Treeniohjelmani, mitä olette mieltä?

NaturalMale sanoi:
Yksi asia mua ihmetyttää että kaikissa lehdissä esim body, bodaus esitellään vain hardcorekehonrakennus tähtiä ja niiden harjoitus ohjelmia, mutta ei laisinkaan Naturalbodybuildinkia josta hyötyis tavalliset tallaajat jotka ei tykkää aineilla leikkiä minun mielestä Naruralbodybuilding on todellista kehonrakennusta Esim vertaa Stallonea ja Swartzeneggeriä Stallone on paljon paremmassa kunnossa kuin Arnold joka on käyttänyt hormoneita ja kummatkin äijät on suht saman ikäisiä http://www.rockybalboablog.com/archives/2006/01/third_photo_fro.php
:lol2: WTF, mihin tää niinku liittyy tässä threadissa? Heavy :offtopic: ?

öh? 57 sarjaa maanantaina?

meinaan et liialla treenillä kehitys tyssää alkuunsa.

kannattaa suosia raskaita perusliikkeitä

Kiitos palautteesta. Negatiivisesta, ja Positiivisesta

Ohjelmani on monen mielestä perseestä, ja mikäs ihme se on kun on tälläinen amatööri. Mutta minun mielestä kaikkein vaikeinta, näissä treeni hommissa on löytää ohjelma, joka sopii kropalleni. Kunpa olisi olemassa yksi ainut, ja oikea ohjelma joka sopisi kaikille. Kun olen noita ammattilaisten ohjelmia tutkinut, niin kaikkilla heillä on erilaiset ohjelmat, kukin on löytänyt fysiikalleen parhaimman ohjelman. Sehän on päivän selvää, että jos vertaa hardcore kehonrakentajia, ja huippu naturaali kehonrakentajia toisiinsa ero on kuin päivällä ja yöllä. Kun Kehon rakentaja lopettaa hormoonien käytön, aivan kuin ilmapallosta päästäisi ilman pois he kutistuvat. Kevin Levronekin on aivan tavallisen ihmisennäköinen nykyään verratuna aktiivi aikoihin.:nolo:

NaturalMale sanoi:
Kunpa olisi olemassa yksi ainut, ja oikea ohjelma joka sopisi kaikille.
Ei sellaista taida olla.

Mutta ota aluksi Arnoldin kultaisesta kuusikosta oppia. Vedä tuollainen treeni kolme kertaa viikossa. Älä käytä ylisuuria painoja, vaikka kuinka tekisi mieli. Ei yhtään sarjaa enempää, vaikka kuinka olisi kiva treenata. Nykyinen treeniohjelmasi (ehdotelmasi?) on suoraan sanottuna perseestä.

Lisäksi mieti hyvin tarkasti levon ja ravinnon merkitystä kehittymisessä. Eli luet Pakkotoiston ravinto- ja treeniosiota pari kuukautta ajatuksella.

Kirjoitusasun perusteella olet nuori mies, joten takaan sinulle tuolla Iso-Arskan ohjelmalla ja riittävällä levolla sekä ravinnolla suorastaan räjähdysmäistä kasvua seuraavan vuoden ajan.

NaturalMale sanoi:
Ohjelmani on monen mielestä perseestä, ja mikäs ihme se on kun on tälläinen amatööri. Mutta minun mielestä kaikkein vaikeinta, näissä treeni hommissa on löytää ohjelma, joka sopii kropalleni. Kunpa olisi olemassa yksi ainut, ja oikea ohjelma joka sopisi kaikille. Kun olen noita ammattilaisten ohjelmia tutkinut, niin kaikkilla heillä on erilaiset ohjelmat, kukin on löytänyt fysiikalleen parhaimman ohjelman. Sehän on päivän selvää, että jos vertaa hardcore kehonrakentajia, ja huippu naturaali kehonrakentajia toisiinsa ero on kuin päivällä ja yöllä. Kun Kehon rakentaja lopettaa hormoonien käytön, aivan kuin ilmapallosta päästäisi ilman pois he kutistuvat. Kevin Levronekin on aivan tavallisen ihmisennäköinen nykyään verratuna aktiivi aikoihin.:nolo:
Älä tutki ammattilaisten ohjelmia, niistä ei oo normi treenarille mitään hyötyä (varsinkaan alottelevalle). Tossa alotuspostin ohjelmassa jakaantuu rasitus ihan epätasasesti. Käsille 36 sarjaa ja jaloille 10? Ihan pätevä ohjelma, jos tavottelee sellasta sarjakuvabodarin fysiikkaa.

Ite oon saanu parhaimmat tulokset perus 1-jakosella ohjelmalla. Tutustu tähän threadiin tai helpommalla pääset, jos valitset täältä jonkun 1- tai 2-jakosen ohjelman. Noi toimii varmasti.

Nyt on ihan pakko näin maanantain kunniaksi kysyä, "että oletko koskaan tehnyt tota maanantain treeniä?" Jos olet, niin jaksoitko hyvin tehdä loppuun asti?

NaturalMale sanoi:

suoraan sanoen: miks helvetissä jauhat jostai kehonrakentajista ja niitten ohjelmista kun sun oma ohjelma on niin päin persettä kun se ikinä voi olla.

lue faq syö ruokaa ja kasva. jos ei riitä niin syö hormooneja.

Tämä on täysin :offtopic:, mutta luin avausviestin lopun hieman väärin johtuen välimerkkien puutteesta ja päässäni rytmitin tekstin näin:
NaturalMale sanoi:
Painot pidän kaikissa sarjoissa samoina, treenaan kotona levytangolla penkillä, käsipainoilla kuntopyörällä, scottpenkillä

Aika täydellinen repeäminen :D

Päin persettä tai ei on mun ohjelmassa toiminut

Mulla on tullut sellainen käsitys, että tällä vartalo tyypillä minkä omaan on mahdoton hankkia isoja lihaksia. Minulla on pienet luut, ja hoikka vartalo tyyppi, kun aloitin treenamisen painoin paskoineni 62kg. Nykyään painan 82kg rasva prosentti 17%, ja pituutta on 177,5cm. Kenties tuosta 82kg on suurin osa läskiä, mutta kai sitä lihastakin on hiukan tullut. Jos mun treeni ohjelma olisi aivan päin persettä, polkisin vieläkin paikoilla 62kg. Jaksan vetää treeni ohjelmani lävitse kaikkina päivinä, se vaati sisua ja vielä kun oikein kunnolla vituttaa niin siitäkin saa mukavasti potkua, joskus otan jonkun energia juoman ennen treeniä.

NaturalMale sanoi:
Mulla on tullut sellainen käsitys, että tällä vartalo tyypillä minkä omaan on mahdoton hankkia isoja lihaksia.
Isot lihakset on tietysti suhteellinen käsite, mutta kyllä jokaiseen vartalotyyppiin saa lihaksia.

Mielestäni noi vartalotyypin erittelyt ovat psykologinen este laiskoille ihmisille. Kärjistetty esimerkki: ahaa - olen lehden mukaan endomorfi - taidanpa mennä syömään munkkia kun en kuitenkaan pääse kuntoon.

NaturalMale sanoi:
Minulla on pienet luut,
:anssi: Samaa sukupuolta olevan samanpituisen ja samanikäisen ihmisen luusto painaa melko tarkalleen saman verran. Toi on samaa tasoa oleva väite kun joku plösö sanoisi että hänellä on painavat luut :rolleyes:

NaturalMale sanoi:
Jos mun treeni ohjelma olisi aivan päin persettä, polkisin vieläkin paikoilla 62kg.
:anssi: Se sun painon lisäys tulee siitä, kuinka paljon syöt yli kulutuksen. Treenillä määrittelet sen kuinka suuri osa lisäyksestä on fläsää tai lihasta.

NaturalMale sanoi:
joskus otan jonkun energia juoman ennen treeniä.
Syö mieluummin 2-3 tuntia ennen treeniä kunnolla ja juo litra vettä. Älä ota energiajuomia (nopeita hiilareita) ennen treeniä.

NaturalMale sanoi:
Nykyään painan 82kg rasva prosentti 17%, ja pituutta on 177,5cm. Kenties tuosta 82kg on suurin osa läskiä, mutta kai sitä lihastakin on hiukan tullut.
Sinulla on selvästi lahjoja, tai ainakin sellaista nuoren urheilijan puupäisyyttä, kun jaksat vetää tuota treeniä päivästä toiseen. :)

Saako kysyä paljonko NaturalMalella on ikää?

Naturalmale:lle - Suosittelen että teet ns. isoja liikkeitä (penkki, kyykky, maastaveto, leuanveto, taljat, dippi, pystypunnerrus...). Näillä liikkeillä saat jo hyvän harjoitusohjelman laadittua. Tommoset ammattilaiskehonrakennusohjelmat kannattaa unohtaa jo heti kättelyssä. Opettele ensiksi tekniikka kuntoon. En enää tätä pakkotoistoa paljoakaan lueskele, mutta voimafoorumi puolella on kyllä aina ollut hyvää asiaa harjoittelusta... mielestäni parempaa kuin tällä reeni osastolla.

Huomasin, että olet vasta pari viikkoa sitten rekisteröitynyt tänne. Suosittelen vain lukemaan tätä forumia ahkerasti. Kyllä sinä vielä järkevän ohjelman saat itsellesi rukattua. Pian tajuat itsekin sen, että tuo ohjelmasi on todella hullu.

minä luulin et mun ohjelma on rankka ku mikä, mut ei se näköjään ole ku kattoo NaturalMale:n ohjelmaa.:D

En viitsinyt perustaa omaa topiccia tälle joten kysyn nyt tässä että mitä olette mieltä uudesta kolmijakoisesta ohjelmastani. Itse kehittelin jotain. Ajattelin vaan että kannattaako tällaista tehdä.

Maanantai
Penkki Pyramidi 7 sarja

Hauis
3x10

Ojentajat
3x10

Jalkaprässi
3x15

Ranne
3x15

Pohkeet
3x20

Keskiviikko

Kapea Penkki
4x8

Vinopenkki pyramidi 5 sarja

Rintakone
3x10

Olkapääkone
3x10

Vatsakone
3x20

Perjantai

Leveä penkki 4x8

Lavat
3x10

Ylätalja eteen
3x10

Ylätalja niskan taakse
3x10

Selkä kone
3x10

Alatalja
3x10

Siinä olivat. Mitä mieltä.

Therealdealin ohjelmasta sen verran, että miks reenaat rintaa kolmesti viikosa kun esim. jalkoja reenaat vain kerran viikkoon? Omasta mielestä penkki tai vinopenkki ei ole niin ihmeellisiä liikkeitä, että niitä pitäis tehdä kolmesti viikosa. Ellet sitte ole himopenkkaaja?

Jaloille tulee tosi vähän sarjoja verrattuna rintaan tai selkään. Käsittääkseni kaikkia lihasryhmiä pitäs kuitenki reenata tasasesti ellei sitte ole tarkotus erityisesti kehittää joitain muita lihasryhmiä heikompia lihasryhmiä.

Takareisille ei näytä tulevan juuri mitään rasitusta. Kannattais ottaa SJMV tai reisikoukistusta mukaan ohjelmaan.

Muutenki kannattais mielestäni perustaa ohjelma johonki tiettyyn jakoon, 2- tai 3-jakoseen ym. Tuosta ohjelmasta ei oikein saa selvää mikä jako siinä on.

Mitä liikettä tarkotat liikkeellä lavat?

Therealdealin ohjelmasta sen verran, että miks reenaat rintaa kolmesti viikosa kun esim. jalkoja reenaat vain kerran viikkoon?

Taitaa johtua siitä etten pidä jalkoja niin tärkeinä treenata. Haluan kehittyä nimenomaan penkissä joten treenaan aika paljon noita yläkehon lihaksia.

Muutenki kannattais mielestäni perustaa ohjelma johonki tiettyyn jakoon, 2- tai 3-jakoseen ym. Tuosta ohjelmasta ei oikein saa selvää mikä jako siinä on.

Olen jakanut sen sillä tavalla että kun haluan kehittyä paljon penkistä ja saada hyvää näköä yläkehoon. Teen penkkiä kolmesti viikossa. Maanantaina olen ajatellut treenata käsivarret ja kun niihin ei monta liikettä tarvitse tehdä niin teen lisäksi jalkaprässiä ja pohkeita. Voisi ottaa tuohon päivään kyllä mukaan tuo takareisi. Keskiviikkona treenaan etuvartaloa, perjantaina takavartaloa. Voisitte kyllä ehdottaa joitain muutoksia mitä laittaisin ohjelmaani. Tavoite on saada suuret, hyvännäköiset lihakset ja siinä samalla kehittyä penkissä. Nyt painan 85 kg ja penkistä nousee 100 kiloa.

Mitä liikettä tarkotat liikkeellä lavat?

Miten mä nyt selittäisin. Se on se laite että mennään penkille mikä on n. 90 astetta ja takakenossa. (Kuten vinopenkki). Asetutaan siihen mahalleen. Sivuilla on semmoset härvelit. Nostetaan molemmat kädet ja työnnetään kyynärpäällä se juttu sivuille.

therealdeal sanoi:
Nyt painan 85 kg ja penkistä nousee 100 kiloa.

Noniim ja rasvat on tietysti 12-15%? :david:

Penkkiä ei oo mitään järkeä tehdä kolmesti viikossa. Et tosiaankaan kehity yhtään sen paremmin vaikka hinkkaisit sitä penkkiä 37 sarjaa päivässä.

Aloittele lukeminen aloittelijoiden osiolta ja tekniikat kuntoon. Paljonkos on miehellä ikää?

Tiesitkö että isot olkapäät antaa paljo paremman illuusion massiivisesta olemuksestä mitä mahti tissit? Tasapuolista reeniä perkele myös jaloille.

Back
Ylös Bottom