Treeniohjelmaa haetaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Numb
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs olen 16-vuotias, salilla olen nyt kulkenut pari kuukautta sen 2-3x viikossa, ilman ohjelmaa. Salin ohella kuljen säännöllisesti pelaamassa jalkapalloa ja jääkiekkoa kaveriporukalla ja kevään tullen olisi tarkoitus taas aloittaa lenkkeily.

Millainen ohjelma olisi itselleni sopiva, kun haluan voimaa ja massaa tasaisesti, salilla käyn suunnilleen näinä päivinä -> MA,TO ja LA. Kesän tullen tosin saattaa määrä vähentyä kahteen päivään, jotta lenkkeily ja jalkapallo mahtuisivat mukaan paremmin.

Ja pääosin tällä hetkellä olisi tarkoitus treenata vatsa, selkä- ja rintalihaksia parempaan kuntoon ja pitää treeni kutakuinkin sellaisena että tasaisesti tulee voimaa ja massaa, mutta myös kestävyyspuolta olisi hyvä pitää yllä, koska pidän pitkistä lenkeistä ja kestävyyttä vaativista harjoitteista.

Käytä Searchia, tietoa kyllä löytyy.

1. Ota simppeli yksi- tai kaksijakoinen ohjelma. (esim. Arnoldin kultainen kuusikko)

2. Opettele liikkeet ja tekniikka kunnolla.

3. Syö hyvin, lepää tarpeeksi.

4. Treenaa tasaisesti koko kroppaa,tosin jos muutakin harrastat aloita varovasti (varsinkin jalkatreeni), ettei mene paikat ihan juntturiin.

5. Toistomääriä sarjoissa kannattaa vaihdella ajoittain.

Treeni-intoa!

Mitä nyt tuli selailtua, niin yritin sitten jonkunlaista ohjelmaa väsätä ja sain alulle tälläisen, joka on aikalailla samankaltainen kuin mitä olen tähän asti tehnyt.

Elikkä siis salilla käyn sen 2x viikossa ainakin, joten miltä tälläinen koko vartalon treeni näyttäisi?

Alkulämmintä kuntopyörällä joku 10min? jonka jälkeen kylkilihaksia. (tähän mennessä olen aloittanut aikalailla tällä tavalla)

Jonka jälkeen menisi ehkä jotenkin näin :

- Reisiojennus
- Reisikoukistus
- Pohjenousu seisten

- Alatalja
- Ylätalja

- Pystypunnerrus käsipainoilla
- Vipunostot sivuille

- Vipunostot tasapenkiltä
- Pullover

- Hauiskääntö tangolla

Olisiko tuosta hyvä lähteä väsäilemään jonkunlaista ohjelmaa, tuon nyt siis väsäsin 10min näyttämään vähän suuntaa. Tarkoitus olisi tehdä suunnilleen 3 sarjoja ja toistoja liikkeestä riippuen joku 10-12, mutta siis mielipiteitä ja ohjeita tulemaan. Tarkoitus olisi torstaille saada jonkunlainen ohjelma jos testiin.

Sinänsä näyttää ihan hyvältä, mutta reidenojenukset korvaa kyykyllä ja prässillä... siis maanantaina kyykky, keskiviikkona prässi ja perjantaina kyykky

Reisiojennus ja -koukistus, alatalja, ylätalja, vipunostot tasapenkiltä ja etenkin pullover on syytä vaihtaa parempiin liikkeisiin: Esim. kyykky, sjmv, kulmasoutu, leuat, penkkipunnerrus...

1-jakoisessa kannattaa suosia perusliikkeitä. IMO noilla vemputteluilla ei tee mitään tässä tapauksessa.

Back
Ylös Bottom