin niin osta vaikka hera80 ja malto6 ja sekota ne veteen mehutiivisteen kanssa :kuola:

mattti sanoi:
Ok. Kiitos. Mutta mikä on palkkari? Tuo näyttäis jo ihan hyvältä muuten, mut blastia myydään nii isossa paketissa, että ei rahat loppuvat kesken.

Palkkari=palautusjuoma juodaan heti treenin jälkeen.
Selviät kyllä hyvin myös pussilla heraa + pussi maltoa näitä sitten sekoitat esim. kumpaakin desi niin tulee hyvä perus palkkari.

Joo. Niin tietysti.. Kiitos selvennyksestä, vaik oishan ton voinu itsekki tajuta.. :jahas: Jos toi massblast sopii palautukseen kans, niinkuin tääl sivuillakin sanotaan niin ostan varmaan ainaki sitä. Makuakin on kehuttu hyväks. Ainaki noissa entisissä nutriplussan maustamattomissa whey-protskuissa oli makuelämykset kaukana hyvästä. Joutu pitämään suunnilleen nenästä kiinni, että pysy alhaalla. :urjo:

Mutta miten toi massblast voi olla hyvä palautukseen, kun se on noin hitaasti imeytyvä?

Laskeskelin täs hinta-/laatusuhdetta, ja toi massblast tulee reippaasti halvemmaks, jos sitä voi käyttää palkkarina. Sitten parin kuun päästä vois ostaa yöproteiinit ja kunnon palkkarit. Ehkä sit creatiinitki. Saas nähä.

Netissä välillä näkee jotn ihme aineita. Luvataan jopa 700% lisää kasvuhormoni tasoa. Ja lisää androgeenista aktiviteettia 20%. Voiko noihin uskoa?
En löydä sivuja nyt mistään, nii en voi linkittää.

Edit: Tällanen mönjä löyty. Vaikuttas ihan hyvältä, mut aika kallis.

http://www.*********.net/epages/***...*********/Products/1039/SubProducts/1039-0001

niihin 700% tasojen nousuihin EI pidä uskoa, tasot nousee ehkä 0.07%, toi linkkisi ei näy koska säännöissä kielletään mainostaminen ja jos linkität kilpailevia tuotteita se menee mainostamisen piikkiin... kysyisit kuiteskin ;)

mitä niihin hiilareihin tulee niin kyllä ne hitaat hiilaritkin alkaa heti imeytyä, niitä vaan ei tule kerralla niin paljoa, voit tietty psitää vaikka sokeria mukaan jos siltä tuntuu.

Back
Ylös Bottom