Treeniohjelmani!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjes! Eli alotin tossa käymään salilla n. 1.5kk sitten ja tällästä ohjelmaa oon käyttäny. Aattelin nyt kysästä onko jotain lisättävää tähän mun ohjelmaan?

Maanantai RINTA/HARTIAT/POHKEET

penkkipunnerrus
2x10 vinopenkki
2x10 pystypunnerrus
2x10 vipunosto seisten sivulle käsipainoilla
2x10 vipunosto seisten eteen tangolla
3x12 pohjeliike

Keskiviikko SELKÄ/KYYNÄRVARRET/VATSA

3x10 T-tanko kulmasoutu (harley)
3x10 alatalja
3x10 ylätalta
2x10 rannekääntö
Vatsalihakset

Perjantai HAUIS/OJENTAJA/VATSA

3x10 hauiskääntö käsipainoilla
3x10 hauiskääntö tangolla
3x10 ranskalainen punnerrus
3x10 kapea penkki
Vatsalihakset + leuat

Penkkipunnerrukseen käytän eri reeniä ja sitä en jaksa tänne postata. Sitten noista vatsoista teen niitä rankan reenin mitä millonkin. Ja jalkoihinki käytän salilla prässiä ja muuta tällästä mutta tässä pää osin kysyn tosta yläkropan reenistä..

Eli olisko jotain lisättävää tai muuta tähän ohjelmaan vai mennäänkö näillä :dance:

Ei millään pahalla mutta täällä on jo aika monta ketjua josta voi ohjelmia itselleen kopsata. Eiköhän kannattais joku oikea ohjelma ottaa käyttöön eikä tehdä tällaista RHP -treeniä...

Minkäslaisella frekvenssillä oot treenaillut tuolla sun 3-jakoisella? Ne jalat sinne sekaan heti. :)

Oot vielä treeniuran alussa, niin ottaisin jonkun 2- tai 1-jakoisen ohjelman, että frekvenssi olisi enemmän kuin yksi ja oppisit käyttämään niitä raskaita perusliikkeitä hyväksi ohjelmassa - moni sortuu alussa hilavitkutteluun ja monijakoisiin, mm. minä, vaikka alussa kehittyy lähes kaikilla ohjelmilla. Saat harvajakoisella treenata potentiaalisesti ja ei tule sellaisia seitsemän päivän taukoja, esim. selkätreenien välille, vaikka olisit jo palautunut ja kykenisit tekemään uuden treenin jo kahden päivän kuluttua edellisestä treenistä. Samalla kehität kroppaasi palautumaan nopeammin ja viikottaisia sarjamääriä on helpompi nostaa ---> kehityt. Järkevä 4-jakoinen voi myös toimia, mutta lihakset ~2x viikossa on hyvä määrä, Imo.

Lue nämä alkuun:

Aloittelija, lue tämä

Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

FAQ: Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä

Lisättävää olisi paljonkin.. esimerkiksi ne JALAT. Niitä ei treenata "käytän prässiä" -mentaliteetilla vaan niiden pitäisi olla erittäin tärkeässä asemassa ohjelmassasi.

No siis justiin tarkotin että prässi on yks jalkaliikkeistäni. Postasin tän ohjelman yläkropan ohjelmana enkä niitä jalkoja tähä laittanu. Mulla on kyllä jalkareeni ja siitä ei mitään kysyttävää!:curs:

Nuo lihasryhmä jaot näyttävät ainaki omaan silmään aivan järjettömiltä. Siellä missä käyt niin kysyt joltain ohjaajalta, että tekiskö se sulle sali ohjelman. Tuolla sali kokemuksella ei paljon kannate alkaa ite tekemään ja kannattee kysyä liikkeisiin opastus. Rinnalleki kannatais tehä enemmän ku kaksi sarjaa varmastikkin ja en kyllä ite työntäis hartioita samalle päivälle ku rasittuvat jo rinta liikkeisäkin hieman. Ojentajat ja hartiat kannatas tehä samana päivänä, jaloille myös oma päivä sinne, mutten tätä nyt ala enempää analysoimaan, kannataisi varmaan kysyä se sali ohjelma sieltä salilta, jos on mahdollista ja jos ei niin searchillä löytyy päteviä ohjelmia.

No siis justiin tarkotin että prässi on yks jalkaliikkeistäni. Postasin tän ohjelman yläkropan ohjelmana enkä niitä jalkoja tähä laittanu. Mulla on kyllä jalkareeni ja siitä ei mitään kysyttävää!:curs:

Ei ohjelmaa voi kukaan kommentoida kuin kokonaisuutena. Jos sulla kuuluu johonkin päivään kova jalkatreeni, niin se vaikuttaa päivän muihinkin lihasryhmiin (ja päivän muut lihasryhmät siihen) ja palautumiseen ym. eikä ohjelmasta voi sanoa mitään ilman että tietää sen kokonaisuudessaan. Jos taas "jalkaohjelma" on linjaa että tehdään jotakin silloin kun sattuu huvittamaan niin onneksi olkoon vain valitsemallasi tiellä.

Ei ohjelmaa voi kukaan kommentoida kuin kokonaisuutena. Jos sulla kuuluu johonkin päivään kova jalkatreeni, niin se vaikuttaa päivän muihinkin lihasryhmiin (ja päivän muut lihasryhmät siihen) ja palautumiseen ym. eikä ohjelmasta voi sanoa mitään ilman että tietää sen kokonaisuudessaan. Jos taas "jalkaohjelma" on linjaa että tehdään jotakin silloin kun sattuu huvittamaan niin onneksi olkoon vain valitsemallasi tiellä.

Aivan samaa mieltä :rock: Kato joku valmis treeniohjelma äläkä rupea säätämään ite yhtään mitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Minulla on kysyttävää, millainen on jalkareenisi?

Morjes! Eli alotin tossa käymään salilla n. 1.5kk sitten ja tällästä ohjelmaa oon käyttäny. Aattelin nyt kysästä onko jotain lisättävää tähän mun ohjelmaan?

Maanantai RINTA/HARTIAT/POHKEET

penkkipunnerrus
2x10 vinopenkki
2x10 pystypunnerrus
2x10 vipunosto seisten sivulle käsipainoilla
2x10 vipunosto seisten eteen tangolla
3x12 pohjeliike

Keskiviikko SELKÄ/KYYNÄRVARRET/VATSA

3x10 T-tanko kulmasoutu (harley)
3x10 alatalja
3x10 ylätalta
2x10 rannekääntö
Vatsalihakset

Perjantai HAUIS/OJENTAJA/VATSA

3x10 hauiskääntö käsipainoilla
3x10 hauiskääntö tangolla
3x10 ranskalainen punnerrus
3x10 kapea penkki
Vatsalihakset + leuat

Penkkipunnerrukseen käytän eri reeniä ja sitä en jaksa tänne postata. Sitten noista vatsoista teen niitä rankan reenin mitä millonkin. Ja jalkoihinki käytän salilla prässiä ja muuta tällästä mutta tässä pää osin kysyn tosta yläkropan reenistä..

Eli olisko jotain lisättävää tai muuta tähän ohjelmaan vai mennäänkö näillä :dance:

itse kyllä muuttaisisin jakoa..
esim.

maanantai: rinta,ojentajat+vatsat
keskiviikko: jalat,pohkeet+vatsat
perjantai: selkä,hauis,olkapäät+vatsat

siksi olkapäät maanantaista pois koska omasta mielestäni tulee liikaa räkkiä olkapäille,
jalkojen treeniä huomattasti enemmän.. lisää prässi,kyykky,jalan ojennus+koukistus lisäks voit ottaa yhden pohjeliikkeen..
itse en tekisi enää kyynärvarsia ollenkaan kun melkein hauisten treenaaminen vaikuttaa myös käsi varsiin..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom