Treeniohjelmaan parannuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja El_Ucca
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
BullDogg sanoi:
Kiitos mielipiteistä! :kippis1:
A/ Kun kirjoitin ojentaja punnerrus maaten, tarkoitin kyllä ranskalaista punnerrusta.
B/ Suorin jaloin maastavedosta en oikein ole koskaa tykännyt. En saa sillä oikein minkäänlaista tuntumaa muuhun kuin alaselkään. Olen kyllä kokeillut sekä tangolla että käsipainoilla. En usko että toimii mulle.
C/ Maastaveto vaikka onkin "miehekkäin" :rock: liike maailmassa on kuten jalkakyykky aika sopimaton mulle. Prässinä tarkoitan jonkinlaista olkapääpunnerrusta. Smith, käsipaino tai jotain konepunnerrusliikettä. Ihan mille mielelle satun. Useimmiten joku koneliike.
No mitäs tästä sanot?

Eipä mitään. :)
Ai okei en tajunnut tota ojentajapunnerrus maaten, eli sen tosiaan sitten siirtäisin tehtäväksi ennen ennen taljapunnerrusta. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40912 Tuossa on ihan käyvät ohjeet suorinjaloinvetoon, tai enemmänkin toi on kai polviltaveto. Ja tosiaan, kaikille ei vain kaikki liikkeet sovi vaikka mitä tekniikoita kokeilisi. Reisikoukistukset toimivat mun mielestä lähes yhtähyvin kuin tuo "sjmv".

Eli mun mielestä anna palaa vaan tolla ohjelmalla. :)

niklas86 sanoi:
Eipä mitään. :)
Ai okei en tajunnut tota ojentajapunnerrus maaten, eli sen tosiaan sitten siirtäisin tehtäväksi ennen ennen taljapunnerrusta. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40912 Tuossa on ihan käyvät ohjeet suorinjaloinvetoon, tai enemmänkin toi on kai polviltaveto. Ja tosiaan, kaikille ei vain kaikki liikkeet sovi vaikka mitä tekniikoita kokeilisi. Reisikoukistukset toimivat mun mielestä lähes yhtähyvin kuin tuo "sjmv".

Eli mun mielestä anna palaa vaan tolla ohjelmalla. :)

Kiitos vain!

Piti tähän threadiin näin kymmenen kuukauden jälkeen postata semmosta, että uudistin pari kuukautta sitten täysin treenini Body-lehdessä (6/06) olleen artikkelin "Treenit niin kuin silloin ennen" mukaan ja kyllä lähti treenipainot nousuun. Penkkituloskin parani viidellä kilolla :) Oli tullut tyhmänä tehtyä lähes identtisellä ohjelmalla kuukausia.

Tässä nykyinen ohjelmani. Liikkeet pysyvät aina samoina, mutta toisto ja sarjamääriin teen artikkelin mukaan muutoksia usein. Alla viikkojen 1-3 ohjelma. Olen itse lisännyt ohjelmaan ristikkäistaljan, viparit sivuille ja hartijat tangolla, koska pidän kyseisistä liikkeistä :)

Liitteet

• treeni2.webp
    treeni2.webp
    36,5 KB · Katsottu: 2 471
Pisti hymyilyttämään tuo Hartijat tangolla. :D

Ai ne painot vai? Jostain syystä tuo liike vaan kulkee mulla isoillakin painoilla kevyesti. Pari kaveria on muiden liikkeiden treenipainoissa about samalla tasolla mun kanssa, mutta tuossa liikkeessä voin käyttää lähes tuplamäärää painoja heihin nähden ja lisäksi hartijoiden liike on vielä suurempi, eli ne nousevat korkeammalle kuin heillä. Olen itsekin tätä ihmetellyt ja itseasiassa teen ensi treenissä 160 kilolla :D

El_Ucca sanoi:
Miksi näin ei saisi olla?

Jos olet aloittelija, niin oikeastaan tuo säännöllisyys on kaiken a ja o nyt. Mutta jatkossa kehittyäksesi on hyvä muunnella ohjelmaa ja varsinkin toistomääriä.
Itse kehityin hyvin sillä Savolaisen vanhalla systeemillä(muokattu itselle sopivaksi), eli:
1vk:Toistot 6-8
2vk:15-20
3vk: pudotus yms sarjat
4vk:kevyt

Sun ei kumminkaan tarvitse vielä mielestäni käyttää mitään erikoisteksniikoita(esim juuri pudotussarjat) koska kehitystä tulee näköjään ilmankin(yleistä alussa).
Tämäkin on vain yksi ehdotus muiden joukossa, ei niinkään mikään totuus.
Tsemiä treeniin:thumbs:

Saako kysyä, että mitä meinataan tossa kolmos numeron kohdalla, pudotus ja ym sarjat. Sitäkö, että vedetää, koko ajan painoja vähentämällä tangosta?

Olen samaa mieltä, että voisit jättää Maanantaista pois yhden hauisliikkeen ja yhden ojentajaliikkeen. Ojentajia tulee kuitenkin jo tossa dipissäkin kohtuullisesti.

Keskiviikontreenissä, siirtäisin itse reisi koukistukset ennen reisiojennuksia, niinkuin moni asiantuntija suosittelee. Lisäksi pudottaisin toisen reisikoukistusliikkeen pois ja vaihtelisin suoritustapaa viikoittain. Lisäksi vaihtelisin tota sissykyykkyä esim askelkyykyn kanssa eriviikoilla (askelkyykkyä pitäis selkä kestää, kun ei tarvi käyttää suuria rautoja).

Perjantai, ota toi toinen ylätalja pois tuolta, ja tee vaikka vuoroviikoin eri asennossa kädet. Toi pullover vähän ihmetyttää, koska ymmärtääkseni se on tissiliike ja vaikuttaa pääasiassa rintalihasten alaosiin, jos kirjoja luetaan. Tosin olen kyllä nähnyt taljassa tehtävän vastaavaa liikettä jossa on tarkotus saada vaikutus tonne "sämpylöihin". No siihenen en halua enempää puuttua. mutta 3 eri liikettä selälle on aika jees, mutta ei kolmea liikettä, jotka vaikuttavat samalle alueelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom