Treeniohjelmaa tarvitsisin...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hitmann
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei!
Olen 14v poika, käynyt pari kuukautta salilla. Käyn siellä kolme kertaa viikossa. Painan 52kg ja olen 170cm pitkä. Penkistä nousee 40kg. Voisiko joku kertoa hyviä saliohjelmia, kun minulla ei ole, teen aina yleensä vaan jotain laitetta, mikä on vapaana. Haluaisin kehittää itselleni eniten rintalihaksia ja käsiä. Käytän hera80-proteiinijauhetta 1dl kun olen ollut salilla.

Elikkäs unohda koneet ja keskityt tekee vapailla painoilla. Otat esim. arskan golden sixin käyttöön tai sitten straight strenght. Noista molemmista löydät selvät ohjeet täältä aloittelijoiden osiosta, mutta periaate molemmissa on että käyt salilla esim. 3 krt viikossa ja teet joka kerralla saman reenin. Ite suosittelisin tota Golden six:iä, sillä siinä on tärkeimpiä liikkeitä aloittelijoille, eli: penkki, leuanveto, pystypunnerrus ja kyykky.

Elikkäs unohda koneet ja keskityt tekee vapailla painoilla. Otat esim. arskan golden sixin käyttöön tai sitten straight strenght. Noista molemmista löydät selvät ohjeet täältä aloittelijoiden osiosta, mutta periaate molemmissa on että käyt salilla esim. 3 krt viikossa ja teet joka kerralla saman reenin. Ite suosittelisin tota Golden six:iä, sillä siinä on tärkeimpiä liikkeitä aloittelijoille, eli: penkki, leuanveto, pystypunnerrus ja kyykky.

Starting Strenght on kans ihan kätevä :hyper:

Kuten aikaisemmat jo sanoivat, suosittelen tutustumaan joko Arnoldin Golden Six ohjelmaan tai Starting Strengthiin. Arskan G6:n löydät Treeni-osiosta ja Starting Strength löytyy Aloittelijoiden osiosta.

Käytän hera80-proteiinijauhetta 1dl kun olen ollut salilla.
Suosittelen ostamaan lisäksi hiilihydraattijauhetta, esim. Fastin Dextroa. Pussi maksaa varmaan 6 euroa.
Pelkkä proteiinin juominen ei riitä treenin jälkeen. Hiilihydraatit täyttävät tyhjentyneitä energiavarastoja ja auttavat lisäksi proteiinin imeytymisessä.

Monta kertaa viikossa käyt?

Tässä olis nyt yks:

Ma: rinta, selkä,
Penkki: 5työsarjaa
kp vinopenkki: 5työsarjaa
joku rintarutistus: 4-5työsarjaa
Mave: 5työsarjaa
leuanveto: 5työsarjaa
kulmasoutu: 4-5työsarjaa

Ke: Ojentaja, hauis, olkapäät
3liikettä kutakin, 5työsarjaa. Ojentaja ja hauis on hyvä treenata vuoroparisarjoilla

Pe: Jalat,vatsat
Joku kyykky liike: 5työsarjaa
prässissä pidempiä: 4-5työsarjaa
pohkeet: 5työsarjaa
Voimapyörä: 5työsarjaa
vatsa lisäpainolla: 5työsarjaa
Loppuun voit pumpata reisikoukistuksia ja vatsoja omalla painolla.

Olisko tää hyvä treeni?
Maanantai:
Penkkipunnerrus 5x5
Vinopenkki 3x8
pystypunnerrus 3x8
ranteet 3xmax

Keskiviikko:
Ylätalja 3x10
Alatalja 3x10
Ojentajat 3x8
Hauiskääntö z-tanko 3x8
hauiskääntö punteilla 3x10 + 1 max.
Selkälihaksia 2x10

Perjantai:
kyykky 3x8
maastaveto 3x5
rinnalleveto 2x5
jalkaprässi 3x10
vatsalihakset laitteessa 3x10

En nyt osaa sanoa onko tuo hyvä vai huono, mutta mikäs vika G6:ssa tai Starting Strenghtissä on? Sen parempia ohjelmia alottelijoille tuskin löytää mistään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sitten kannattaa ottaa palautumis juomaks tota American Mass Blastii. Jos haet massa niin se on hyvä palkkari sulle. Hera80 kannattaa pitää mukana lisäproteinina, mutta ottaisin aina reeniä ennen tuon mass blastin ja sit reenin jälkee. :)

On se ihan toimiva ohjelma, mutta pelkkä ohjelma ei saa mitään aikaan jos ei syö tarpeeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom