Treeniohjelma/syömisvinkit, auttakaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Naikou96
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Useimmilla saleilla tehtävät ohjelmat ovat pelkkää paskaa, joten pidättäytyisin tässä G6:ssa jollei ole varmaa tietoa että salilta saa asiallisen ohjelman.

Ja ne salien tekemät ohjelmat on vielä niin riistohintasiakin.. Väitän että täältä löydät paremman ohjelman ilmaseks.

Tuplat, sory. mut jelpikääs ny?

Mutta, onko paha jos on ensin tunnin säbä/futistreeneissä?

ja pitäiskö viikossa olla 2päivää perättäin treenit ja välipäivä ja sit se yks?

Eipä mitään. On ja ei. Jos treenit ovat kovat ja olet aivan loppu niiden jälkeen niin ehdottomasti ei salia heti sen jälkeen. Ei, vaan kolmena päivänä viikossa treenaat, ja ei ikinä perättäisinä päivinä.

Tämä oli hyvin valaisevaa, kiitos.

tehdäänkö tuo setti ihan tuossa järjestyksessä? Ja Mistä tiedän, mitä nuo kaikki liikkeet toteutetaan? vois laittaa linkkiä? kyllä penan ja hauiskäännön, leuanvedon tiedän.

Mitä ruokia suosittelisitte? ei varmaan vielä tässä iässä mitään jauhoja?

Setti tehdään juuri siinä järjestyksessä aluksi. Kun tietosi karttuvat niin ymmärrät, että liikkeitä voi vaihdella tietyin säännöin ja tietyllä logiikalla. Ns. isot liikkeet (penkki mave, kyykky, leuat on vähän siinä ja siinä.) tehdään aluksi, ja pienemmät liikkeet (hauiskäännöt, vatsat, olkapäät, pohkeet jne.) tehdään lopuksi. Kuitenkin aluksi on viisasta ottaa tuo järjestys! Omasta mielestäni tuo on myös paras järjestys tuolle ohjelmalle, ja kaikki loksahtaa juuri noin tehtynä itsellä kohdalleen. Laitoin vinkkiä kyykkyyn ja penaan, lue ne edellisestä postistani. Loput liikkeet löydät esim. googlettamalla tai foorumin haulla. Ota liike nimeltä pystypunnerrus niskantakaapunnerruksen sijaan!!

Suosittelisin, että opettelet syömään kunnolla! (: Olen postannut tästäkin tuhat kertaa aiemmin.. Pähkinänkuoressa kuudella askeleella:

1) Jätä kaikki tai ainakin 95% herkuista pois. Eli siis kaikki limsat, keksit, karkit, sipsit sun muut hevonkuuseen.

2) Lisää ruokavalioon proteiinipitoisia ruokia kuten maustamaton maitorahka, tonnikala, raejuusto, liha, kana, kala sekä maito kohtuullisissa määrin. (1l päivässä aika hyvä maksimi) Josset vielä "tykkää" jostain tässä mainitusta ruuasta, niin yksinkertainen ohje on opetella syömään niitä. Lupaan, että jos suhtaudut avoimesti ruokiin, eli tajuat, että tykkääminen ja ei tykkääminen on päässäsi, ei ruuissa, niin opit syömään vaikka härän kiveksiä. Eli otat ihan rohkeasti tonnikala purkin eteesi ja syöt. Älä ajattele, että "tämä ei ole hyvää, en voi syödä tätä" vaan, että jos haluat kehittyä niin tässä on helppo tie. Nyt tonnikalaa nassuun. Tonnikalaan totuin itse 10. purkin jälkeen, maitorahkaan n. 5. purkin jälkeen. Nälässä on helpompi syödä uusia ruokia, kun kaikki maistuu paremmalta! Kannattaa ottaa itselleen vähän kuin haasteeksi se totuttelu uusiin ruokiin, ja tavaksi totutella vaikka kolmeen uuteen terveelliseen ruokaan viikossa.

3) Lisää hyviä hiilihydraattilähteitä kohtuullisin määrin ja opettele pois huonoista. Hyviä lähteitä esim. ruskea täysjyväriisi, tumma pasta, kasvikset, marjat, hedelmät. Kasviksia lisää runsaasti ja niitä voi tosiaan syödä lähes niin paljon kun haluaa.. Aamupuuro on hyvästä! Pois jätetään ainakin kaikki vaalea leipä.

4) Lisää hyviä rasvalähteitä, kuten pähkinät, oliiviöljy, oikea voi. Jätä margariinit pois.

5) Valmisruuat pois. Eli mikropitsat, hampurilaiset, lasagnet, jne.

6) Lisää lisäravinteet. Peruslisäravinteista ainakin multivitamiinipilleri (esim. Multivita plus), kalanmaksaöljy, (mieluiten nestemäisenä, löytyy myös sitruunanmakuisena! esim. Vitamar Omega-3 + ADE nestemäisenä!! ).

Tästä alkaa sitten ns. hifistelyt. Eli pikkuseikkojen korjaaminen kuntoon, mutta se ei ole vielä ajankohtaista.

Jauhot mukaan vaan, proteeini ei tapa eikä edes vahingoita ketään. http://www.Fitnesstukku koodi pakkotoisto15/product_detail.asp?prod_id=853 minttusuklaan makuista tilaat ja voin antaa pään (en tosin omaani..) pantiksi, että et pety. Lisäksi olisi hyvä hankkia jostain maltona tunnettua, hiilihydraattipitoista jauhoa. Voit tosin korvata sen vaikka banaanilla näin aluksi. Eli salille mukaan (iso) banaani ja proteiinijuoma salin jälkeen nautittavaksi.

Edit:
Mutsi tossa selitteli, että anna sen salinpitäjän tehdä sulle se ohjelma, ni se maksaa sen.. tarsko ny ottaa se vai arskan G6

Niinkuin ylhäällä sanottua: Tämä ohjelma on hyvin todennäköisesti parempi, kun mitään mitä tulet salilta saamaan.

Mutsi tossa selitteli, että anna sen salinpitäjän tehdä sulle se ohjelma, ni se maksaa sen.. tarsko ny ottaa se vai arskan G6
Olen aika varma, että se on pelkkää paskaa. Laitteita laitteiden perään..
Toi g6 on toimiva, itelläkin oli käytössa - suosittelen!

Naikou, kukaan ei noteeraa sua salilla sen enempää kuin näkevät että olet aloittelija. Jotkut saattavat tulla tarjoamaan neuvoaan ja se on yleensä hyvä asia! (riippuu neuvojasta) Menet sinne salille sillä jostain kaikkien on aloitettava.

Ikäisillesi voi olla tyypillistä jonkinlainen kilpahenkisyys ja naureskelu toisten heikkoudelle joten jos asia on näin niin mene treenaamaan yksin.

Noh.. nyt tuli tämmöne et kehtaako kummiskaan mennä sinne salille..

Mulla oli ihan sama juttu alussa! Sitä mietti mitä muut ajattelee jne. joka on tossa iässä todella tyypillistä. Monilla se tulee olemaan tyypillistä koko loppuelämän. Asiaan. Ei ole mitään hävettävää mennä salille. Mikäli siihen kykenet, niin ajattele asiaa objektiivisesti: Nauraisitko sinä kaverillesi, joka haluaa ruveta käymään salilla jo nyt, ollen suurtaosaa porukasta 2-5 vuotta ennemmin liikenteessä sielläpäin. No, hymy hyytyisi sitten viimeistään muutaman vuoden kuluttua, kun menet itse salille ja näät kun tämä kaveri jolle naureskelit nostaa penkistä kolme kertaa enemmän kuin sinä ja katselee sinua oudosti hymyillen. Jos kykenet näkemään tämän jo nyt, ja unohtamaan mitä muut ajattelevat, kun kerta tiedät tekeväsi viisaasti, niin olet ikäisiäsi henkisesti edellä.

Kunhan teet järkeviä ohjelmia ja otat selvää asioista, etkä esitä ikinä tietäväsi yhtään enempää tai olevasi mitenkään vahvempi kuin olet tai tiedät niin tuskinpa sinulle kukaan edes mitään vittuilee/nauraa. Mieti itse. Luulen, että sillä salin isoimmallakin körmyllä on ollut se ensimmäinen kerta joskus, vaikka hän ei sitä enää muistakkaan. Monet myöskin toivovat hieman vanhempina, että olisivat aloittaneet salin aikaisemmin, kun tytöt/naiset rupeavat kiinnittämään kunnolla huomiota lihaksiin ja 80% pojista rupeaa käymään salilla. Oikeasti kun vanhempana mietit tätä, että joskus mietitytti mennä salille niin et voi olla suhtautumatta koko juttuun hieman hymyillen. Vaikka se nyt tuntuukin haudanvakavalta pohdinnalta. (:

Kannattaa ehdottomasti käydä ainakin pari ensimmäistä kertaa ilman kavereita, ellet varmasti tiedä että ne ovat hyviä tyyppejä. Jos lähdetään heti näyttämään kavereille miten paljon laitetaan painoja mihinkin liikkeeseen niin homma menee melko varmasti vituilleen. Itsekkin olen vasta viimeaikoina tajunnut, että mitä vitun väliä sillä on mitä muut ajattelevat treeneistäni tai miten he painojani katsovat. En ole salilla miellyttämässä muita tai todistelemassa kellekkään mitään. Olen siellä kasvattamassa lihaksiani. Muutenkin ihmiset ajattelevat aivan liikaa sitä, mitä muut ovat heistä mieltä. Mitä vitun väliä sillä loppupelissä on? Kun rupee oikein ajattelemaan niin vastaus on aika hämmästyttävä. Anteeksi filosofinen offtopiccini, mutta koeta seistä selkä suorana ja pääpystyssä niin puntilla, kuin muillakin elämäsi osa-alueilla. Turha yrittää esittää mitään mitä muut haluaisivat sinusta tehdä tai sinun olevan, et kuitenkaan ikinä täytä kaikkien odotuksia tai "kelpaa" kaikille. Itse pelaan shakkia, luen filosofiaa, pidän opiskelusta jossain määrin, enkä katso tytössä vain tissejä ja persettä. Vaikka kyllä tosin niitäkin. Mutta miksi minun pitäisi hävetä mitään, mikä kuuluu minuun? Mitä häpeäminen minua auttaa? Samaten voit kysyä nyt itseltäsi: Jos olet haluat mennä salille, ja tunnet että voisit hyötyä siitä ja haluat tehdä sitä, niin mitä väliä mitä kaverisi ajattelevat? Tälläinen ajattelu vaatii rohkeutta, mutta koeta löytää sitä itsestäsi. Aina tulee olemaan ihmisiä, jotka arvostavat sinua sellaisena kuin olet. Myös nuo jotka nyt siitä voisivat jotain sanoa, ovat hiljaista poikaa parin vuoden päästä kun nyt kokoat itsesi.

Joo, salille vaan. Nauran itse mielessäni näille maailmanvalloittajille teineille(itsekin), jotka tulevat tekemään vain sitä penkkiä/habaa/vatsoja/jauhamaan paskaa, niitäkin ihan päin vittua, jotta voivat kertoa muille, kuinka he käyvät SALILLA. Niin monen nuoren kohdalla totean myös mielessäni, että tämäkin sankari käy salilla lähes turhaan, koska ruokapuoli on selvästi viturallaan.

Joten neuvoni on: Mene salille, tartu rautaan nöyrästi, SYÖ HELVETISTI (järkevästi), treenaa kovaa, nuku paljon ja kasva. Kyllä itsekin muistan, kun salille menin pari vuotta sitten, ei siinä mitään, tiesin jo paljon treenaamisesta ja syömingeistä, joten oli helppo aloittaa. Siitä se sitten lähti ja nyt parin kovan vuoden jälkeen nostan yli 100 kiloa penkistä, painan lähes 90kg, olen vahvempi kuin suurin osa kanssatreenaajista(aikuisista)(tosin saliltani ei hirveästi hc-bodareita löydy), voin mennä salille ylpeänä, tuntea oloni turvalliseksi ja itsetunto/itsevarmuus on kovaa luokkaa, vaikka ikää on vasta 15(no kohta 16 :) ). Jos jaksat treenata, parin vuoden päästä olo on kuin euroopan omistajalla. Loppuun vielä pari arskan myyntipuhetta: http://www.youtube.com/watch?v=zUoyCwtjhmA http://www.youtube.com/watch?v=ypKIG7BITxc&feature=related

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, salille vaan. Nauran itse mielessäni näille maailmanvalloittajille teineille(itsekin), jotka tulevat tekemään vain sitä penkkiä/habaa/vatsoja/jauhamaan paskaa, niitäkin ihan päin vittua, jotta voivat kertoa muille, kuinka he käyvät SALILLA. Niin monen nuoren kohdalla totean myös mielessäni, että tämäkin sankari käy salilla lähes turhaan, koska ruokapuoli on selvästi viturallaan.
Kannattaa varmistua ettet ole yksi näistä jos niin naurattavat sinua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom