Treeniohjelmaa lentopalloilijalle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VBP
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

VBP

Okei, tartteisin saliohjelmaa. Oon 14v. Pituus 177cm ja paino 69kg. Oon käyny salilla nytten vuoden ajan 2xviikossa ilman kummosia ohjelmia. Käyn myös pelaamassa lentopalloa pari kolme kertaa viikossa (harkat maanantaisin ja tiistaisin. Saatan käyä viikonloppunakin lätkimässä palloo) Juoksen kans pari kertaa kuussa jonkun 10km lenkin ja muuten 3-6km lenkkiä... Kotoo löytyy kans kuntopyörä.
Tavoitteena ois aluks polttaa turhia rasvoja, saada räjähtävyyttä ja voimaa...

Nyt on vähän kiire, mutta ihan ensimmäisenä tulee mieleen raskaat perusliikkeet, räjähtävien kyykkyjen tekeminen ja ainakin vatsalihakset.

Raskailla perusliikkeillä voimaa kroppaan noin yleisesti. Viisaammat osaavat kertoa hyviä jakoja voima/räjähtävyys. :)

Itse olen joskus tehnyt kyykkyjä siten, että laitan penkin taakseni. Sitten laskeudun niin, että perse osuu penkkiin ja siitä mahd. nopeasti ylös. Painoja ei tarvi olla paljon ja tekniikka tietysti kunnollinen niin ei paikat hajoa. En nyt tarkoita sellaisia boksikyykkyjä, jossa paineet päästetään alhaalla pois tms. Sellaisiakin olen jengin nähnyt tekevän.

Vatsalihaksia kannattaisi varmaan treenata sekä lisäpainojen kanssa että esim. kuminauhojen avulla. Kuminauhoilla saa tehtyä räjähtäviä toistoja ja painojen kanssa sitten ihan sitä lihasvoimaa.

Eikös vahva vatsa kuitenkin vaikuta jonkin verran iskulyöntien voimaan, kun kroppa on paremmin lyönnin takana.

Viisaammat voi korjata/jatkaa tästä. Ei muuta kuin :whip:

sä et saa räjähtävyyttä ja voimaa ilman läskiä joten noi 10km lenkit yms on vähän liikaa ja lue noi FAQ merkinnät niis o kaikki tieto mitä tarvii

sä et saa räjähtävyyttä ja voimaa ilman läskiä

:anssi: Minun mielestä. Kaveri painaa 19kiloo vähemmän ko minä ja loikkaa vajaat kymmenen senttiä korkeemmalle... Sillä ei oo rasvaa (ei kyllä käsissä lihaksiakaan) paljo nimekskään.

Edit:Voimahan onkin sitten pikkusen eri asia

''Lentopalloilijoiden voimaharjoittelu tähtää siihen, että lentopalloilija saavuttaa mahdollisimman hyvän ponnistuskestävyyden, pystyy pitämään yleisen suorituskyvyn ja tehon mahdollisimman korkealla läpi ottelun sekä saavuttaa mahdollisimman korkean hyppykorkeuden'' Ja toi vastaa siihen kestävyysharjotteluun... Ottelu saattaa kestää 2 tuntia..

Omista kokemuksista sanoisin, että ponnistusvoima on kaiken ydin. Syväkyykkyä ja rinnallevetoa/maastavetoa kannattaa tehdä mahdollisimman paljon mutta kuitenkaan hajottamatta itseään.

Suurin virhe monilla junnujengeillä näytti ainakin muutama vuosi sitten olleen juuri fiksun voimaharjoittelun puute, tehtiin pelkästään jotain 1/4- kyykkyjä ja pohkeita prässissä sekä hypittiin paljon. Mulla ainakin kulutti selän ja polvien rustoja ja tukilihaksia niin paljon että koko touhu loppui 16-vuotiaana. Sen jälkeen aloitettu voimaharjoittelu on pikkuhiljaa korjannut kaikki ongelmat. Samalla pomppu on parantunut selvästi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom