Treeniohjelmaa vailla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja K4SSE
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro.

Tällanen 16v pojankäppänä vaille treeniohjelmaa. Tähän asti vedellyt satunnaisesti laitteita 10sarjaa x3. 3 kertaa viikossa käyn salilla ja olisi hyvä tietää mitä kannattaisi vetää, että lihakset kasvaisi ja maxi nousisi.
Tällä hetkellä kattellu täältä liikkeitä http://www.paskasoft.com/cybercoach/liikkeet/index.html
Yleensä esimerkiksi tehnyt 10 nostoa penkkipunnerruksessa kolme kertaa ja niin myös muissakin laitteissa. Painot laittanut sen mukaan, että jaksaa juuri 10 toistoa vetästä. Luulen, että olen vetänyt "väärin" ja lihakset ei suurene/maksi ei nouse.
Jos mahdollista niin kuvia mukaan. (: Kiitos.
E: Käsi-, rinta- ja vatsalihaksia haluaisin saada esiin. ;P

Täällä tuskin ketään kiinnostaa alkaa tekemään tosta vain huvin vuoksi valmiita treeniohjelmia kenellekään. Ei siis millään pahalla.

Selailehan noita aloittelijoiden osiolla tärkeäksi merkattuja ketjuja ja opiskele sieltä perusasiat kuntoon (treeni+ravinto+lepo). Sitten otat jonkun valmiin ja hyväksitodetun ohjelman käyttöön, tai jos teet oman treeniohjelman, niin postaat sen sitten arvosteltavaksi niille tarkoitettuun ketjuun.

Et kehity, jos jäät junnaamaan paikoillasi, niin kuin luulen nyt käyneen. Tai sitten odotat tuloksia vähän liian nopealla tähtäimellä. Treenatessa tulisi aina pyrkiä kasvattamaan joko käytettäviä painoja jollakin tietyllä toistoalueella tai sitten kasvattamaan toistomäärää jollakin tietyllä painolla. Tätä sanotaan progressioksi. Eli jos tänään jaksoit tehdä penkkipunnerruksessa vaikka 3x10 50 kg:lla, niin ensi viikolla yrität saada 3x12 50 kg:lla tai 3x10 52,5 kg:lla. Näin ne lihakset kasvaa! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom