Treeniohjelmaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kellola
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei!
Olen tämmöinen 18v, 92kg, 194cm ja olen täs puolisen vuotta käynyt salilla kolmesta neljään kertaa viikossa. tulokset ovat melkeinpä tuplaantuneet mutta lihakset ei vaan kasva.:(
päivä1: kädet
päivä2: jalat
päivä3: rinta
päivä4: selkä ja olkapäät
Joskus saattaa jäädä joku lihasryhmä tekemättä kokonaan. Eli siis haluaisin vinkkejä kuinka saada lihakset kasvamaan?

vähän vielä kysymyksiä:D
1. Vaikuttaako alkoholin käyttö paljon lihasten kasvuun?
2. Vähentääkö aerobininen liikunta lihasten kasvua?
3. en syö mitään jauheita. vaan vetäsen proteiinit rahkasta, tonnikalasta, kannataisko ruveta käyttämään jauheita? mitä jauheita?
4.Onko tuo 4krt liikaa aloittelijalle?

Ja mielellään saisi laittaa tulemaan ehdotuksia treeniohjelmasta kun vaihtelee aika paljon liikket kun ei ole mitään varsinaista ohjelmaa paitsi nyt tuo että oon jakanu eri lihasryhmät eri päiville..Kiiitoos:D:)

Pitäisi täältä foorumilta löytyä searchilla sinullekkin sopiva treeniohjelma. Aloittelijalle sopii Arnoldin kuusikko tai Strating Strength, tuollaisella 4-jakoisella et välttämättä aloittelijan saa kaikkea irti lihaksista ja silloin hyöty ei ole niin suuri.

Lihakset kasvaa kolmen tärkeän säännön kautta: Treeni, Ruoka, Lepo. Jos joku näistä puuttuu tai on huonoa niin lihaksien kasvukaan ei ole ns. maksimaalista.

1. Alkoholin vaikutuksesta kasvuun en tiedä, mutta suurin osa bodareista on aika kuivalla linjalla. Siitä tulee ainakin turhia kaloreita. Jos maksimissaan pari kertaa kk ottaisit.
2. Aerobinen ei vähennä, jos muistat syödä vain tarpeeksi etkä tee sitä liikaa - pari kertaa viikossa. Se auttaa palautumisessa kunhan ei ole liian intensiivistä.
3. Proteiinijauheista sen verran, että porukka käyttää niitä, koska ne imeytyvät nopeammin ja niitä on myös helpompi kuljettaa mukana välipalaksi kuin esimerkiksi rahkaa tai raejuustoa. Ensin perusruokailu kuntoon ja sitten vasta lisäproteiinit jauheista, jos tarvis. Palautusjuoma on kuitenkin hyvä vetäistä aina treenin jälkeen. Sitä suosittelen!
4. Jos keho palautuu siitä niin ei ole, mutta tuota 4-jakoista en itse aloittelijalle suosittele. Ennemmin 1-jakoinen (yllä mainitsemani ohjelmat) tai sitten nappaa tuolta foorumilta 2-jakoinen. Niillä, perusruualla ja riittävällä levolla pääset jo aika pitkälle.

Huomaa myös, että kroppa ei pysty tekemään lihasta älyttömän suuria määriä kuukaudessa. Joten parin kilon painonnousu per kuukausi on jo hyvä.

Alkoholi laskee testosteroniarvoja joksikin aikaa, eli sitä vaikuttaa positiivisesti, mutta lasku on yksilöllistä. Tiedän itse eräitä nostajia jotka juovat kuin sienet ja ei se tunnu haittaavan heitä. Mutta yleisestiottaen tuosta on haittaa, eikä varmsati edellämainituillekkaan hyötyä. Mutta pitäähän sitä välillä elääkkin, itse käytän alkoholia sillointällöin, enkä usko, että omasta satunnaisesta käytöstä on mtn haittaa, eli kohtuudella sitäkin, jaksaapahan sitten paremmin kun pääsee välillä viihteellekkin..

Ja aerobinen liikunta kohtuudella ehdottomasti. Ja nimenomaan jos lihasmassaa lisätään, kuten sinäkin kirjoitit niin en kyllä mitään lenkkeilyä suosittele. Alkulämmittelyt ja "kropan avauslenkit" toki voi pitää mutta itse olen ainakin kehittynyt paljon paremmin kun en ole enään yhdistänyt lenkkeilyä massa/maksimivoimakaudelle. Eli suosittelen, intesiivinen, kaloreiden polttoon tähtäävä lenkkeily ehdottomasti dietille, eikä massakaudelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom