Treeniohjelma Taekwondoon(matsia ajatellen) ISOLLE miehelle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Temboo
  • Aloitettu Aloitettu
Terve mieheen!

Elikkä lähen hakemaan teiltä nyt apua ongelmaani joka on että minkälainen puntti reeni minulle sopisi, varmaankin joku ei maximi painoilla tehtävä ja sellainen missä olisi liikkeitä mitkä tehdään omalla painolla(leuanveto, dippi, jne...)? Varsinkin sarjojen pituuksista ja toistomäärissä tarvitsen apua, ne vissiinkin ovat tyyliin 3-4x10-20?

Lähtökohdat
Pituus: 195cm
Paino: 105kg
Pudottanut reilun vuoden aikana painoa: reilut 20kg
Taekwondoa: 3-4kertaa viikossa
Punttia: 2-3 kertaa viikossa
Sähly: kerran viikossa
Lepo: kerran viikossa

Tavoite puntilla:
Polttaa rasvaa
Hankkia vähän lisää lihasta
Tiukentaa kroppaa, varsinki keskivartaloa

Aiheesta on varmaan ollut ennenkin puhetta mutta ei varmaankaan sellaista josta minä itse saisin apua, kiitos kaikille jotka viitsivät vastailla ja hyvällä tuurilla auttaa rakentamaan minulle ohjelmaa. :david:

noin karkeesti niin voi kyllä toistoista sanoa että 1-3 maksimivoimaa, 3-5 perusvoimaa, 5-8 massaa ja voimaa ja 8-12 lähinnä massaa. Toki myös 12 sarjoilla tulee voimaa ja 3 sarjoilla massaa..

itse suosittelisin tredin aloittajalle esim. bill starrin single factoria:) sillä tulee kyllä hyvin massaakin mutta niin tulee kaikilla muillakin ohjelmilla. Tollaset 3 kertaa viikossa tehtävät 1-jakoiset ohjelmat on usein toimivia itsepuollustus- ja taistelulajien harrastajille koska niillä mitkään lihakset eivät mene täysin tukkoon

Back
Ylös Bottom