Treeniohjelman muutosta?

Salilla on tullut käyty nyt noin 10 kuukautta ja tuloksia on tullut kohtalaisesti omasta mielestä. Oon omaksunu semmosen treenityylin että käytän mieluummin kovempia painoja ja teen sitten 4-5 toistoa 5 sarjan verran. Kyykyssä en koska se on niin raskasta että teen 3 sarjaa 6-7 toistoa. Pidän yleensä 10 min taukoa sarjojen välissä. Kun olen tehnyt 3-5 sarjaa missä oon nostanut 5 toiston verran niin yleensä sitten nostan painoja 2,5kg seuraavalla treenikerralla.

Tämänhetkiset sarjapainot:
Penkki: 82,5kg
Pystypunnerrus kantapäät yhdessä: 62,5kg
Kyykky: 102,5kg
Hauiskääntö levytangolla: 37,5kg

Käyn salilla noin kolmena päivänä viikossa ja useimmiten on kahden päivän tauko, mutta töiden salliessa yksi. Nyt kun menen opiskelemaan niin voisin tiheämmin alkaa käymään. Treenijako näyttää seuraavanlaiselta:

A:
Pystypunnerrus
Leuanveto myötäotteella 4 sarjaa niin paljin kun jaksan

B:
Penkki
Hauiskääntö 4-5 sarjaa niin paljon kun jaksan

Sitten kyykkään viikossa 2 kertaa

Nyt alkaa sarjapainot junnaamaan ja siksi ehkä kaipailisin vähän muutosta treeniohjelmaan. Kehitystä tulee edelleen, mutta todella hitaasti. Pystypunnerrusta olen vetänyt kohta kuukauden tuolla samalla sarjapainolla, hauiskääntöä olen tehnyt samalla painolla jo kuukauden verran ja ei minkäänlaista kehitystä näkyvissä. Tavoitteena on hankkia lihasta ihan jotta näyttäisin hyvältä, eli ehkä enemmänkin bodybuilder tyyppinen keho kuin voimannostajan näköinen keho. Itse tykkään kovasta treenistä ja en ole kertaakaan koskenut salilla muuhun kuin levytankoon😅, eli tykkään levytangosta ja kyykky, penkki, pystypunnerrus on kivoja liikkeitä, mutta reviiriä pitäisi ehkä laajentaa. Mulla ei mielestäni ole mitään selviä heikkoja kohtia, vaan olen aika roteva ja ihan hyvä lihastasapaino omaan silmään. Pituutta noin 170cm ja paino huitelee 73-74,5kg välillä, eli pari kiloa läskiä on kyllä kertynyt. Osaisiko joku auttaa treeniohjelman muokkaamisessa? Alkaa tuntua siltä että pitäisi pikkuhiljaa siirtyä tekemään toisenlaista ohjelmaa.

Voin tietty ihan rahallista korvausta maksaa jos joku jaksaa viritellä jotain.

Viimeksi muokattu:
Kannattaa mieluiten heti unohtaa tuo "ohjelma" ja tehdä jo ensi kerralla oikean treeniohjelman mukaan. Tuossa on kaikki vialla bodaus vinkkelistä mutta hyvä että on motia treenata.

Päteviä valmisohjelmia tarjoaa:
PT Vatanen ptvmuscle.fi

Ja sitten myös ihan oikean ammattibodarin valmisohjelmia löytyy:
Kotipohja.com
Tälle iso suositus

Edit. Niin ja kannattaa myös ravintopuolta vilkuilla ehdottomasti. Se on se mikä määrittelee tuloksia.

Kannattaa mieluiten heti unohtaa tuo "ohjelma" ja tehdä jo ensi kerralla oikean treeniohjelman mukaan. Tuossa on kaikki vialla bodaus vinkkelistä mutta hyvä että on motia treenata.

Päteviä valmisohjelmia tarjoaa:
PT Vatanen ptvmuscle.fi

Ja sitten myös ihan oikean ammattibodarin valmisohjelmia löytyy:
Kotipohja.com
Tälle iso suositus

Edit. Niin ja kannattaa myös ravintopuolta vilkuilla ehdottomasti. Se on se mikä määrittelee tuloksia.
Joo, ravintopuolta tarkkailen sen verta että pyrin päivittäin syömään 2500-3000 kaloria päivässä, ja painoa tarkkailen ettei ainakaan tipu, mutta massaa yritän saada lisää. Proteiinia syön päivässä noin 150-200g. Itselle on sinänsä toiminut ihan hyvin jos vertailee ennen ja jälkeen kuvia, ja ku tuloksetkin on nousseet.

Haluaisin pitää nää isot moninivelliikkeet mukana, mutta pitäisi varmaan lisätä apuliikkeitä jotta kehitys jatkuu. Oon myös miettinyt sitä että onko kuinka tehotonta käyttää niin pieniä toistomääriä lihasten kasvattamiseen vaikka itse tykkään siitä hirveästi.

Oon myös miettinyt sitä että onko kuinka tehotonta käyttää niin pieniä toistomääriä lihasten kasvattamiseen vaikka itse tykkään siitä hirveästi.
Kannattaa harkita valmentajan palkkaamista, joka perustelisi sinulle mitä tehdään, miksi ja kuinka paljon. Turhaan tässä aletaan kertaamaan perusasioita siitä mitä treeniin kuuluu ja miten treenataan kun halutaan tiettyjä tuloksia, kun ne samat tiedot on foorumilla tuhat kertaa jo valmiiksi.

Back
Ylös Bottom